Hledání Země-nezemě… aneb co vše umí Word

Koukám na hokej, bohužel moc nám to nejde a tak klikám na již týden otevřený chip (věci, které mám k vyřízení, prostě nezavírám, Fortis je Fortis) a po pár flame článcích, které mne pobavili a ke kterým se ještě vrátím jindy, tak jsem si přečetl o možnosti použít jako editor blogu Word 2007.

Na to, jak málo článků píši (srovnali jsme na 2:2 se Švédskem), tak ty editory docela střídám. Nejprve jsem začal s web editorem, který je sice perfektní k formátování textu, ale bohužel k samotnému psaní už však ne. Pokud ho používáte, přemýšleli jste někdy nad tím, proč se tam tak sekavě objevuje text? Je to díky hardwarerových nárokům, kdy Vám procesor o 2,5 Ghz nemusí pro plynulé psaní stačit. Na vině je s největší pravděpodobností odfláknutá optimalizace, kontrola pravopisu přímo na webu a elegantní prostředí, kdy pomalu zapomínáte, že jste na webu. Ke kontrole pravopisu se ještě vrátím, ale ony hardwarové nároky mne přivedly k samotnému balíku WL služeb. Na Fortisovi jsem si sice nevšiml moc sekání, ale ve škole se to dosti projevovalo. Windows Live Writter tento problém odstraňuje, je to taktéž poměrně elegantní editor, ale co mi vrtá hlavou je, proč nemá stejné rozhraní, jako web editor (na vině je asi kravský syndrom, kterému budu taky věnovat článek), který je mnohem povedenější. Nevěříte? Zkuste si udělat dvojbarevný rozhovor ve WLW. Uklikáte se. Zato na webu i ve wordu máte takovou blbost, jako je barva textu hned po ruce. Tohle mne však ještě od WLW neodradilo, co mne odradilo, byla zmíněná kontrola pravopisu. PROTOŽE když si tak bliju z hlavy tyhle rozumy, tak sekám chyby, jak arabové ruce zlodějům. Pro mne, perfekcionistu, je kontrola pravopisu zcela nutná. Zde, ve wordu, mám k dispozici ČESKOU kontrolu pravopisu, včetně gramatiky. To bohužel WLW ani web editor nemají, Ti mají pouze ENG. (Prohráváme 2:3)

Nastavení mi zabralo zhruba <5 min, je třeba nastavit zasílání postu emailem a jedno jaký + tajné slovo. Toto zadáme spolu s názvem prostoru (u mne kutlime) a je hotovo. Funkčnost je skvělá. Zaběhaný systém ovládání, nenáročnost na systémové zdroje. Prosně paráda. Zakotvil jsem v tomto přístavu a už tady asi zůstanu. Mohu jenom doporučit. (Srovnali jsme 🙂 )

A tak, pokud nechcete utrácet WLW je jasná volba. Občas přetrpíte těžkopádnost, ale zadarmo, proč ne. A pro ty, co vlastní Office, proč nevyužít všechny možnosti Office, který jste si koupili? Proč nevyužít unifikované platformy Live?. On to opravdu není jenom textový editor, proto stojí toliko peněz.

Opět prohráváme. Naši jsou fakt marní. 😦

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Oznámení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

