Normy vs. Brigádníci, Teorie vs. Praxe

Jsem druhý týden v Ohmori, je to týden pekla. Jsem opět na odpolední, ale tentokráte s jiným mistrem/vedoucím/šéfem. Dle mého názoru, je to buzík, ale tohle sem nepatří. Takže dneska jsem byl v práci, když tu… Moment, tohle je můj blog, tohle sem patří! Je to idiot a buzík, který nedokáže nic jiného než buzerovat opice u CNC.

Dneska mi bylo opět vyhrožováno vyhazovem, tentokráte však velmi důrazně. Tak důrazně kdyby mistr Buzík přišel ještě jednou, tak zcela zákeřně fyzicky napadl. Až takhle mne dokázal ten člověk vytočit. Poprvé mi vyhrožoval v pondělí poté, co jsem seřizovači (v Ohmori se jim říká Asistenti, asi asistují šéfovi při utírání zadku a poznáte je podle povýšeného chování a toho, že nerespektují konec přestávky) jako odpověď na výtku o tom, že musím přidat (což bylo docela těžké, vzhledem k technickému stavu stroje a např. neschopností Mirka měřit správně s mikrometrem ((dokonce jsem se mu nabídl, že ho to naučím – jak správně měřit s mikrometrem, ještě se nevyjádřil a asi ani nevyjádří))), že jako brigádník nemusím plnit normy. O chvíli později se ukázal mistr Buzík a vyzvídal, kdo mi to řekl. Řekl jsem mu, že to je obecná fáma a že mi byla s největší pravděpodobností řečena u přijímacího řízení slečnou Čermákovou. On na to: "Ehm, dobře. Nevím, na co ta slečna myslela, ale není to pravda." Bla bla atd. "Pokud nebudete plnit normy, jdete od válu." Popojedem.

Druhý den, mi Mira v půlce první dvojhodinovky vynuloval počítadlo bez toho, aby se přesvědčil, kolik jsem toho udělal. Přebral mi mou krabici a řekl, že všechno jsou zmetky. Tehdy jsem tomu vcelku věřil. Nicméně když mi chtěl ukázat, co je špatně, zhruba o hodinu později, tak se v dané krabici setsakramensky dlouho hrabal, aby mi ukázal ten samý kus, kvůli kterému jsem za ním šel a přestal vyrábět. Bla bla bla popojedem. Zmetky to nebyly a Mira vesele plýtvá materiálem. Ryze člověk na svém místě.

V půlce směny za mnou přišel opět mistr Buzík a ptal se, jak se daří. Nevěděl jsem, co na to říci. Řekl druhou a v tu chvíli poslední větu: Jenom chci, abyste respektoval denní normy. Ne dodržoval, ne musíte dodržovat, ne musíte udělat. Pouze respektoval. Nenapadlo mne to hned, až za chvíli, až za chvíli jsem si to dal dohromady (díky Kláro, že jsi šťouchla do mých smyslů). Cvaklo mne to o 50 kusů později.

Další den, tj. dnešní-včerejší šichta byla opět totálně weird. Místo toho, aby mne dali na nějakou jednoduchou linku, která odpovídala mým předvedeným, i když notně zprzněným výkonům, tak jsem vyfasoval ještě o 3 řády horší místo, kde jsem obsluhoval 3 mašiny naráz. Nemusím vám vyprávět, o tom, že to není med. A tak i když mi mistr Buzík říkal, že brigádníci mají tak 2–3 dny hájení, tak za půlhodiny po začátku směny si stěžoval, že to nestíhám. A že mám přidat, jinak můžu jít domů. Lituji, že jsem mu nehodil rukavice do ksichtu a neskončil. Popojedem. O deset minut později u mne byl zas a stěžoval si na to samé. Asi si myslel, že ta buzerace na mne nějak zapůsobí. 🙂 To opravdu ne, dělal jsem stejně, jenom jsem se víc a víc sžíval s rytmem mašin. A tak jsem přemýšlel, co tahle estráda znamenala.

Zformuloval jsem tuto teorii, proč jsou podivné čachry s brigádníky v Ohmori:

Definice:
Brigádnici opravdu nemusí plnit normy, ale naznačuje se to pouze vytipovaným předem a jen při přijímacím řízení, později už ne. Proč, Jako zkouška toho, jak budou pracovat. Pokud budou plnit normy i když ví, že nemusí, tak je bereme hned, bereme ho příště a z 50ti odpracovaných hodin dostane zaplaceno padesát, na smlouvě však má jen dvě šichty = 15 hodin. Proč? Protože taková dobře cvičená opice se bude hodit i v srpnu, září. Mistr Buzík o téhle hře nevěděl, když se pak zeptal výš, musel své vyjádření zobecnit.

Vady na kráse:

  • Čachry s hodinami možná byly pouze díky tomu, že nevěděli, kolik brigádníků vzít a ty dva, co zrovna měli, tak si radši nechávali do zásoby. Teď se situace změnila, takže se to již asi opakovat nebude. Pokud ano, tak jediné rozumné vysvětlení je asi to nahoře.

Fakta pro:

  • Změna postoje mistra buzíka
  • Na stejné směně je brigádník, který u kotoučů byl den předtím a docela si vedl. Já si předchozí dva dny nevedl a dal mne z "nejlehčího místa v továrně" (Je vidět jak málo toho o práci na strojích ví) a dal mne jedno z nejhorších. Mohl si pro mne vymyslet několik jiných prací, ve kterých v jeho očích stačil. Proč to neudělal? Protože si mysleli, že ze mne budou mít kvalitní cvičenou opici, ne dalšího hňupa u beden?

————————————————————————————–
Co je však jisté, že s větším počtem brigádníků mezi těmi všemi cigány, tragédy, Vietnamci a Ukrajinci okolo, roste opovržení vedení a klubou se jim růžky v podobě výkružek a podlých zákulisních rozhovorů, ústící v časté buzeraci a výhružkách.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Každodenní život. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

