Česko a jejich úspěch na Euro 2008

Česko opět ukázalo, že Češi jsou přizdisráči a že velké akce založené na pospolitosti národního kmene, nejsou pro nás. Většina lidí si myslí, že Česko prohrálo a velice nahlas rozebírají proč. Já si myslím pravý opak. Česko neprohrálo, nebylo co. Tým se dostal na šampionát, vyhrál jeden zápas a to dokonce proti spolu-pořádacímu týmu Švýcarska. Vítězství bylo typické pro České cítění věcí (3 body máme, že jsme za trotly, to neřešíme) a to, že jsme skončili poslední, to nezměnilo. The end for us. Na víc se nezmůžeme. Opravdu se divím, že v dnešních podmínkách sportu u nás se tam vůbec dostali. Co těmi podmínkami myslím…? Jednoduše – Vezměte si příklad Pavla Nedvěda.

Pavel Nedvěd odmítl hrát za národní tým, protože se necítil dobře. O tom, jak mu bylo, ví jenom on. To však není podstatné. V tu samou dobu si však vesele hrát za Juventus Turín a běhal jako štramák. Jaké to má vysvětlení? Objevila se spousta teorií, já mám jednoduchý názor, založený na principu occamovy břitvy. Nechtěl hrát, nestálo mu to za to. Šeredně se však přepočítal, že to Česko stráví mrknutím oka. Z jeho ne, se stala paprika ve střevech středoevropana. Roztočila se kolem toho mediální komedie, která skončila tím, že si Nedvěd myslel, že se mu tady novináři omluví za to, že pracují a říkají to, co si všichni myslí. No nic, popojedem.

 

Teď si vezměme Petra Čecha. Ročně bere 900 000 000,- kč (ne, nesekl jsem se) a to, co dostane u národního týmu, jsou drobné. A myslet si, že vsadí svou profesionální kariéru kvůli postupu, je bláhové. Já říkám – Serme na ně. Vezměme šikovné kluky z národní ligy s dobrými fotbalovými schopnostmi, odvahou a hlavně národním cítěním, s hrdostí včetně. Nabídněte jim stejné částky, které ovšem pro tyto hráče nebudou směšné drobné, ale stmelující motivací, ženoucí kupředu. Pojďme společně říci všem přestárlým, přemyšleným, neschopným, Nedvědovi a všem neČechům říci: "Děkuje, odejděte." Pojďme sestavit národní tým, který bude hrát spolu častěji, než 3krát ročně na šampionátu, který se sehraje jako každý tým jakékoliv národní ligy a má šanci na úspěch. Byl bych opravdu zase rád hrdý na to, že jsem Čech a rád bych v téhle zemi, kde bydlí 10 500 000 lidí, viděl alespoň několik milionů Čechů. Naposledy, kdy jsem tady v Česku vyšel na ulici a všude okolo mne byli Češi, bylo v roce 1998 a zrovna jsme vyhráli Nagano.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Lidé, společnost atp.. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

