Fortis dostal nové bedny

Fortis dostal nové bedny

Fortis dostal nové bedny. Staré stereo bedny sice sloužili, ale potencioment byl zcela zasrán prachem a několikrát se mi stalo, že jela jenom jedna bedna, protože jsem se dotkl kolečka volume. To mne sice štvalo, ale k samotné koupi nedonutilo. O 5+1 bednách jsem uvažoval již nějakou dobu, zvláště pár posledních měsíců, kdy jsem přešel na Blu-Ray a HD zábavu. Poslední hřebíček do rakve starých beden zatloukla má matka, která velice překvapila a řekla, že mi něco koupí za to, že jsem se stal Bc. Výše odměny mne taky překvapila. 2000,- Nejdražší dárek, co jsem kdy od rodiny dostal nebo někoho vůbec dostal. Doteď to nechápu a vrtá mi to hlavou, že matka byla ochotna za mne utratit toliko peněz.

Vybíral jsem dlouho, byl jsem nenadálou možností utratit tolik peněz zaskočen. Nakonec po dlouhé úvaze jsem se rozhodl koupit nové 5+1 bedny. Ignoroval jsem parametry a jakékoliv katalogové informace, ty prostě nemá cenu porovnávat, ani zpětně. Věty tupu: "Jo, ten/ta/to/ti/ty má/mají dobré parametry (popř. čísla)." absolutně nesnáším a člověk takto jednající, je amatér. I když znám docela chytré jedince a v jejich případech toto jednání musím označit jako jednání ryzího idiota. Po prostudování recenzí a srovnávacích testů jsem zvolil Genius 5005. Nejlepší v poměru cena/výkon, ideální pro filmy a na hraní her. Pak jsem se ovšem zarazil, když jsem viděl na softcom vysokou poruchovost u všech modelů Geniusu této řady. A tak jsem se tedy optal. Zde musím ocenit bleskovou a velice podrobnou odpověď od Jiřího Fouse ze Softcomu, velice profesionální přístup. 🙂 Řekl mi, že bedny se musí zapojovat při vypnutém stavu a správně, jinak se odbouchne pojistka. A také že tyto bedny jsou low-end (tj. levný šrot) a neexistuje výstupní kontrola. Chvíli jsem ještě váhal, ale nakonec… 🙂

  

Nyní po několika dnech používání s tak vůbec žití s 5+1 jedna bednami jsem již poněkud změnil názor. Jsou fajn, ale pokud bych si měl vybrat znova, volil bych radši 2+1 bedny. Windows při nastavení 5+1 beden přehrává většinu přes centrální satelit, VLC taky, ten posílá stereo výstup jenom tam, WMP ani nemluvě. A to je ta část, se kterou by se snad dalo nebo dá něco dělat. Co však jen tak neovlivním je práce s kanály u přehrávaného materiálu. U seriálových HD ripů je dost vidět, že na jeden díl mají cca jeden týden. Zvuk v bočních satelitech je pouze duplikát předních satelitů, sem tam něco jiného. O nějakém prostorovém zvuku nelze moc mluvit. Plus to, že velice často v HD ripech není 5+1 stopa vůbec přítomna. U filmů je to něco jiného, čekal jsem to opravdu jiné. Jeden z prvních filmů, který jsem slyšel na 5+1 bednách byly Slzy slunce, zde si s kanály docela pohráli. Jinak mi to zatím přijde docela… prostě jiné, než jsem to čekal. A to jsou zhruba důvody, proč bych si koupil 2+1 systém. Nejlepší součástí je subwoofer a ten je i tam.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Oznámení, Zábava všeho druhu. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

