Nové Centrum.cz – Krok špatným směrem

Nové Centrum.cz – Krok špatným směrem

   
 

Pro ty, kteří si toho nevšimli nebo to třeba nevědí, tak jako svého poskytovatele emailových služeb používám Centrum.cz. Schránku tam mám již asi 10 let, zažil jsem tam již hodně. Před cca 3–4 roky se centrum docela změnilo a vypadalo takto:

V té době to byl nejlepší freemail, který byl na českém trhu. Jak to bylo v průběhu let, nad tím nehodlám polemizovat, hodně totiž na emailový účet nabalily příbuzné služby a srovnání by bylo velmi obtížné. Abych pravdu řekl, nikdy jsem ani nad tím nepřemýšlel, Centrum.cz uspokojovalo mé potřeby. No, ale… píše přelom roku 2007–2008 a objevuje se beta email Centrumu.cz. Bylo předěláno GUI a zrychleny některé funkce, třeba vyhledávání emailů. Jenže tato verze měla několik kritických vad, jako nemožnost odepsat na email, kdy prostě nešlo kliknout do okna a začít psát text. Toto nefungovalo pouze při kliknutí na Odpovědět. Už tehdy jsem psal na support Centrum.cz o této chybě, nic se nedělo. Což mne přivádí k helpdesk, čili technická podpora. V betě verzi emailu jsem nic moc nového nenašel a tak jsem si napsal o funkci, která mi chybí a mohla by být docela užitečná. Psal jsem o tom, že by bylo fajn, mít filtr pošty, kdy po splnění podmínky se daný mail označí jako přečtený. K čemu to bude dobré? Co takhle pro lidi, kteří vám věčně posílají maily typu FWD: FWD maily. Nesčetně krát se mi stalo, kdy jsem čekal na důležitý mail a věčně se mi spouštěl Notifikátor kvůli tomu, že si nějaký Franta Novák sedl k emailu a přemýšlí, kterým 5, 10 lidem pošle ten veledůležitý email o tom, že někdo někde má opět zlomené srdce, že někdo ztratil přítele nebo že za týden bude konec světa. Pro mnoho lidí jediné emaily, které dostanou a nesnesou odkladu, se pravidelně doručují do mé schránky. A stačilo by málo, mít prostě filtr, který je dokáže označit za přečtené. Na tento podnět mi dokonce odpověděli.

———————————————————————————————
Dobrý den,
děkujeme Vám za Váš názor, těší nás Váš zájem o novou podobu e-mailu Centrum.cz. Zpráva byla zaslána vývojovému týmu e-mailu.
Podobný filtr zatím není možné nastavit. Velice děkujeme za Váš návrh k naší službě. K novému e-mailu mohou brzy přibýt nové balíčky obsahující nové možnosti a funkce. Přibližný termín Vám ale zatím nemůžeme sdělit.
S pozdravem Michal Horáček – technická podpora Centrum.cz

Děkujeme za Váš zájem o naše služby, pro řešení nejčastějších otázek a postupů nastavení služeb Centrum.cz využijte naší nápovědu na adrese
http://napoveda.centrum.cz/  .
———————————————————————————————

Psal se 3. 10. 2007. Osobně mi to nepřijde jako příliš těžká záležitost, protože toto v emailu běžně jde, jenom to musíte dělat ručně. Jak to dopadlo, o tom později.
Další, co jsem psal, byl ryze problém. Spočíval v tom, že pokud někdo zadal mou emailovou adresu a měl tam jméno například "KUTlime <defiant@centrum.cz>" kdy KUTlime je podpis u emailu a ostrých závorkách je samotná adresa, tak postamaster Centrumu.cz odepsal odesílateli, že mi email nebyl doručen. Jak zábavná tato situace je, vám snad nemusím popisovat. 😦 Na tento mail se mi taky dočkalo odpovědi, ale čistě automatické, o tom, že se můj problém bude řešit. Jak to dopadlo, si opět nechám na později.

Píše se tedy konec června 2008 a Centrum.cz přichází s novou verzí emailu, který vypadá takto:

 

 

Opět předěláno GUI. Tentokráte si mi dokonce i líbí, ale po chvíli používání se nestačím divit. Jediné, co se zatím zlepšilo, je práce se štítky, kdy jsou opravdu vidět a nepřehlédnou se tak snadno, jako předtím. Centrum.cz se asi snažil nějak oživit tuto slepou část vývoje, kdy mnozí nepochopili, k čemu tam vlastně jsou a nepoužívali je. Já osobně ano, ale bohužel jejich nastavení je velmi limitované, což má za následek omezené možnosti použití. Takže, co se povedlo a co se nepovedlo…?

Plusy:
———-

  • Štítky jsou lépe vidět.
  • Větší elegance nového GUI, ale oproti starému GUI by bylo kde co lepší.

   
 

Mínusy:
————–

  • Žádné nové pokročilé funkce, vše při starém, pouze v novém, elegantnějším kabátku. Nové dílčí funkce se pouze obšlehly od konkurence.
    Multimail není nic jiného než nahrazení filtru pro přeposílání pošty odjinud. O vizuálním editoru ani nemluvě.
  • Stále výrazné výkonnostní rozdíly např. při vyhledávaní emailu u různých prohlížečů.
    Rozdíly jsou tak velké, že se vyplatí přihlásit se v IE a hledat mail tam, protože časy, které jsou např. ve Firefoxu, jsou ostřené.
  • Když už jste něco našli, tak v nové verzi mailu zmizelo tlačítko Zpět na výpis, takže se vrátíte leda tak do složky příchozí. O tom, že tohle je do nebe volající blbost, snad není pochyb.
  • Stále absence smtp serveru!!!
  • Při vstupu do schránky skrze notifikátor, tak se objeví stará verze emailu. Bylo by fajn, ji vnutit novou, ale nejde to.
  • Absence motivů, nebo alespoň změny pozadí. (!!!)
    Není nic "lepšího" než když máte nastaveno pozadí vesmír na domovské stránce a při vstupu do schránky vás praští světlá obrazovka.
  • Více reklamy (!!!!!!)
  • Stránkování je podřízeno reklamě.
    Přemýšlel jsem, proč mám prázdná místa mezi posledním mailem a tlačítky na konci dolního okraje. Ano, správně. Reklama by se do 20ti položkového výpisu nevešla. Musel jsem to změnit na 30.
  • Stránkování je podřízeno reklamě.
  • Adresář nedokáže rozlišit, které lidi mám v adresáři a které ne. Pořád mi nabízí možnost Uložit kontakt do adresáře, i když tam už je.

Ani se tedy nedivím, že nikde se nenabízí nějaké podrobné rozbrání nových funkcí, žádné totiž nejsou. To, co bylo, je i horší. Stávající chyby, problémy a nedostatky zůstávají. Nechápu, co se vyvíjelo tak dlouho. Předělat GUI, neudělat nic praktického,… to trvalo Centrumu.cz ty 3 roky? A co tvořil 3/4 roku na zmíněné betě? Mnou navrhovaný filtr samozřejmě chybí. Co se týče problému s adresou, tak je stále a tak vůbec… Centrum.cz mne po x-letech opravdu nasralo a tak zvažuji o migraci mailu jinam. Lituji toho, že jsem si založil Windows live ID pod adresou z Centrum.cz. Zkusím souběžně provozovat mailovou schránku "radek závin prostejinej tečka cz" Pokud mi budete psát, pište tam.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače a Internet. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

