Fortis dostal nový kardiostimulátor

Fortis dostal nový kardiostimulátor

  

Když jsem kupoval Fortise, tak jsem o možnostech přetaktování uvažoval velmi okrajově, jelikož výkon Q6600 je velice impozantní. Nicméně o pár měsíců později jsem objevil krásy HD videí a dnes již zcela zastaralý avi kontejner nepoužívám. Problém však nastal při přehrávání některých videí. I když nVidia se hodně dušovala ohledně akcelerace H.264 formátu pomocí technologie PureVideo. Bohužel, u mé grafické karty za 13 000,- však tato technologie není. A co víc, u karet za pár šupek (84xx, 85xx atd.) tato technologie je. nVidia tuto hovadinu odstranila až u verze 8800GT verze G80 čipu, ale to je mi už prd platné. Nejvíce originální pro tuto do nebe bijící imbecilitu je výmluva, se kterou přišla nVidia. Akcelerace není nutná kvůli tomu, že takto drahé grafické karty se dávají k sestavám s výkonnými procesory, takže akcelerace není potřeba. Pro nVidii bych měl jeden vzkaz: Go to fuck your self.

V základním taktu Q6600 nemá dostatek hrubé síly na to, aby dekódoval vysoké datové toky (řádově 8–9Mbps) v tak složité kompresi, jako je x264. No nezbývalo nic jiného než s tím něco udělat. První pokus o přetaktování se moc nepovedl, paměti nezvládly vyšší frekvence (od Corsaire jsem čekal více). Naštěstí přetaktování pomoci GB P35 DS4 je jednoduché, bezproblémové a bezpečné. Změnil jsem deličku pamětí a FSB na nejmenší možnou hodnotu. Zkusil jsem znova přetaktovat FSB z 266MHz na 333MHz. Tentokráte se to povedlo. Windows nastartoval, vyzkoušel jsem testovací video (prezentace HDDVD) a vše v pořádku, až na hluk. Boxový chladič při zátěži dával o sobě poměrně dost vědět. A tak opravdu nastal důvod udělat to, co jsem už dlouho plánoval – pohrát si s chlazením.


To byl zas bordel, kvůli takové volovině.

Šlo to docela rychle a snadno, naštěstí komunina BRT je skvělá a výběrem chladiče mi velice pomohla. Nejprve jsem si vzal do hlavy, že si koupím toto. Bohužel nebo spíše naštěstí jsem nedal jenom na honosný název, technologie, balení a provedení a po několika upozorněních na nedostatky tohoto chladiče, jsem si sestavil svůj vlastní na základě doporučení z BRT (Ty jsem si ověřil v několika nezávislých testech :-P). Jak to dopadlo…? Nejprve to byla klasika – bordel jak má být.


Yop, bordel. Koleje opravdu není místo pro overclocking.

Tělo chladiče je PrimeCooler PC-HP4, který má nejlepší pasivní chladič na trhu. Proč? Heatpipe dosedají částečně přímo na procesor nebo spíše pastu a toto žene teplo velice účinně pryč. Jako větrák jsem samozřejmě nepoužil dodávaný šmejd, ale jeden z nejlepších ventilátorů od Noctuay v dané velikosti. A jako přenosové médium jsem zvolil pastu NT-H1 taktéž od Noctuay. Myslel jsem si, že to je nejlepší pasta na trhu, bohužel není, jsou i lepší, to jsem však zjistil až po koupi. Celkově je teplota i hluk tam kde byla s boxovým chladičem, s tím rozdílem, že teď tiká můj Q6600 na 3GHz, což už bohatě stačí na HD DVD. Vše o třetinu levnější než zmíněné řešení od Noctuay a nemluvě o lepším chlazení. 🙂

Edit: Hluk je nižší. Myslel jsem si, že Fortise neslyším. Teď ho neslyším už dvakrát. 😛

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače a Internet. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

