Koupil jsem si nové sklo

Koupil jsem si nové sklo

Výběr:

Objektiv, co jsem si vybral je Nikkor 55–200mm VR. Další označení netřeba, nejsou tak důležitá. Je to jasná volba k mému setovému objektivu 18–55mm. Zmíněný objektiv je na trhu ve dvou verzích, odlišující se oněmi písmenky VR, které znamenají Vibration Reduce – Optický stabilizátor, který je naprosto nutný pro tak velké ohniskové vzdálenosti. Uvažoval jsem ještě 70–300mm a o 18–200mm VR, zvláště po návštěvě fotoshopu na Medláku. Na 70–300 jsem se vykašlal, ani nevím proč, nějak mi nesedl. 18–200mm VR jsem zavrhl po přečtení recenze v DigiFoto, který považuji za jeden z nejlepších foto magazínů, které u nás vychází a to jak svým abnormálním formátem, ale i strukturou a obsahem. Dohledal jsem si další parametry a zjistil jsem, že 18–200mm má při kratších ohniscích horší hodnoty vinětce a chromatické aberace se mi taky nezdála moc košér. Navíc 55–200 VR má lepší vlastnosti, čistší optiku a lepší výbavu při koupi. Sluneční clona, obal, krytky, to vše se počítá. Navíc, toto řešení bylo mnohem levnější a nemluvě o tom, že přijít o krásy prohazování skel v terénu, o to jako správný fotograf nemohu přijít. 😛

Story:

Dlouho jsem nad touto koupí přemýšlel, opravdu dlouho. Nevěděl jsem, jestli mi záliba focení vydrží, protože jsem velice přelétavý človíček, jenže pak jsem si díky Kláře a Radkovi uvědomil (a díky Ti Kláro za to, že jsi mi dala počáteční myšlenku a díky Ti Radku, že jsi nabil sklo), že je tady silný důvod, proč bych měl u focení zůstat. Nastal tedy obvyklý hon na dobrou cenu. Funny je, že internetové obchody v této kategorii selhaly.

Nejprve jsem byl docela naštvaný na to, že jsem nebyl schopen dát do kupy dost peněz, abych vybraný objektiv koupil, když ho v Cybexu zlevnili ze 7500,- na cca 6300,- Měl jsem štěstí. 🙂 To se psal tehdy tuším únor/březen 2008. Celkově jsem si tenhle objektiv vyhlédl hned po koupi D40tky a to již v srpnu 2007, tehdy stál ještě nedosažitelných (ha, ani jsem nevěděl, co znamená drahé sklo) 8500,-

V červenci jsem začal pátrat, inzeráty nikde žádné nebyly, v e-shopech cena okolo 7300,- s DPH, na Mendláku ho měli za 7000,- což byla velice luxusní cena, která schovala do kapsy i všechny e-shopy, které znám. A za kolik jsem ho tedy sehnal…? 🙂 5130,- včetně DPH včetně dovážky pomocí PPL za 130,- Ptáte se, co to sakra..? Jak to…? No jednoduše… musíte počkat, až si renomovaný fotolab, tj. firma Fotolab sro založí e-shop a nechá dělat ceny nějakého kreténa bez zpětné kontroly.

Všechno to začalo v pondělí 21. 7. 2008, kdy jsem našel inzerát na vyhlédnutý objektiv. Díky Bohu, človíček, co inzeroval, byl narcistický ocas, co si myslel, že objektiv prodá za stejnou cenu, co koupil. Nabídl jsem férovou cenu, tj. nejmenší cena, co jsem našel, zaokrouhlená dolů kvůli pouhé 12ti měsíční záruce mínus náklady na dopravu. Pan Ocas se naštěstí už neozval. O dva dny později jsem našel ještě lepší cenu, na zmíněném e-shopu u Fotolabu. Cena mi byla od začátku podezřelá. 5000,- to je cena objektivu 55–200mm, ale bez VR. Prý nějaká akce do vyprodání zásob. Několikrát jsem se ujistil, že jde o VR, ale ju, byl to on. Popojedem…
Poslal jsem odkaz do cybexu.cz (žádat o takové znásilnění Softcom jsem nechtěl, natolik je mám rád), jestli mi nabídnou lepší cenu, tj. jestli mi prodají objektiv, který mají v nabídce za 7300,- za 5000,- a mezitím jsem se zašel optat, jestli si mohu nechat poslat objektiv do kamenného obchodu a tam vyzvednout a zaplatit. Nemusel bych pak platit PPL za 130,- Bohužel to nešlo, cena v kamenném obchodě byla reálná cena, která odpovídala kvalitě objektivu. V Cybexu.cz mne posrali do řiti, chápu je. 🙂
No nic, takže mi nezbývalo nic jiného, než si ho objednat u Fotolabu sro. PPL je debilní donášková služba. Vytáhla mne na druhý konec Brna, ignorovala jasný pokyn u objednávky, kdy mi ho mají dovést a ještě neměl peníze nazpět. Musel jsem mu nechat tučné díško. Dotáhl jsem objektiv do práce, pak zase domů, zde ho rozbalil a co čert nechtěl… 55–200mm BEZ VR. Na objednávce byl taktéž objektiv bez VR a já si domyslel, která bije. Člověk, který sestavoval ceny si to nějak popletl, buď zaměnil cenu u VR objektivu nebo zaměnil objektivy v položkách e-shopu. Já však chtěl to, co jsem si objednal, tedy VR. Přemýšlel jsem, jestli mne můžou donutit o odstoupení od kupní smlouvy. Peníze dostanu tak jako tak, ale já chtěl objektiv, cena byla skvělá. Druhý den jsem naklusal do obchodu. Na flešku jsem si nahrál objednávku, kde byl objektiv VR. Dále jsem si z Google case vytáhl starou cenu objektivu, která se druhý den po mé objednávce záhadně změnila na Nepodezřelých 7300,- Byla tam nepříjemná mladá slečna se slabými dvojkami na prsou a dekoltem větším, než padací brána od hradu. Šlo vidět i to, co tam nebylo. Ta mi řekla, že obchod Fotolab sro nemá nic společného s e-shopem Fotolab sro, i když je to stejná firma. Odkázala mne na firemní linku a já se těšil na další kupu volných minut v prdeli a přemýšlel jsem nad tím, jestli přiznají chybu a budou chtít, ať jsem solidární a objednávku stáhnu.
Zavolal jsem na linku, ozval se příjemný pán, hned jsem mu oznámil, že mi poslali špatný objektiv. Chtěl po mne číslo objednávky – 84 (opravdu moc toho ještě neprodali). Pokecali jsme si a rozloučili s tím, že si vše musí ověřit a že za 5 minut zavolá. Zavolal za půl hodiny s tím, že si nedělám prdel a fakt mi poslali něco, co jsem si neobjednal. Hlas chvěl trochu nasraně, docela ho chápu, takhle projebat 2300,- 😀
Navrhl mi, že si pro nový, s VR mohu zajít do obchodu. Plně jsem souhlasil. Práskl jsem mu s telefonem, říkal mi ještě, že zavolá do obchodu a informuje zmíněnou slečnu. Nechápu, že si pamatoval její jméno z hlavy. 🙂

Pojedl jsem, mrknul na něco v bedně a šel do práce o 15 minut dříve, tak akorát nato, abych si vyzvednul objektiv. Bohužel, i když na internetu není uvedena polední přestávka, ona milá slečna se rozhodla si jí udělat a tak. Dost mne to nasralo, musel jsem podruhé tahat objektiv do práce a zase zpět. Další den, třetí tentokráte jsem naklusal s úsměvem do Fotolabu (opět dekolt jako kráva) a nemohl jsem si odpustit poznámku: "Dobrý den, tak co… dneska už to jde, co…?" Slečna rychle reagovala, věděla, která bije a že se mne musí rychle zbavit. Ihned mi dala objektiv, pak jsem se však zeptal, jak to bude se zárukou. Slečna začala dělat problémy, že jsem za něj moc nezaplatil, že to je divné a když jsem řekl, že ho asi stejně nepůjdu reklamovat, co bych taky na něm měl reklamovat, že… mi hodila papíry zpět do krabice a chtěla mne vyhodit. Na to jsem jí poslal někam a ať se holka stará. Někam zavolala a pak mi oznámila, že nebude problém v tom, že budu reklamovat objektiv 55–200 VR s účtem na objektiv jiného typu a jiného sériového čísla. No dobrá tedy… uvidíme. 😛

  
No není to krása…?

A jinak..? Objektiv je skvělý, stabilizátor pracuje skvěle, jsou to zase jiné možnosti. Mohu se věnovat konečně reportážní fotografii nebo používat živé předměty jako předmět fotografie. Velím tedy odchod… Vzhůru k novým zážitkům…

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Oznámení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

