Honba za Windows media playerem 11

Honba za Windows media playerem 11

Další zábavná historka s Mrkvošitem (=Microsoft), tentokráte začala kde reklamce posledního disku skončila – chtěl jsem nainstalovat moje Windows Vista, protože staré vzal s sebou reklamovaný disk. Bohužel zhavarovala i záloha z Acronic True Image (nějak se poškodila – od té chvíle vždy zařazuji kontrolu integrity dat na konci zálohování a vám doporučuji to samé) a nezbývala jiná možnost. Na tom by asi nebylo nic tak složitého, ale to bych nebyl já, kdybych si něco speciálního nevymyslel. Systémový disk o kapacitě 500GB jsem rozdělil na 30GB/470GB. na 30GB jsem nainstaloval Visty a chtěl využít svého hardwarového potenciálu, tj. rozdělit zátěž na více disků. Systém by běžel na prvním, programy by běžely na jiném, zálohy a download rovněž odděleny od ostatního "hrabání" na disky. A tady přichází The funny part. Abych nemusel u každého programu zadávat cestu manuálně (což se stejně dělo a je na místě vzkaz pro tvůrce instalátorů: "Jebe vám…???"), tak jsem změnil v registrech Windows defaultní cestu ke složce Program Files a když už jsem tam byl, tak jsem změnil i defaultní cestu složky Common files, která slouží k ukládání často používaných souborů (v případě jiných firem, než Mrkvošit, ten tam dává prostě vše) a začaly se dít věci. Přestal fungovat MS Outlook, přestaly jít některé hry, které vyžadovaly DX10 shadery a zasekávaly se na jejich sestavení, WMP se ani nenainstaloval nebo vymazal, bůh ví, co to bylo vlastně, na disku chyběly soubory, když jsem se je pokusil doinstalovat, instalační balíček to zablokoval s tím, že v systému mám už nejnovější verzi WMP11.

Takže… při pomyšlení, všechno přeinstalovat znova, rozhodl jsem se problémy nějak vyřešit (to jsem ještě nevěděl, jak jsem si nasral do vlastního hnízda), že to přeci musí jít. Nebylo těžké zjistit, kde je problém, ten byl v oné cestě ke Common Files (i když to není tak úplně pravda, spíše je pravda je Ti skvělí programátoři v Mrkvošitu je banda idiotů, co staví Eiffelovku z párátek a lepidla). MS Outlook začal fungovat, jakmile jsem změnil zpět Common files na původní hodnotu, stejně se potom rozjel i nový Photoshop CS4 x64 verze, kdy paradoxně jel jeho x86 build, ale ne x64. A trvalo to jenom 6 reinstalací a cca 5 hodin. 😀 DX10 začal fungovat tak jak měl, když jsem ho přeinstaloval a v registrech byla správná cesta. S čím se však mohl stavět na hlavu, byl Windows media player. Ať jsem vyvolával Ježíše nebo Mohameda, ne a ne se rozjet. Prubnul jsem po x letech i Winap, ale ten se bohužel nespouští tak rychle, jako WMP (k neuvěření, já vím) a to i v lite verzi, musel bych jedině šáhnout po nějaké starší verzi, ta zase nativně nepodporovala tlačítka na klávesnici (Media, FWD, RWD, Play/Stop). Smutné je, že jako součást systému nejde WMP ani odebrat, natož přeinstalovat. Tomu brání build číslo, které je ve x64 Business nejvyšší (11.0.6001.7000) a nejde ničím přepsat, vše co je menší, tak systém zablokuje. Ze začátku jsem zkoušel přepsat soubory nějakými jinými, vydolovanými z instalačního balíčku z internetu, pak u instalace manuálně přepsat build číslo na vyšší, což se ukázalo za neproveditelné, takže jsem šel na to opačně – zkoušel jsem přepsat hodnotu u systému. V registrech jsem vyhledal příslušní klíče s ID instalace a další věci, ve kterých se objevovalo 6001.7000 a pak dále hledal v systému. Taktéž neúspěšné. Další možnost – Virtual box, nainstalovat Vistu a nakopírovat soubory odtamtud (evidentně mi chyběla samotná instalace, protože složka ve Vistách měla 4MB a mých XP na notebooku 27MB) soubory. Co čert nechtěl, do Virtual boxu šlo nainstalovat Windows 1 (ano stará verze, co má 700KB), XP a dokonce i Windows 7, ale Visty ne a ne. 🙂 Vždycky nějak zamrzla a pak už se se mnou ani nebavila a hlásila "Hardware error". Musím zjistit ještě, proč mi nešly nainstalovat ani, když jsem smazal virtuální disk, vytvořil nový a znova se o to pokoušel.

Pak mne napadlo mrknout normálně na instalační balíček Vist ve Vistách samotných. Spustila se instalace. O samotné kvalitě instalace Vist napíši později, ta je na píp, ale ve zkratce… systém nešel nainstalovat na USB disk, ani na USB-IDE zařízení (snad to jenom záležitost instalace spuštěné v již nabootovaném systému, jinak mi to neleze do palice) a musel jsem zvolit jiný disk. Prcnul jsem to tam, nepřekvapivě mi to nedokázalo sežrat můj instalační klíč, asi když si koupíte operační systém od Mrkvošitu, konkrétně Visty, tak pokud byste si ho chtěli třeba nainstalovat na více disků naráz, třeba jeden pro experimenty, jiného, nezkušeného uživatele, nebo naopak třeba pro DVD auditoring, tak máte smůlu a asi si budete muset koupit nový OS. 😀

Takže s novými Vistami, ke WMP jel to bylo už jednoduché, sáhl jsem po Acronis True Image Home, zkusil položku zálohovat nastavení aplikací, zde vybral WMP, to obnovil v domovském OS a vola á – WMP mi jede i v mém domovském systému, ze kterého teď píši. Bezmála 2 měsíční honba za WMP11 je u konce.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače a Internet se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

