Jak nám Microsoft usnadňuje život

Jak nám Microsoft usnadňuje život

Mám Visty, jsem spokojený. Mám live, protože je to easy to use a Skydrive má 25GB úložného prostoru, tím to pro mne UŽ vcelku hasne. Nikdy jsem nebyl příznivcem flamewar a považoval jsem je za zbytečné, dokonce jsem párkrát i hájil Mrkvošit, protože mi to přišlo správné a udělal bych to znova a asi udělám, pokud druhá strana bude kydat blbosti, ale tohle je typický článek, kterých najdete na internetu tuny, jenom možná ho odlišuje to, že jsem si nic nevymyslel a vše pravda. 😉 Dříve jsem nechápal, proč to ty lidi tak baví, kydat hnůj na Mrkvošit, ale po posledních zkušenostech, je docela chápu. Pokud mají alespoň z části takové, jako mám já, je hněv zcela oprávněný. Je na čase řící můj příběh, mé poslední zkušenosti.

Zkušenosti první – Vista, výkon a borůvky
Poté, co jsem si z reklamace přinesl nový disk a hrůznému zjištění, že záloha z Acronisu je poškozená, tak jsem myslel, že mne omyje. Viděl jsem hned okamžitě, co mne čeká. Znova vše instalovat. Nakonec jsem to však viděl jako pozitivum, protože předtím to stejně nebylo dokonalé, teď bych to mohl ještě vylepšit. Ani jsem netušil, co mne čeká. První rána přišla od instalace samotné. Nemohl jsem nainstalovat Visty na vyhrazený disk, nedokázala ho naformátovat, viděla prázdné nealokované místo, protože formát disku byl RAW/FAT (dle Vist samotných na záchranném CD Chipu). Toto se tam objevilo po zhavarované instalaci Acronisu, která se přerušila v polovině. Funny je, že XP si s tím věděla rady, ale Visty ne. Nedokázaly naformátovat oddíl, i kdybych se na hlavu stavěl. Zaplať pánbůh za záchranný Chip DVD. Ale co to sakra je??? Instalace nepozná formát souborů RAW? To je to tak těžké? Když XP to umí? Jako kde je problém??? Instalace Windows se opravdu hodí k jedné věci – k obřadnímu rituálu, kdy uživatel, který úspěšně vyhraje boj s "přátelskou" modrou obrazovkou, tunou možných chyb a v neposlední řadě, vymaštěnou ke zdi postavenou znalostní databází s tunou nic neříkajících rad a pokynů, nepřehledného designu a neschopností v ní něco vyhledávat (natož fulltextově, to snad až v příštím století), se stává exkluzivním členem elitního klubu vyvolených, TĚCH, co to dokázali. No co no,… slova Steva Ballmera, CEO of Mrkvošit o tom, že mají ty nejlepší vývojáře na světě, mne vážně baví, ale co byste od takového chlapa http://www.youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk&feature=related

Zkušenost druhá – taková maličkost jménem výkon
Jediné, co jsem chtěl udělat je trošku zvýšit výkon Vist. Samy o sobě táhnou totiž těžkou kouli u nohy zpětné kompatibility a z Windows se stal příšerný balík plný sraček na potkání. Já chtěl tyto kydy rozmělnit na více disků, tj. chtěl jsem tak šílenou věc, jako nainstalovat si programy někam jinam než do výchozí C:\Program Files a změnit umístění často používaných souborů Common Files, když už to tak musí být, že si instalačky prcají soubory, kam se jim zlíbí, zvláště updaty, ale o tom později. Na co sakra je ta hodnota v registrech pro cestu k Program files a Common Files??? Na hovno a na nic. Instalátory to samy ignorují a hází si to kam chtějí. To sice způsobí, ž nefungují aplikace třetích stran, to bych bral, ale že nebudou fungovat hlavně programy od samotného zmrkveného Mrkvošitu? Ano, ano. Photoshop, Stalker, stačí upravit hodnotu zpět a fungují, ale milé Windows, zasrané tunou softwaru ne. Hej, Bille (Steve, nebo jak si tam vy lišáci říkáte), já to chápu, chceš, aby měl každý uživatel hned vše při ruce, hned byl na pohodu a svěží, sdílel své rodinné fotografie s bůh ví kým, asi nejlépe je rovnou posílat do Mrkvošitu, ale nalijme si čistého vínka, samotné Windows a jejich programy jsou dobré tak pro IQ testy, kdy IQ je lineárně úměrná tomu, jak dlouho se dokáže uživatel s čistou instalací hrát. Nebo je to nepřímá úměra? Už ani nevím. 😛

 

Zkušenost třetí – Vánoční revue
Píše se 28. den měsíce prosinec, roku 2008 lehce po ránu. Nuda, není do čeho píchnout (kromě staré) a tak si říkááám, a tak si říkáááám, co takhle nainstalovat ten servis pak tři, na který jsme tak čekali? Největší problémy jsem čekal s legalizací, ale opak byl pravdou. Zašel jsem do svého oblíbeného internetového obchodu warcenter.cz a 5 min jsem měl SP3 s legalizací lepší než od Billa. V rámci věrnostního programu jsem dostal i legalizaci na MS Office, jak milé, kam se hrabe taková Billa. Tož si říkám, že prubnu i ty automatické aktualizace, akorát nechápu, co je na nich tak automatického. 6 jsem musel souhlasit s podmínkami, se kterými nesouhlasím, potvrzoval, že jsem se zbláznil a chci nainstalovat další a další produkty Mrkvošitu. A tak Warpem 10, instaluji SP3, Office SP1, pár desítek záplat zabezpečení, NET framework v následujícím pořádí: V3, V2 aktualizace language pack pro v2, samotné V2, Czech pack 1.1, aktualizace NET Framework pro V1 na 1.1 a jako bonus na závěr – samotná verze 1.0, ke které už mám aktualizaci i Czech pack. Nevím, co mi vrtá více v hlavě, jestli to, že aktualizace se instalují dříve než samotný základ, nebo to, že i přes nainstalovanou verzi V3, se mi do systému sere V1. Koukám, koukám, moje nLite instalace s 1,2GB velikostí s 15ti nainstalovanými programy různých velikostí, tvarů a barev, které potřebuji pro práci a mobilní kancelář, se rázem po aktualizaci, vykynula na 3,2GB. A tak si říkám, mám zavolat Billa, Colomba nebo rovnou národní gardu? Naneštěstí můj telefon poháněný jak jinak než Windows Mobile 6.1 se nějak zasekl a volat jsem mohl leda tak na svého ferdu v rozkroku. Náhoda? Pochybuji, ale je to případ rozený pro Muldera a Scullyovou, uznávám. Napadlo mne, mrknou se, co tam tak žere. Pomazal jsem temp, záložní soubory aktualizací (nebylo by jednodušší, kdyby uživatel, i kdyby nedej bože náhodou, chtěl odinstalovat nějakou tu aktualizaci, tak stáhnout staré soubory zase ze serveru Mrkvošitu, než zasírat 97% PC na této planetě?) a pár dalších sraček ve složce c:\Windows\Installer. No věru… nebyl to dobrý nápad. To, že mi nejde odinstalovat OO defrag nějak přežiji (WTF is that???, že potřebuji zase instalačku? Co to je za systém? To je jako bych šel vyvenčit na záchod a do pisoáru rval PET láhev, se kterou to vše začalo.), ale že nejde ani spustit Office, tak to už je docela prča. Ono kromě toho, že Office 2007 potřebuje mít nějaké ty soubory v Program Files, ale taky potřebuje větší část instalačních souborů v C:\MSOCache a jako bonus ještě nějaké ty serepetičky v c:\Windows\Installer. A nejvíc se zasmějete, když si tam něco umažete. To vám potom Office nepůjde asi spustit, ani (na)odinstalovat a to ani s instalačním CD. Jediný způsob jak znovu rozchodit ten božský Office je, umazat vše z disku a manuálně promazat registry, cca pár stovek až tisíc hodnot, záleží na tom, jestli umíte používat Total Unistaler. J Pak znova instalovat, tzn. vybrat pečlivě, co chcete a nechcete nainstalovat a jaké sdílené součásti, znova "koupit", znova ověřit pravost, znova nainstalovat service pack, jehož instalační balíček se vám na HDD naklonuje 3krát (Temp, Installer, SoftwareComponent) a ještě vám stejně vyhodí chybu, protože se snaží aktualizovat něco, co v počítači nemáte (MS Visio) a nemůže to najít příslušné instalační balíčky a to hned 3krát. Česky, německy a anglicky. Prostě eňo ňuňo. Great job,… uprostřed noci, padám únavou a vyčerpáním. Aktualizace se povedla, SP3 a Office stabilní. Jsem hrdý na pořádný kus práce. A trvalo to jenom 3 dny.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače a Internet se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

