Recenze: The Chemical Brothers – We are the night

Recenze: The Chemical Brothers – We are the night

Kde jsem sakra byl těch 18 měsíců? Kde jsem spal? Jak? Při čem? Jak jsem to mohl nevědět… Ano, správně. BLIK. Co jsem sakra dělal celou tu dobu, co existovalo toto skvělé album??? Ale popojedem… Koupil jsem si nový přehrávač (ale o tom příště) a díky velké náhodě ho poctil tímto albem a premiéra to byla opravdu ctihodná.

The Chemical Brother vydali v červenci roku 2007 jejich nové studiové album a po (mnou) vlažně přijatém Pust the button, ve mne tento jejich počin zanechává hluboké dojmy. V předchozím albu si našlápli k poněkud jinému tripy, než na co jsem byl u "Chemiků" zvyklý, ale o to jsem více rád, když si mohu poslechnout tyto výtvory. Album je pestré, úderné a technicky mistrně zpracované. Různorodé písně se citlivě střídají a skládají bohatou mozaiku, která nabíjí zajímavou energií. Pestrost je vidět i u samotných písní, které vás jemně popotahují, nutí vás hnát se za další a další růžek jejich frekvenčního spektra, které je vyvedeno do precizních detailů a několikrát mi bylo spodivem, kolik různých vláken, různých zvuků a změn jsou Chemical brothers a jejich hosté, jsou schopni spojit do jedné linie.

Nutné je podotknout, že i přes pestrost alba We are the night, nemusí být pro každého a zcela určitě není. Pokud se vám však líbí originální nápady, elektro muzika a chcete i jasnou technickou kvalitu, nesmí vám toto album chybět ve vaší sbírce. Je vhodné pro "úlet" párty, disko remixy a hlavně na dobrou noc. J Osobně však zde mám problémy slyšet více než pár písní, protože pak jsem už vždy naladěn na ty správné delta vlny.

*****
Bohaté nápady, mistrně převedené ve frekvenční pásmo úžasných jedniček a nul pro nás úleťáky, co nás jen tak nějaká kytara nevzruší.

—————————————————————————————————————