Recenze: Terminátor 4 – Salvation

Recenze: Terminátor 4 – Salvation

Na tento film jsem čekal 2 roky. Když jsem zjistil, kdo bude hrát JC (John Connor), tak jsem upadnul ze židle. Spása kultu terminátor se však nekoná… bohužel.

Ano vidíte dobře, Terminátor má již 4 pokračování plus jeden seriál. Seriál sám o sobě měl jenom vyplnit pauzu v čekání na film a podle toho i vypadá. Čekám, kdy bude prohlášen za neoficiální. Ale teď už k novému Terminátorovi. Nový film nese podtitul "Salvation" v překladu Spása. Marně jsem 2 hodiny v kině přemýšlel, koho ten film má spasit a teď přemýšlím, kde vůbec v tom filmu ta Spása byla. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak jediné, co mne napadá, je jiný, přesnější název: Terminátor 4 – Destruction.

Jestli je mi z něčeho na zvracení, tak to je z představy, že nový terminátor bude trilogie. Po shlédnutí toho dílu, kdy se mi střídavě tzn., zvedal kufr a příslovečně otevírala kudla v kapse. MCG zparodoval všechno, všecičko, co mu přišlo pod ruku. Ať už to bylo "I will be back." nebo hláška "Come with me, if you wanna live.", což je podstatně známější hláška z T2, protože se objevila v traileru na T2, kterou ovšem české publikum moc nezná, to si spíše oblíbilo Hasta la vista, baby, která má však jinou hloubku, kterou však nepochopíte, když neuvidíte Director cut T2ky. Dále připitomělé použití You could be mine od Guns and Roses etc. Celý tenhle film je prostě jedna velká parodie.

Co se týká technické stránky filmu, střih dejme tomu, režie… no MCG to umí i lépe, naštěstí tady se ještě držel trochu v mezích, ale scénář by zasloužil spálit a výtvarník upálit. Proč sakra v lidském vězení jsou všude roury, které šlehají plameny??? Hmm??? Ty stroje to nemají zapotřebí a strachu taky moc nenaženou… to už více nažene ten T-600 s dvěma rotačními kulomety místo rukou. To je jak z béčkového filmu, což tenhle je. A cesty plné aut? To tam nikdo nikdy nejel? Kdyby mně za zadkem vybuchla atomová bomba, tak při blížící se tlakové vlně, která by mne náhodou nesmetla, tak bych asi strhl volant ne? A v téhle post apokalyptické době asi nebude moc zubařů, tak proč má stíhací pilotka tak vybělené zuby, že mne z toho boleli oči! A proč tahle pilotka je zrovna 90–60-90 kráska z magazínu pro blondýny? Odkdy člověk, který je hozen 5m o zeď sílou parního válce se zvedne a odejde? A proboha… Hnutí odporu s A10? Animovaný Arnold??? A tohle je jenom pro představu… 😉

Příběh jako takový nestojí moc za řeč. Chvíli ignoruje události předchozích dílů, chvíli se na ně srdceryvně odvolává, ale špatně a hrdinové se přesunují po plátně jako magickou hůlkou. Je vidět, že scénář byl spíchnutý horkou jehlou a to několikrát, že si ho nikdo pořádně před realizací nepřečetl.

Některé věci a některé kulty by se prostě měli nechat spát. Bez živého Arnolda to není ono. Sebevíce efektů a sebemodernější forma efektů na tom nic nezmění. Atmosféra blížící se apokalypsy je dávno pryč (ne z T4, tam nikdy nebyla) a MCG nemá na to, aby nám předal něco nového a uceleného. Končím s tímhle filmem, více času a energie si opravdu nezaslouží.

*****

MCG prostě terminoval Terminátora. Nezbývá doufat, že někdo pošle zpátky v čase Arniho, aby terminoval jeho matku.