Skvělý sluha jménem G15

Skvělý sluha jménem G15

Po nějakém čase jsem si opět koupil něco dražšího, a i když mám na nákupním seznamu mnoho jiných věci, tak jsem si koupil novou klávesnici, kterou jsem tak úplně ani nepotřeboval. Odkaz ZDE. Teď si asi říkáte, proč proboha si kupovat klávesnici za 2300,-? Na co tlačítka navíc? A na co proboha displej? Odpověď je jednoduchá. To, že se v popisu píše, že se jedná o herní klávesnici, tak to ještě neznamená, že se je dobrá na hraní. Právě naopak, univerzálnost je doménou této klávesnice.

Kvality této koupě Vám vysvětím na jednoduchém příkladu. Na disku mám složku Music, která obsahuje asi 50 složek s alby od různých interpretů. Už několik měsíců se mi točí v hlavě myšlenka vytvoření m3u playlistů, abych vždycky nemusel označovat všechny písničky a dát je přehrát, ale jednoduše proklikat playlist. Jak to ale udělat? Dělat to skrze třeba Windows media player je to poněkud pracné. Říkal jsem si, přeci na to musí existovat nějaká utilita, která to zařídí automaticky za mě? Chyba lávky. Není, nebo jsem jí nenašel. Vystřídal jsem asi 4 různé programy, pročet tak 5 topiců na různých fórech a jediné, k čemu jsem se dopracoval, tak to byly 2 pluginy do programu Media Monkey, což je velice šikovný program na zprávu mediálního obsahu, doporučuji vyzkoušet (odkaz ZDE). Bohužel, žádný plugin nevytvářel to, co jsem chtěl. Možná, kdybych si pořádně prostudoval nápovědu a manuál obou pluginů, možná kdybych další 3-4 hodiny hledal na internetu, tak bych našel nějaké automatické řešení. Místo toho jsem ale použil G15 a jednoduše si během 20 vteřin vytvořil skript, který používal klávesové zkratky Media Monkey (takže naštěstí to hledání na internetu nebylo marné) a pak stačilo 2 minuty klikat na tlačítko G4 a nechat projet všechny složky. Práce cca na 2 minuty.

V čem teda tkví potenciál G15? Jsou to její programovatelné tlačítka a jednoduchost práce s nimi. Tlačítkům až G1-G6 lze přiřadit libovolnou kombinací kláves, spuštění programu, části systému, blok textu nebo si něco napsat v programovacím jazyku Lua. A teď přijde to nejlepší… Tohle vše si můžete naprogramovat pro libovolný program zvlášť, resp. si navolil profil funkcí pro každý program zvlášť. Zvláštní program na pozadí automaticky rozpoznává jaký program je aktivní, pokud není přiřazen aktivnímu programu profil, přiřadí Výchozí, který jde taky upravovat. Na klávesnici je vidět, že Logitech má několik lidí s rozumem v hlavě a snaží se odstranit to, co brání použití takových technických blbůstek jako je tato klávesnice, v praxi. Většina technokratických blbin trpí tím, že nejpokročilejší funkce jsou nedostupné koncovému uživateli. Jsou příliš složité na ovládání a mají příliš prvků na zapamatování. To G15 nehrozí. Pokud chcete vytvořit jednoduše makro, zmáčkneme tlačítko MR, vybere klávesu, které se má makro přiřadit, naťukáte si, co potřebuje a ukončíte opět stiskem MR. Simply like that. 😉 Ideální pro hráče (strategie rozhodně vedou v uplatnění), fotografy [Photoshop a klávesové zkratky či makra, hmm? 😎 ] až po programátory (koho by pořád bavilo psát "for (int i = 0, i < neco, i++)Enter{Enter neco Enter}Enter" 🙂

Abych jenom necukroval, tak přihodím i trochu špíny. Logitech profiler, což je program na vytváření profilů rozložení kláves a ve kterém pracujete, používá klasické (asi) MFC knihovny (Microsoft Foundation Class Library), což v překladu znamená, že všechny klikátka, rozbalovací seznamy, zatržítka atp. mají standardní tvar a velikost. Co ve Windows 95 s rozlišením 800×600 na monitoru mělo 1×1 cm na obrazovce a snadno jste se na to trefili myší, dnes má 3x3mm a dost to zpomaluje práci. Trvá to, než se trefíte. Ale tohle není problém jenom Logitechu, ale i jiných firem, jenom mi přijde, že Logitech je dost velká firma a divím se, že není schopen si vytvořit vlastní knihovny, které by se ovládaly lépe. Bohužel, asi to Logitech peče s Microsoftem příliš.
Další by bylo fajn, kdyby Profiler automaticky vytvářel nový profil pro program, který ještě nezná, při použití záznamu makra. Aby se daly účelněji používat profily, třeba vytvářet profily programů na základě více než jednoho, centrální databáze skriptů, maker a zkratek nebo aby se neměnil typ klávesnice při záznamu makra. No, ale to bych asi chtěl zase moc. 🙂

Takže sečteno podtrženo… všichni maniaci, co sedí u PC 16h denně a potřebovali, aby to bylo tak 30h, je G15 ideální společník. Za ty peníze to opravdu stojí. Když se jí naučíte používat, ten čas, který ušetříte při jejím používání, Vám mnohonásobně vrátí nákupní cenu.

BTW: Zmiňoval jsem se, že jsem jí koupil za 1400,-? 🙂

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače a Internet. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

