Recenze: Restaurace Betlém – Neomezený konzum

Ve středu jsme si já a můj spolubydlící Luboš koupili voucher na neomezený konzum v restauraci Betlém. Z komentářů povolané osoby mi bylo jasné, že hladký průběh to asi nebude, takže abyste nekupovali zajíce v pytli, tady si můžete přečíst, jak to probíhalo.

V sobotu po poledni jsme vyrazili směr rezervace v Betlémě. Hned po příchodu nás přivítal číšník, věru s ne moc příjemným pohledem a otázkou, jestli máme rezervaci. Restauraci bylo asi cca 8 lidí u 3 stolů. A těch je tam tak 10. Když jsme se usadili, tak se nás pouze zeptali, jestli jdeme na neomezený konzum a to bylo vše. Dále s námi obsluha komunikovala zcela sporadicky. Neříkala, co jíme, kolik různých chodů chystají a jak to vůbec bude probíhat. Ne, že by snad nechtěli, přišlo mi, že to ani nevěděli. Ostatně, když si pořádně pročtete komentáře, tak je to i vidět, z vyhýbavých odpovědí. Usedli jsme se v pohodlných sedáčkách na polévku. Číšník nás instruoval, že na jídlo by bylo vhodnější se posadit někam k vyššímu stolu. To jsme ignorovali, protože to nám bylo jasné, ale nějak jsem necítil potřebu mu vysvětlovat naše záměry si nejprve pohodlně posedět u polévky v pohodlných křeslech, stejně jako on nepocítil potřebu nám vysvětlit, co nás vlastně čeká.

Jako první přinesli polévku. Asi hovězí vývar, řekl bych. Nevím, nikdo nám to neřekl, nikde se to nedalo přečíst. To už jsme u stolu seděli tak 15 min. Tady bych měl asi říci, že cokoliv nám přinesli, tak nebylo v jídelníčku. Byla to asi nejlepší polévka, co jsem v restauraci jedl. A to nejlepší, co nám přinesli. Polévka nebyla mastná ani přesolená a bylo v ní spousty masa. Viz přiložené fotografie na konci článku. Dali jsme si každý 2 misky a nechali být. Přesedli jsme si k vyššímu stolu. Tady přišel bod, kdy obsluha naprosto zabila celý oběd. Číšník vesele přikráčel k nám, se slovy: „Tak co pánové,… jste si přesedli co…?“ a dával nám arogantně najevo, že měl lepší názor už od začátku. Tohle jsem už dlouho v restauraci nezažil. Teď bych se normálně zvednul a odešel, že na takové jednání bych čekal jinde, ne tady. Toť k té „příjemné obsluze“.
Jako chod další donesli uzenou makrelu, chuťově asi stejně taková, jako kdybych si ji koupil v Bille přes ulici. K tomu na dalším talíři vepřové, žebro (značně prorostlé, bez masa), pikantní omáčku, špenát, něco co jsem neidentifikoval a (asi) sýrovou omáčku, která byla výborná (tipnul bych ovšem polotovar), jiné vepřové maso a něco, co mělo asi být brusinková omáčka. Bylo to na jemno nakrájené červené zelí ochuceno značně na sladko. Dále smažený květák a pečenou bramboru. Ano bramboru. Jednu. Jiné přílohy jsme se nedočkali, až posléze, co jsme měli dojedeno, přinesli domácí chipsy, plné oleje a soli, které jsme vůbec nejedli. Posléze donesli i míchaný salát, obyčejná trojkombinace okurka, rajče, paprika. To už jsme ale vesměs všechno poživatelné z tohoto chodu měli v sobě. Žebro, špenát, chipsy, nepoživatelné omáčky jsme nechali. Tento chod odnesli bez připomínek.  Salát nám nechali a postavili před nás Vepřovou kýtu. Asi tak 7 kg, hádám. Toť k těm menším porcím. Tak jsme hodovali dál. Objednali jsme si jako přílohu rýži a bramborovou kaši, donesli nám bramborové pyré. Jednu misku pro 2 lidi. Působilo to dojmem, že se kuchaři nechtělo vařit. Pyré jsme si mohli přidat, ale to suché vepřové by to asi nezachránilo. Když jsme po půlhodině žvýkání suchého masa, optal jsem se, co ještě chystají. Dostalo se mi odpovědi, že pokud to nedojíme, tak nic dalšího nedostaneme. Tak po chvíli konverzace s mumlajícím číšníkem jsem mu vysvětlit, co bychom dostali, kdybychom to jakože snědli. Přišel kuchař a ten pro změnu začal mumlat něco o to nějaké rybě, vepřovém atd. To už se mi převracel trochu kufr. Nakonec byl servírován dezert, který jsme si museli vyprosit. Jablka, tuším Idarety (tj. velice levná odrůda) na hrubo nakrájená, politá polotovarovým karamelem, posypaná skořicovým cukrem, trochou šlehačky a velkou jahodou. Kde v tomto období sehnali čerstvou jahodu, by mne opravdu zajímalo. 🙂
Tak a to je vše, co jsme dostali. Toť průřez jídelníčkem. Značně chudý, neoriginální. Při onom druhém chodu jsme se nějak nemohli  vyvarovat tomu pocitu, že se nás už chtěli zbavit. Jinak si nedovedu vysvětlit změnu chování obsluhy a jejich postoj k změněným podmínkám.

Můj skromný názor je, že pro normálního člověka je tato akce drahá a zbytečná. Má přítelkyně by se najedla už prakticky z polévky a z dezertu. Normální člověk se dokáže za menší peníz najíst lépe jinde, nebo stejně a levnější. Já mezi normální lidi ovšem nepatřím, den předtím jsem napození snědl 55cm v průměru pizzu v La Stradě. Můj celkový dojem nic moc. Po celou dobu chodila mezi námi nějaká paní, co patřila k osazenstvu restaurace s květináči a jinými věcmi.
Ale tohle jsou všechno věci, kterým se dá předejít. Stačí se usadit dovnitř, mluvit s číšníkem jasně, zdvořile a vysvětlit mu, že byste rád i něco jiného než horu vepřového masa.

Kvalita jídla:
*****
Porce jídla:
*****
Originalita jídla:
*****
Prostředí restaurace:
*****
Obsluha:
*****
Ceny:
*****
Celkové hodnocení:
*****

Restaurace Betlém má ještě své rezervy, asi stejně takové jako název Betlém samotný. Ceny jsou o třídu výš, než by měly být a celkově vůbec nevím, jakou restaurací vlastně Betlém chce být, viz „Jsme nekuřácká restaurace“ … s reklamou na cigarety. Celkově jsem měl dojem, že levá ruka neví, co dělá pravá. Z jídelníčku jsem toho moc neochutnal a to, co jsem ochutnal, tak byla s prominutím nuda. Nelituji těch peněz, ale opakovat rozhodně nebudu.

Na kolik se Vám tato akce vyplatí, posuďte sami.

PS: Pokud tohle čte někdo z Betléma, tak přestaňte si klepat na čelo, rozhazovat rukama a vezme si kritiku k srdci.

PPS: Je zvláštní, že den poté, co jsem umístil do diskuze recenzi na tento neomezený konzum, tak byla celá diskuze zrušena. Nemám chuť slídit proč, všichni to víme. Majitelé evidentně nemají zájem o nezaujatou recenzi z lidu a pořád se ohánějí rok starou PR recenzí na iDnesu, kde je taktéž zablokována diskuze. Musím se smát už jenom při pohledu na fotky jídel, která byla připravena pro tamtu „recenzi“ a pro nás. 🙂

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Recenze. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Recenze: Restaurace Betlém – Neomezený konzum

  1. Fotky napsal:

    Ty fotky nevypadaji moc vabne, akorat nevim proc tady nejsou fotky kompletniho jidla, ale je tady napul snedena polevka, rozrypana makrela s vymacknutym pomerancem, dalsi nejake rozrypane jidlo se zelim, dale pak prazdny talir, takhle Vam to snad nedosnesli nebo jo? 😀

    • kutlime napsal:

      Polévka – tak jsem si ji naložil, bral jsem z ní de fakto jenom to maso. Kdybych věděl, co následuje, asi bych jí vůbec nejedl, i když věru bylo to nejlepší jídlo, co nám donesli.
      Makrela – takhle „nataženou na znak“ nám ji už přinesli a Luboš se do ní pustil ještě dříve, než jsem vytáhl foťák, to samé platí o tom zelí, jinak ten talíř byl takový, jak nám ho přinesli. Vizuálně žádná hitparáda. Ten prázdný talíř je můj, z předchozího chodu, protože nám přílohu donesli tak 20 min po tom, co donesli maso, tak cílem fotky bal příloha. Na malém stole nebylo kam uklidit ten druhý talíř.

Zanechat Odpověď

