Po 9 letech měním Firefox za Operu

Je čas na změnu. Na velkou změnu. Změnu programu, který používáme všichni nejčastěji – Internetový prohlížeč.
Od začátku jsem nefandil Internet Exploreru. Už v době Dial-up přípojení, kdy jsem se jednou za měsíc dostal na internet v knihovně naší ZŠ, kde jsme s kamarádem Radimem stahovali obrázky lodí ze Star Treku [15 min jeden obrázek!!! ať žijou modemy 🙂 ], jsme používali Netscape Navigátor. Ten se potom transformoval na projekt Mozilla, který potom plynule přešel na projekt Firefox.
Byl jsem s Firefoxem dlouho spokojen, dokud nepřišel Google Chrome a Microsoft po x letech s novou verzí Internet Exploreru. Firefox si přestal držet svou linii, dal se více na kopírování vizuálního zpracování, ovládání i funkcí. Při občasném prohlížení u známých či jiných PC, jsem si všiml, jak je můj domácí Firefox pomalý. V práci jsem si nainstaloval Chrome, který však také nahradím Operou. Viděl jsem, že Google Chrome je rychlejší jak ve startu i vykreslování stránek, ale to bych i přežil. Židli si ale Firefox podtrhl u mne sám. Začal vydávat jednu verzi za druhou (že by Chrome inspirace?). Verze Firefox 1.0 vyšla 9. listopadu 2004, verze 4.0 22. března 2011. Za to verze 10.0 vyšla před 5 dny, 31. 1. 2012. Docela šrumec, když si vezmete, že první 4 verze vám trvá 7 let a dalších 6 verzí sotva 10 měsíců. Ale i to bych přežil… Problém je v tom, že pro uživatele se pozitivně změnilo pramálo a jednalo se především o kosmetické změny. A ono vás to naštve, když už vás začne otravovat i váš oblíbený prohlížeč s častými aktualizacemi, abyste nakonec zjistili, že se jedna ikona přesunula zleva do prava.
Hřebíček do rakve však Lišce zatloukla jeho mobilní verze. Nyní řeším problém synchronizace. Denně sedím u 2 počítačů, tabletu a mobilního telefonu, který tablet připomíná (ano, je to opravdu mobil a ano, dá se to opravdu pořád nosit). Problém je, že potřebuji mít všude své záložky, hesla a bez reklam. Toto jediné splňuje v současné době Opera. Bez reklam se dá použít jenom Firefox, Dolphin HD a Opera. Chrome a jeho rádoby bezejmená mutace v každém Androidím telefonu něco jako filtr reklamy nikdy mít nebude [schválně, jestli uhádnete proč 🙂 ]. Dolphin jde spojit s Firefoxem, ale dám přednost nativnímu řešení od Opery, kde se navíc jedná o jednu firmu, jeden produkt v několika portech na různé platformy.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače a Internet. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

