5 aplikací nejlepších aplikací Android profesionála

Žebříčků aplikací pro Android je na internetu celá řada. Tohle můj žebříček aplikací, díky kterým na Android nedám dopustit. Nebudu složitě popisovat jejich funkce, to za mne už udělali mnozí jiní. POUZE se tedy omezím na to, proč se mi líbí a proč se umístili tak, jak se umístili.

No. 1 – Titanium backup
Představte si situaci, kdy Vám váš telefon ukradou, kdy ho ztratíte nebo si prostě chcete pořídit nový. Zvláště v tom posledním případě se jedná o noční můru. Vím o tom své, když jsem na Windows Mobile přecházel z jednoho zařízení na druhé. Titanium Back up tyto problémy řeší a to do naprostých detailů. TB dokáže zálohovat všechny aplikace, včetně těch systémových, uploadovat je do online úložiště, abyste o ně nepřišli, kdybyste telefon ztratili. A to vše automaticky podle předem připravených plánů. Stačí jednou nakonfigurovat a nechat být. TB toho umí mnohem více, nebudu to dále pitvat. Kvůli funkčnosti a praktické využitelnosti je TB na prvním místě.

No. 2 – DI Radio
Toto je jednoduchá aplikace. Je to online rádio s mnoha kanály. Celkově DI patří mezi vynikající služby (obecně, ne na Androidu). Trochu znalejší člověk si řekne – online rádio? V ČR díky zločinně nízkému FUPu nepoužitelné. BTW: FUP limit stahování dat, po jehož dosažení se vám dramaticky sníží rychlost připojení. Proč je tedy na druhém místě (a málem i na prvním)? Je to jednoduché. Tato aplikace umí u mne, s O2 obejít FUP operátora. Ano, slyšíte dobře. Když si pustím DI radio s překročeným FUPem, moje rychlost internetu činí 16 kbps. Této aplikaci to nijak ale nevadí a vesele si stahuje dál stream hudby s datovým tokem 128 kbps. Díky této aplikaci jsem byl schopen přesáhnout svůj FUP o 2000%, což potom vyústilo v to, že mi operátor sám dal vyšší tarif na 3 měsíce zdarma. Ale to už je jiný příběh.
Krom toho, aplikace je sice neplacená, ale DI si můžete předplatit a pak můžete vesele poslouchat bez reklam a streamy s vysokými datovými toky. Důvod, proč to říkám je ten, toto „předplacení“ se dá na Androidu snadno obejít a tak mít doživotně zdarma Premium účet. Nebudu uvádět přesný návod. Ať si ho každý najde sám. Mne k němu inspiroval Jan Verner, má věčná IT múza.

No. 3 – Locus
Tady snad netřeba nic uvádět. Funkčně nejnabitější mapový program, který na Android existuje. Zvláště se mi libí možnost Offline map, které si sami přímo můžete vyrobit. Když už nic, tak tohle na 3. příčku stačí, ale v Locusu je toho mnohem více. K tomu všemu, vývojář je Čech a má UKÁZKOVOU uživatelskou podporu. S Locusem jsem měl jednou jeden problém. Byl vyřešen během 15 min, dříve než jsem stačil dojít z Tempa na šalinu.

No. 4 – AdFree/AdWay
Tyto prográmky jsou také jednoduché. Mají za cíl pouze jednu věc. Změnit váš host file a IP reklamních botů přesměrovat na localhosta. Pokud nevíte, o čem mluvím, tak vězte, že tyto programy Vám jednoduše zablokují reklamu v aplikacích a internetovém prohlížeči. Skvělá myšlenka v tomto komerčním světě je posadila na 4. místo.

No. 5 – SVOX + Iveta
Tento program dělá opět pouze jednu věc, ale dělá ji dobře. Převádí text na řeč. Hlasové ovládání a povely se prosazují čím dál tím více a syntéza řeči (i té české) je už dávno na použitelné úrovni. Tuto aplikaci využívám asi nejčastěji, díky ní jsem byl schopen přečíst už 9 knížek od začátku tohoto roku a to je teprve březen. 🙂

Co se nevešlo (a proč):
Opera mobile – Opera je velmi dobrý internetový prohlížeč, jeden ze dvou, po kterém opravdový profesionál šáhne. Výhodou Opery je (zatím a pevně doufám, že se to změní, protože mi moje liška schází) použitelná mobilní platforma spolu s jakou takous fungující synchronizací mezi platformami. To je důvod, proč ji používám, ale taky proč se nedostala do TOP 5. Synchronizace nefunguje zcela spolehlivě, není okamžitá, hesla se nesynchronizují (i když by měla). Leč bohužel, lepší řešení není.

Android rules. 😉

Edit: Bohužel port leak v DI Rádiu byl ze strany O2 objeven a stream, který proteče přes tuto aplikaci je už započítáván. Bohužel… 😦

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Android se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

