Recenze: Creative SoundBlaster ZxR EVO vs. Sennheiser MM-550 X

Je to už nějaký pátek, co jsem psal poslední technologickou recenzi, ale internetu chybí pořádná recenze Creative SoundBlaster ZxR EVO a hlavně srovnání z těchto sluchátek s jejich hlavním rivalem Sennheiser MM-550 X. Pro mé standartní čtenáře – tento článek můžete vynechat, je spíše určen pro náhodné kolemjdoucí.

Proč tato recenze vznikla?

2014-02-11 17.13.07První důvod jsem uvedl již v prvním odstavci – bohužel, na celém, širém internetu chybí srovnání 2 hlavních produktů v segmentu circumaurálních sluchátek, v kombinaci s Bluetooth, mikrofon a aktivním potlačením šumu. Těmito produkty jsou: Sennheiser MM-550 X a Creative SoundBlaster ZxR EVO.
Druhý důvod je naprosto diletantská recenze webu Svět Androida.
Třetí důvod je, že už dlouho jsem se tak nevytočil, jako při koupi těchto sluchátek. Více až v závěrečném shrnutí sluchátek.
Recenze je zaměřena na přímé, uživatelské srovnání, plný technický výčet parametrů lze     najít na webech výrobce, které jsou uvedeny v odkazech výše.

Design a zpracování:

Sennheiser MM-550 X
Design je velice kultivovaný, střídmý až nevýrazný. Sluchátka jsou vyvedena pouze v jedné barvě. Zpracování nijak nevybočuje od standardů značky Sennheiser. Vyhýbá se extrémům v obou směrech. Nepůsobí dojmem laciné ani přepychové elekroniky. Při osahání působí sluchátka dojmem kvality, jak u použitých materiálů, tak i u zpracování.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
2014-02-11 17.12.06Design je nápadný a extravagantní. Sluchátka kombinují několik barev, které spolu dobře ladí. Zpracování však působí laciným dojmem a neodpovídá ceně sluchátek. Zvláště nepříjemné překvapení spočívá v molitanu mušlí, který je zbytečně tvrdý. Vnější plášť molitanu působí taky laciným a hlavně náchylným dojmem. Celkově polstrování okolo mušlí je pro delší poslech nepříjemné (myšleno na dotek). ZxR EVO má na mostu exponované plasty, které opět působí lacině. U značky Creative je to obecně trend, že se snaží levnými plasty nahradit kvalitnější materiály a působit tak honosnějším dojmem. To může být v podstatě úspěšná obchodní strategie, za předpokladu, že cena odpovídá použitým materiálům, ne tomu, za co se mají pokládat. To je právě problém u těchto sluchátek.

Konstrukce:

Sennheiser MM-550 X
2014-02-11 17.12.30Oproti EVO ZxR jsou sluchátka menší a na hlavě nepůsobí tak nápadně. Polstrování mostu i okolo mušlí je velice příjemné a nezpůsobuje diskomfort. Most má dostatečný rozsah pro zvolení přítlaku a usazení na hlavě. Mušle jsou anatomicky tvarované a velice dobře sedí. Tlačítka funkcí Bluetooth jsou vystouplá, dobře se hledají. Tlačítko pro zapnutí, posun písní, hlasitost jsou umístěna na pravém sluchátku a mají dobrou odezvu na stisk. Pokud bych měl něco vytknout, tak je to zbytečně dlouhá doba pro úplné vypnutí sluchátek.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
Sluchátka jsou robustní a bohužel i těžká. Most je polstrován tak ze 3/5. U mne docházelo ke kontaktu s nepolstrovanou částí mostu, ale neprojevovalo se to negativně. Naopak mušle způsobovaly diskomfort při poslechu delším, jak 2 hodiny. Jelikož jsou sluchátka těžká a most nemá dostatečný rozsah, sluchátka se volně pohybují na hlavě. Opřou se tak o horní okraj boltců, což vede dříve či později k otlakům a bolesti. Kvůli nedostatečnému přítlaku sluchátek se nelze ohýbat, třeba při zavazování bot, nelze s nimi běhat (ani krátké tratě na šalinu), popř. dělat jakékoliv prudší pohyby.

Tlačítka pro posun skladeb, zapnutí sluchátek, aktivního potlačení šumu a SB čipu (viz dále), se hledají dobře, ale nemají dobrou odezvu na stisk. Jsou navíc půlená, což věci taky neprospívá. Regulace hlasitosti je řešena kolečkem, což je to rozhodně pozitivum, pokud kolečko vydrží po celou dobu životnosti sluchátek. Mám o tom pochybnosti.

Naopak, velký průšvih tkví ve velkém tlačítku Play, které je uprostřed pravé mušle a přes které taktéž probíhá NFC párování. První problém – hodně špatná odezva na stisk. Prostě nevíte, jestli jste to zmáčkli nebo ne. Pomalá reakce sluchátek na stisk tomu taky nepřispívá, viz dále. Druhý problém v konstrukci tohoto tlačítka spočívá v jeho vůli. Má okolo 3 cm v průměru a díky vůli mezi hranou tlačítka a rámem sluchátek tlačítko hlasitě klepe!!! Ano, správně. Super duper sluchátka, s masivním mušlí, která sama od sebe tlumí zvuky, které mají aktivní potlačení šumu, klepou!!! Při menším pohybu hlavy (především do stran), tlačítko vydává jasný zvuk, jako by vám někdo ťukal do sluchátek prstem.

Zvuk:

Toto je ošemetná část recenze. Zvukový vjem je velice subjektivní záležitost. Zde by porovnání sluchátek mezi sebou nebylo vhodné. Proto jsem použil jiná, třetí sluchátka (Sennheiser HD 380 Pro), která jsou konstrukcí podobná. Testovací souprava čítala celkem tato zařízení:

  • Sennheiser HD 380 Pro
  • Sennheiser MM-550 X
  • Creative SoundBlaster ZxR EVO
  • Cowon D2 (jako zástupce kvalitního zdroje signálu)
  • Samsung Galaxy Note II (jako zástupce běžného, nekvalitního zdroje signálu)
  • Samsung Galaxy Note II (Bluetooth přenos)
  • Originální kabeláž dodaná ke všem sluchátkům

2014-02-11 17.15.29Zvukové testy probíhaly na albu Moby – Innocents, speciálně pak píseň The Dogs, která obsahuje směsici basových pasáží, vokálů i pasáže smyčcových nástrojů. Cowon D2 měl nahrán firmware 3.59 a EVO ZxR měla firmware 131101. Ano, čtete správně. U EVO ZxR můžete (prakticky musíte) aktualizovat firmware! U sluchátek!!! Ale nepředbíhejme.
Test probíhal v několika částech, podle zdroje signálu. U EVO ZxR byla navíc otestována sada přídavných funkcí. Zde je mé zhodnocení toho, co jsem slyšel.

Cowon D2:

Sennheiser HD 380 Pro
Tyto sluchátka spolu s Cowon D2 předvádějí vyvážený přednes a poměrně přesný přednes. Basy, středy i výšky jsou od sebe dobře oddělené. Ač jsou to uzavřená sluchátka, basový přednes je dobře prokleslený. Přednes má spousty detailů. Tato sluchátka jsou jedna s nejlepších voleb, pokud chcete circumaurální, uzavřená sluchátka.

Sennheiser MM-550 X
Sluchátka mají nejnižší buzení (musíte je hodně zesílit). Přesné jednoslovné zhodnocení těchto sluchátek je průměr. Průměrná kvalita přednesu, který je sice vyvážený a stabilní, někdy však až sterilní a to v celém frekvenčním spektru s mírnou dominancí v basech a výškách. Při výrazných výškách, jsou střední i basové tóny tlumeny, ale neztrácí se jejich živost a detaily.
Sluchátka svým přednesem neurazí a rozhodně nejsou špatnou volbou.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
Sluchátka mají nejvyšší buzení. Přednes je značně zkreslený a dominují mu basy, které jsou ovšem také značně zkreslené. V porovnání s ostatními sluchátky, basy nejsou ani nijak zvlášť atraktivní. Středy i výšky jsou naprosto upozaděny. Jsou nevýrazné a bez detailů. Barva vokálů je znatelně pozměněna.
V porovnání s Sennheiser HD 380 Pro, sluchátka ZxR EVO podávají o třídu horší přednes.

Galaxy Note II

Sennheiser HD 380 Pro
Rozdíl oproti přednesu z Cowonu D2 je prakticky nerozeznatelný. Přednes je vyvážený, s velice mírným důrazem na basy, které jsou od středů a výšek dobře odlišeny. Přednes je spolehlivý, citlivý a přesný.

Sennheiser MM-550 X
Oproti Cowonu D2, je poslech štíhlejší (asi menší frekvenční rozsah zdroje), ztrácí se detaily. Především jsou ochuzeny basy, kdy je citelně slyšet snížení akustického tlaku a tepání membrány sluchátek. Středy a výšky se drží, sluchátka opět podávají celkově vyvážený přednes, v mírný neprospěch basů. Až na mírnou sterilitu při reprodukci, nedochází k žádnému zkreslení či změně „barev“ vokálů.
Sluchátka mají sice nejnižší buzení, předvádí slušný přednes, za který se opravdu nemusí stydět. Pro běžného uživatele, popř. fanouška elektronické hudby, mohou být příliš přesná a sterilní.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
Oproti Cowonu D2, je poslech opět štíhlejší (frekvenční rozsah), ztrácí se drobné detaily. Je to vidět hlavně v basových tónech, kde jsou sluchátka dominantní. Celkově je zvuk sterilnější, ale na hranici rozeznatelnosti.
V porovnání s Sennheiser HD 380 Pro, si sluchátka vedla opět velice špatně. Přílišný důraz na basy, ztráta přesnosti a značné zkreslení ve středech a výškách. Hudba působí černobílé fotografie – ztráta tónů, živosti. Je znát značný posun v barvě vokálů. Sluchátka mají nejvyšší buzení, avšak v porovnání s HD 380 (i MX-550) hrají o třídu hůře.

Galaxy Note II Bluetooth (BT) bez aktivního potlačení hluku

Sennheiser MM-550 X
Při BT přenosu sluchátka vykazují znatelně vyšší buzení. Přednes je ve výškách a středních tónech barvitější a živější. Přednes již není tolik plochý. Basy, středy i výšky jsou od sebe dobře odlišeny a nesplývají tolik dohromady. Citelný posun je především u basů, které zmohutněly.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
Zde je hodnocení složité. Sluchátka obsahují SoundBlaster čip (SBC), který umožňuje minimálně velice kontroverzní postprocessing vstupního signálu. Pomocí aplikace Sound Blaster Centrum je možno k čipu přistupovat. Aplikace obsahuje posílení prostorového efektu (Surround), upřesnění přednesu pro větší věrnost (Crystalizer), posílení basů (Bass), normalizaci hlasitosti (Smart Volume) na 3 úrovně a izolaci vokálů (Dialog Plus). Kromě toho obsahuje aplikace přímý výstupní ekvalizér.
Rozeberme si tedy postupně tyto technologie a jejich vliv na přednes sluchátek. Pakliže je SBC odpojen, přednes má silně dominantní basy, nicméně středy, výšky i vokály nejsou už tak nevýrazné, jako při připojení přes jack. Přednesu chybí přesnost a je citelně přepálený.
Při zapojení SBC dojde ke změně přednesu. Je živější a barvitější, opět především v basové složce. Více vystoupí i výšky, vokály však jsou stále utlačovány.
Při zapojení Surround funkce dojde k utlumení rozsahu basů a posílení středů. Prostor se jakoby otevře. Basy jsou posunuty výrazně dolů a chybí jim pestrost. Vokály jsou výraznější a čistší. Neztrácí se tolik jejich barva.
Při zapnutí Crystalizer technologie je spektrum výrazně roztříští. Basy jsou nepříjemné, nepřesné a připomínají spíše bučení krávy. Středy i výšky jsou výrazně posíleny za cenu jejich smrštění a ztráty detailů.
Funkce Bass obohatí přednes o výrazné basy, které však jsou spíše rušivé. Působí nepřirozeným a přepáleným dojmem. Jsou sterilní a mdlé.
Smart Volume se neprojevuje na přednesu, pouze vám bude vytahovat šum z nekvalitních nahrávek, vymaže fade-in/out a občas způsobí skoky hlasitosti uprostřed písničky. Za mne doporučuji vypnout, je to neskutečná blbost.
Dialog Plus opravdu precizně zvýrazní vokály. Byl jsem až překvapen, jak dobře tato funkce funguje. Vokály si přitom zachovávají barvu a pestrost. Samozřejmě, je to na úkor veškerého zbylého frekvenčního přednesu. Máte pocit, že před vámi stojí zpěvák/zpěvačka a hudba hraje opodál pouze jako kulisa. Za určitých podmínek určitě užitečná funkce.
Funkce lze libovolně kombinovat, vzniká tak opravdový guláš poslechu, o kterém nemá smysl dlouze psát. Jedná se spíše o prznění zvuku. Sluchátka sama prostě nejsou dost dobře naladěna a složité hrátky se zvukem na tom nic nezmění.

Galaxy Note II Bluetooth (BT) s aktivním potlačením hluku (APH)

Sennheiser MM-550 X
Při zapnutí této funkce dojde k výraznému zploštění zvuku. Ztratí se detaily, basy jsou opravdu výrazně utlumeny. Středy vystoupí a stávají se dominantními. Je to daň za APH. Efekt lze částečně kompenzovat ekvalizérem. Dalo by se dlouze polemizovat, jestli přesnější sluchátka namixovaná s okolním šumem dávají lepší požitek při konzumaci audia. Já osobně si myslím, že ne. Dávám přednost zřetelnosti než detailům.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
Sluchátka hrají prakticky identicky v režimu s/bez APH. Ve slepém testu jsem nebyl schopen prokazatelně rozlišit, kdy je režim zapnutý a kdy ne.

Funkce:

Sennheiser MM-550 X
Tato sluchátka moc přídavných funkcí nenabízí. SRS je takové kurvítko zvuku, které jsem okamžitě vypínal. Stejně stejný názor můžeme slyšet i od jiných uživatelů těchto sluchátek. Další funkcí je NoiseGuard, čili APH, ale které je rozebráno dále.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
2014-02-11 23.08.23Tato sluchátka disponují spoustou přídavných funkcí. Funkce Crystal Voice má izolovat váš hlas v hlučném prostředí. Je to takové marketingové pozlátko pro hloupé uživatele. V podstatě se jedná opět o použití duálního mikrofonu kdy je jeden použit pro zachycení vašeho hlasu a druhý pro okolní šum, přičemž ten je ve výsledném vstupu odečítán, takže hlas působí čistěji. Toto se využívá v mobilech už roky. Funkce také pracuje se známým principem celkového tlumení výstupu. Pokud tedy mlčíte, mikrofon je utlumen a neposílá hluk dále. Pokud uživatel promluví, je hlas částečně odizolován od pozadí a přenesen dál. Tento systém však vede ke komunikačnímu šumu, protože druhá strana je občas uprostřed věty umlčena. Celkově vzato, není to nic převratného a sama implementace není nijak zvlášť oslnivá. Stejného efektu lze docílit i jinak.
HD voice – další marketingové pozlátko. Prakticky jsem nepoznal, že by to k něčemu bylo.
NFC párování – snad jediná dobře fungující funkce na sluchátcích, kterou opravdu využijete. Telefon lze spárovat pouhým přiložením k tlačítku Play, kde je NFC čip. Výrobce moc dobře věděl, proč tam to NFC párování dává. Párování se zařízení je často ztraceno a musíte párovat znova a znova. V praxi tak vznikají občas vtipné situace, kdy máte na uších obří sluchátka a přikládáte si k nim ještě telefon jako při hovoru. Navíc opačnou stranou, než je obvyklé. Párování se naštěstí neztrácí během poslechu, pouze pokud sluchátka odpojíte od BT zdroje.
TalkThrough (TT) – odkoukaná funkce z MM-550 X, implementace k horšímu. Je to funkce, která zapne mikrofon, takže nemusíte sundávat sluchátka, když na Vás někdo mluví. Problém je v tom, že pro její aktivaci musíte mít zapnutou funkci APH, která právě aktivuje mikrofon, což bohužel značně žere baterku. Místo toho, aby se mikrofon spustil automaticky, uživatel tak musí šmátrat po sluchátcích. Než najde správnou sadu tlačítek, správnou polovinu půleného tlačítka, zapne APH a TT, ale ten, kdo na vás mluvil, je už dávno fuč. Ideální funkce TT by byla následující: na jedno stisknutí dojde k automatické aktivaci mikrofonu a k pozastavení hudby. Snad v příští verzi sluchátek.
Funkce FX dodává kreativitu (jak příhodné) pro uživatele, kteří si chtějí dělat dobrý den ze svých přátel. Jedná se v podstatě o hlasový měnič, takže zníte jako ET, žena (i když jste muž), skřet atd. Problém je, že tato funkce mi ani jednou nefungovala. Asi chyba, kterou časem opraví.
Použití SoundBlaster Centra je doslova utrpením. Jak na Androidu, tak na PC. Creative je jeden z nejhorších softwarových vývojářů, které znám. Měl jsem od nich zvukovky, a ač byly hardwarově dobré, software to naprosto zazdil. Načítání trvalo dlouho, časté pády, náročnost na systémové zdroje. Totéž platí pro software Creative pro ZxR EVO. Android aplikace startuje dlouho, objevují se časté problémy s konektivitou a tuhnutím. PC aplikace je ještě horší. Po jejím spuštění trvá aplikaci minutu, než zjistí, jestli jsou vůbec sluchátka připojena nebo ne, její start je potom otázky další minuty až dvou! Pokud sluchátka odpojíte, tak dochází k narušení některých přehrávačů (MPC, MPC Home).
Při stisku tlačítek Play/Stop trvá cca 2 sekundy než je tato informace přenesena do zařízení a hudba je zastavena, popř. ukončen hovor. Mně osobně to dohánělo k šílenství. Jelikož sluchátka obsahují SB čip (a jsou to sluchátka Creative) samozřejmostí jsou chyby. Uživatel tak musí aktualizovat firmware sluchátek, pro „zlepšení“ výkonu a opravu chyb. Mám pocit, že za chvíli budeme aktualizovat úplně vše a u všeho.

Aktivní potlačení hluku:

Sennheiser MM-550 X
Když srovnáme všechny sluchátka s APH na trhu, MM-550 X nijak zvlášť neoslní. Pokud je však srovnáme s EVO ZxR, tak naprosto excelují. Velice silného utlumení se dočkají především nízké frekvence (motory všeho druhu, ventilace). U středů (zvuk pneumatik po asfaltu) a výšek (zvonek šaliny, brždění vlaků) je to prakticky pouze utlumení vlastní přítomností mušle na uchu. Nicméně, i tak je míra akustické emise výrazná.

Creative SoundBlaster ZxR EVO
APH u EVO ZxR je jeden VELKÝ VTIP! Tohle se opravdu nepovedlo. Za celou dobu testování jsem byl schopen poznat utlumení pouze u zvuků PC, které ale běžně stejně přes hudbu neslyším. V praxi jsem těžko rozeznával, zda mám nebo nemám tuto funkci zapnutou. Vyloženě jsem musel hledat prostředí, kde by se něco utlumilo.
Tlumení se týkalo pouze velice úzkého frekvenčního pásma. Odhadoval bych to na rozsah 40 až 80 Hz. Na druhou stranu, při spuštění APH nedochází k výrazné změně přednesu sluchátek. Ta neurčitá změna, která při spuštění proběhne, je spíše příznakem vyčištění od nízkých frekvencí akustického znečištění zvenčí. Tak jako tak, pokud si chcete koupit sluchátka kvůli této funkci, tak na EVO ZxR rychle zapomeňte.

Celkové zhodnocení:

Sennheiser MM-550 X
Jsou to zcela univerzální sluchátka, která se snaží podat vyvážený výkon za všech okolností. Nemáte rádi kabely? OK. Cestujete? OK. Běháte? OK. Jistě, DJ by si je na koncert nevzal, ale to se bavíme o zcela o něčem jiném. Prostě sluchátka pro akční lidi. Sennheiser prostě hází rukavici do ringu a je na vás, jestli ji zvednete nebo ne.
Výhody:
– Kvalita zpracování a konstrukce
– Univerzálnost použití
– Výdrž baterie (9-10 hodin)
– Možnost výměny baterie
Nevýhody:
– Cena (okolo 8000,- Kč)
– Nepřesvědčivý zvukový přednes

Creative SoundBlaster ZxR EVO
Co říci závěrem k těmto sluchátkům? Napadá mne pouze zdrcující kritika. Při pohledu na pochvalné recenze v zahraničních médiích, tleskám PR oddělení Creative. Tato sluchátka přinesla dobré inovace v podobě NFC párování, v možnosti poslechu hudby a zároveň nabíjení baterky. Tyto inovace jsou však vyváženy tolika chybami, že nad tím rozum zůstává stát. Klepání tlačítek, nedostatečný přítlak na hlavě, špatný molitan okolo mušlí, nutnost aktualizovat firmware sluchátek pro odstranění chyb, opravdu, ale opravdu mizerný software s taktéž mizernou výdrž baterie a hudebním přednesem. Prostě EVO ZxR ani omylem, tedy rozhodně ne za cenu 6500,- Kč. Přiměřená cena by měla být okolo 3000,- maximálně. Hold, konkurence je cenově vysoko, takže si mohli dovolit posadit tato sluchátka přemrštěně vysoko.
Pro mne osobně jsou tato sluchátka naprostou ukázkou toho, že Creative jsou naprostí diletanti.
Výhody:
– NFC párování
– Možnost napájet sluchátka a zároveň poslouchat hudbu přes USB kabel
Nevýhody:
– Kvalita zpracování
– Velice slabé aktivní potlačení šumu
– Špatná hmatová odezva tlačítek
– 2 sekundy zpoždění při stisku tlačítka Play/Stop
– Vůle Play tlačítka, které se klepe
– Nekvalitní molitan okolo mušlí
– Váha sluchátek
– Nutnost aktualizovat firmware u sluchátek (!!!)
– Mizerný zvukový projev
– Mizerný software ke sluchátkům
– Problémy při párování
– Výdrž baterie (5-7 hodin)
– Nemožnost výměny baterie
– Poměr výkon/cena (mizerný)

Reklamy

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače a Internet, Recenze se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Recenze: Creative SoundBlaster ZxR EVO vs. Sennheiser MM-550 X

  1. TNX napsal:

    Chtělo by to ještě srovnání s těmihle:
    http://www.czc.cz/sony-mdr-1rbt/122400/produkt
    Ale jinak díky za recenzi. Info se cení.
    Honza

  2. Zdravím chtěl bych se zeptat, hodlám se koupit levnější verzi tady těchto sluchátek tedy jsou bez bluetooth funkce,…, v parametrech se o moc neliší a tedy by měli mít cca stejnou zvukovou kvalitu. Přejdu teda k otázce je zvuková kvalita z pohledu do 2500 Kč dostačující?

  3. Marsec napsal:

    Dobrý den,děkuji za rozsáhlou recenzi. Rád bych si koupil kvalitní bezdrátový headset pro konzoli Playstation 4. Uvažoval jsem o těchto, ale po vaší recenzi jsem na rozpacích 🙂 Nadruhou stranu se jedná vyloženě o sluchátka na hraní her a tomu jsou uzpůsobeny, takže na poslech hudby, videa atd. budou horší. Ještě uvažuji o koupi SteelSeries H Wireless sluchátek, která jsou též herní. Jejich recenze je většinou špička na hraní her, průměr na hudbu a videa. Jedná se mi spíše o hraní her. Zkoušel jste sluchátka i na hraní? Nebo hry nehrajete? Nejsem v tomto moc tepaný, ale tuším, že to budou trochu jiné odvětví. Budu rád za Váš názor. Děkuji.

    • KUTlime napsal:

      Na hraní jsem je zkoušel jenom jednou, ale nijak zvlášť se u mne nezapsala. Tohle určitě nebudou herní sluchátka jako taková. To bych se určitě podíval po jiných, už kvůli mizerné výdrži Creativů. Podíval bych se po něčem, co má pseudo 5+1 zvuk, kvůli určení polohy nepřítele v prostoru. Toto nicméně dokáže zpracovat i dobrá zvuková karta, ale to opět nemohu doporučit značku Creative. Mám od nicb 2 zvukovky a nejraději bych je vyhodil oknem.

      • Marsec napsal:

        Děkuji za rychlou odpověď. Chtěl jsem zakoupit Sennheiser PC 363d, ale bohužel jsou jen pro PC a na ps4 by mi fungovaly pouze jako stereo sluchátka. Nakonec jsem se rozhodl pro SteelSeries H Wireless. Měly by být kvalitní, s vynikající výdrží ca 20 hodin a s externí základnou, ke které mohu připojit další periferie. Každopádně nebýt vaší recenze, tak bych koupil Creative, která si myslím že jsou dost předražená. Mám starší bezdrátová prostorová sluchátka od Pioneer (SE-DHP800),která hrají stále velmi slušně, ale postrádají mikrofon a vzhledem k přenosu přes infra už občas vypadávají.

      • KUTlime napsal:

        Není zač. Creative je odborník na mizerný poměr výkon / cena.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s