Recenze: Lucie Tour 2014 v Brně, Kajot aréna

Píše se listopad 2012. Trčím v Koreji. Když je mi nejhůř a stýská se mi po domově, pouštím si album Lucie – The best of 89-99. Kousek domova, který mi vždycky pomůže. Při jedné z dlouhých chvil v práci narážím na informaci na internetu, která tvrdí, že Lucie něco plánuje. Napadají mne 2 věci – je to blbost a pokud ne, tak musím být u toho. Vzniká položka č. 66 do mého Bucket listu. V tu chvíli jsem si myslel, že tohle bude na dlouho, ne-li na vždy nesplněná položka. Naštěstí, osud má i světlé chvíle…

Dne 12. 12. 2012 v 12:12 kapela Lucie oficiálně na svém webu oznamuje návrat k aktivní činnosti. Já to zjistil až v půlce února 2013, opět při dlouhé chvíli v práci. Ten den si moc dobře pamatuji. Strašně mne bolel zadek, protože po přečtení jsem spadl překvapením i radostí z balónu. O tom jsem již psal zde.

18. 10. 2013 dostávám nnejkrásnější dárek k narozeninám – lístek na Lucii.

Včera, tj. 5. 6. 2014 se sen stává skutečností. Abych se dostal i k té recenzi…

Lucie Tour 2014 Brno Kajot aréna rondoJaké to vlastně bylo? Jakožto známý kritik bohužel nemám co napsat. Těžko popsat něco, co bylo nepopsatelné. Mohu pouze složit hlubokou poklonu, což přiznávám, nestává se to často. Byl to nejlepší koncert mého života.

Atmosféra byla strhující. Kluci ze sebe vydali všechno. Kdo měl ještě hlasivky zpíval a kdo ne, tak zpíval taky. Rondo bylo opět vyprodané. Koncert začal relativně včas (20:06) a trval něco málo přes 2 hodiny.

Lucie Tour 2014 Brno Kajot aréna rondoZačal tradičním výjezdem ze středu pódia. Následoval jednoduchý pozdrav od Davida Kollera: „Ahoj Brno! Uděláme si party?“ A že to byla párty! Žádné dlouhé představování, hned se šlo na věc – bez okolků a představování „Nandej mi do hlavy Tvý brouky…“

Tahle kapela prostě představovat nepotřebuje. Každý kdo tam byl, věděl, na koho přišel. Koncert byl identický s těmi, které už proběhly, včetně (plánovaných) přídavků, ale na to asi každý házel bobek. Euforie je euforie. Pro úplnost přikládám recenzi Honzy Vedrala.

Lucie Tour 2014 Brno Kajot aréna rondoMichal Dvořák (člen kapely a producent tour) opravdu nelhal. Výprava byla srovnatelná (ne-li lepší) se zahraničními produkcemi. Nechyběl oheň (jak jinak než při stejnojmenné písničce), finální ohňostroj, dým, stovky různých světel i konfety. Co na tom, že toho nebylo tolik, jako u jiných kapel. Lucie to nepotřebuje, ta staví na něčem jiném – na čtyřech pánech, zocelených časem, životem a láskou k hudbě, nesmrtelných hitech a širokém spektru fanoušků.

Dočkali jsme se všech známých hitů, Ameriky dokonce dvakrát. Technické zpracování (ozvučení, světla) mně, jako laikovi, přišlo bez chybné. Trochu jsem litoval lidi v první řadě, na které asi muselo dost svítit světlo, ale každý si mohl vybrat. Já si pár metrů od pódia se zrcadlovkou vysloužil pár přímých pohledů od PBCH, RK i DK.

Amerika mi zněla v uších ještě ráno, když jsem se probouzel. V hlavě se mi honily obrázky a pocity z koncertu. Myslím, že to mluví za vše.

Lucie tour 2014, 5. 6. 2014, Kajot aréna Brno

*****

Pánové, tak za 5 let by to chtělo nové album, třeba o těch vráskách, kilech, životě a stárnutí, a třeba za 10 let si to zase zopakovat. Jestli ano, budu tam!

Věnováno, jak jinak, než Lucii. 😉

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Recenze, Zábava všeho druhu. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Recenze: Lucie Tour 2014 v Brně, Kajot aréna

  1. Vendy napsal:

    Víte, proč jsme někdy zklamaní?…protože věříme, že ostatní jsou ochotni dělat to, co jsme ochotni udělat my pro ně…

  2. Pingback: The bucket list aneb předtím, než natáhnu bačkory… (Aktualizováno 24. 7. 2013) | My space, my world.

  3. Pingback: Recenze: Lucie tour 2016, BVV Brno | My space, my world.

Zanechat Odpověď

