Police plná knih

Sedím u PC, něco píšu, přemýšlím u toho, aktivuji pravý prefrontální kortex. Oči se mi instinktivně stočí doprava nahoru. Můj pohled spočina na polici, polici plné knih.
Chvíli přemýšlím, kolik knih jsem z té police přečetl. Pak přemýšlím, jestli jsem vůbec četl nějakou knihu z té police. Nemohu najít odpověď…


Chvíli přemýšlím, kde se stala chyba. Můj pohled se vrátí zpět k počítači. Bezmyšlenkovitě otvírám Calibre. Klikám na sloupec Přečteno/Nepřečteno. Zhruba 20 až 30 přetených knih. Nekonečný seznam nepřečtených. Diagnóza je jasná. Závislost na knihách.

Přemýšlím, jestli někdy budu mít čas přečíst si všechny ty knihy. Vzpomenu si, že pod postelí mám další velkou krabici knih. Další je nahoře ve skříni. V duchu si pronesu „Zaplaň pánbůh za elektronické knihy.

 Snažím se představit, jak by se změnily mé návyky, cvičení, stravování, programování, názory a život jako takový, kdybych ty knihy všechny konečně přečetl. Přemýšlím, jak by můj život vypadal, kdybych si všechno z nich zapamatoval. Začínám mít výčitky svědomí, že už teď mám mnohem více knih, než budu kdy potřeboval. Vracím se zpět na zem, zpět k práci.

A co vy? Také máte polici, která ve vás vzbuzuje výčitky?

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Každodenní život. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Police plná knih

  1. Sedmi napsal:

    kdyby jedna police… jsme oba knihomolove a nez byly elektronicke knihy, kupovali jsme knih hodne… ted mam uz zakaz vstupu do antikvariatu, protoze to fakt nemame kam davat…

    • KUTlime napsal:

      Já už papírové nahrazuji za elektronické. Koupil jsem si ruční skener a časem snad to převedu na elektronické. Teda, když nad tím tak přemýšlím, tak jsem si taky říkal, že to „časem přečtu…“ 😀

    • KUTlime napsal:

      Zapneš nějaký seriál, sleduješ, skenuješ a otáčíš stránky. 😉

      • Sedmi napsal:

        no vidis, to moc neumim… bud sleduju a dej me pohlti natolik, ze zapomenu delat tu pridavnou cinnost, nebo nepohlti a pak to radsi vypnu a jdu delat neco jineho… moderni multitasking mi v tomhle pripade moc nejde 😀

      • KUTlime napsal:

        Buď ráda. 😉

Zanechat Odpověď

