Zápisky z Šanghaje II. – Šanghajské muzeum a mrakodrapy

Ráno jsem vstal brzy, abych toho stihl, ale moc se to nepovedlo. Přeci jenom po 3 hodinách spánku se vstává dost těžko. 😀 Lan však je ranní ptáče, tak se o budíček postaral.
Vzal jsem si nějaké věci a vyrazil do města. Nelson ještě spal. Strašně dlouho mi trvalo najít správné metro. Pořád jsem nemohl najít správnou ulici a chvíli jsem trapně bloudil okolo.
Před desátou jsem se konečně dostal do Šanghajského muzea a prošel další, velice podrobnou bezpečnostní prohlídkou (do blbého muzea!!! Omg).
Nelson tam strávil slabou hodinu, já asi 2,5 hodiny.2015-03-19 11.22.46Šanghajské muzeum rozhodně stojí za návštěvu, protože je velice dobře zpracované. Hlavně expozice. Místnosti jsou ve tmě a osvětleny jsou jenom exponány. Dobře se tak na ně soustředí. Nikdy bych nevěřil, jak moc velký rozdíl to udělá. Není tam toho moc ani málo, navíc zdarma. Nejvíce se mi líbila expozice mincí a soch, na které si můžete i sáhnout. Dále je tam kaligrafie, bronz, keramika atd.
Jelikož jsem neměl už moc času, zamířil jsem místo do galerie mezi mrakodrapy. Prohlédl jsem si zblízka Šanghajskou věž, Finanční centrum a opět vlezl do jednoho baru na 55. poschodí. Vedle ve věži sice byla regulérní vyhlídka, ale byla jenom o 30 pater výše a za 120 juanů. 🙂 2015-03-19 12.00.10Výhled lepší, než včera, ale stále nic moc. Dohled tak na 2 km. Ono by stejně nebylo ani moc vidět dál přes mrakodrapy všude okolo.
Při cestě zpět k Lanovi, resp. při hledání té správné odbočky k jeho bytu, tak na chvíli vysvitlo i slunce. Viděl jsem ho poprvé od příjezdu. Příjemná změna!
Na letišti jsem 20 min před odletem zjistil, že mi asi na jednu z letenek špatně zadali číslo pasu, takže nesouhlasilo s letenkou. Neměl jsem čas to měnit, tak jsem to risknul.
Výmluvný byl výraz úřednice při kontrole, která pořád něco hledala v mém pasu (asi to číslo z letenky). Na to, že to byl vnitrostátní let, tak to moc řešila, nemluvě o bezpečnostní prohlídce, která byla velmi důkladná a čekal jsem, kdy mi strčí prst do zadku. Nakonec ale zavrtěla hlavou a já vesele pokračoval do Xiamenu. 🙂

(Psáno na mobilu, publikováno e-mailem.)

2015-03-19 11.55.182015-03-19 11.56.35

Nejstarší platidlo v Číně, které bylo inspirací pro čínský znak pro měnu.

Jedny z prvních činských míncí.

Starý druh čínských mincí

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Zápisky z Šanghaje II. – Šanghajské muzeum a mrakodrapy

  1. Sedmi napsal:

    teda ty to beres hopem 😛 jak dlouho tam vlastne budes?

  2. Pingback: Cestopis: Čína, Hong-Kong, Macao | My space, my world.

Zanechat Odpověď

