Zápisky z Hong Kongu I. – První dojmy a první noc pod širým nebem

Postřehy:
V Číně grafity nemají, v Hong Kongu ano.
Řidiči sanitky musí mít v HK slušný skill. Zvláště Ti, co jezdí přes poledne.

Xiamen jsem s radostí opustil, neboť jsem tam našel pouze obchoďáky a smog.
Hong Kong mne přivítal 23 °C a 90 % vlhkostí.
Hong Kong je zatím to nejlepší, co jsem na této cestě navštívil. Vezměte těsto, přisypte 2 hrsti Britů, čínské koření, trochu tropického ovoce a Ženevského autosalonu, upečte a máte Hong Kong.
Tropické počasí a prostředí mne mile překvapilo.
Bohužel, Wesley nemohl přijít na letiště, ani mne ubytovat, protože bydlí pořád s rodinou. Popravdě mi pořádně neodepsal až do chvíle, kdy jsem byl v Hong Kongu. Nechápu, že to nemohl napsat už před měsícem, když jsem mu psal poprvé, ale nemůžu se divit, je přesně takový, jakého si ho pamatuji z Koreje.
Z letiště jsem se chtěl dostat taxíkem, protože jsou prý zde levná, ale při konečné ceně na taxametru se mi protočili panenky, bylo by to 240 HKD. Naštěstí to zatáhl Angličan, kterého jsem sbalil na letišti. Bohužel měl 3 děti a takže pro mne neměl místo, ale i tak mi hodně pomohl. Dovezl mne přímo před zastávku nejslavnější a v podstatě jediné známější turistické atrakce v Hong Kongu – tramvaj na Vrchol (Peak).2015-03-19 22.32.12To, že HK zrovna nepřekypuje turistickými atrakcemi poznáte snadno. Pokud během jednoho dne potkáváte stejné turisty na dvou a více různých místech ve městě, co má minimálně 1 mil obyvatel, tak jste na turisticky nezajímavém místě.První den jsem potkal hned několik turistů 2krát a dokonce jsem poznával i místní, co se mnou třeba jeli na eskalátoru. To nevěstilo nic dobrého. Ale popořadě…
Vyjel jsem tedy ještě v noci na Vrchol, kde jsem se snažil dostat na nejvyšší vrchol ostrova, ale vrcholek je oplocený.
2015-03-19 23.24.10Při tom nočním bloudění, jsem měl spíše pocit, že jsem zpět na hranici se Severní Koreou. Všude kamery, detektory pohybu a ostnatý drát. Obešel jsem vcelku zbytečně celý vrchol a pak se znova vrátil na neplacenou vyhlídku. Je tady ještě placená, ale většinou z ní není moc vidět kvůli oparu, co se žene přes hřeben kopce. Ta zdarma je o 20 metrů níž a schovaná, takže je to někdy jediná možnost, jak něco vidět. Když jsem nastupoval, tak nás jelo pár, za to nahoře byla hrozná fronta na cestu dolů. Když jsem druhý den šel kolem a viděl frontu až za roh, tak jsem se musel smát. 🙂
Teď, když jsem se vrátit z „obchůzky“ Vrcholu, nebyla už ani nahoře žádná fronta. Na vyhlídce jsem se dal do řeči se 3 slečnami, dvě z Hong Kongu a jedna z Německa, ve snaze z nich vyloudit přespání. Bohužel marně, protože žijí na dívčí koleji.
Sjel jsem tedy dolů poslední tramvají a našel si jeden parčík přímo v centru mrakodrapů. Pojedl jsem jídlo, které jsem v letadle dostal od Jochena – příjemný Němec, co seděl vedle mne v letadle, jezdí do Hong Kongu často za prací. Byl mnou fascinován, ani nevím proč. Líbil se můj výlet, taky nevím proč. 😀
Po jídle jsem chtěl najít vhodnější místo ke spaní, protože mne tam žrali komáři. Neuvěřitelné, kolik komárů může žít v betonové džungli, ale nikde nic. Cestou jsem viděl jednoho bezdomovce, takže jsou tady asi zvyklí. 😀
Bohužel park Hong Kong je v noci zavřený. Nakonec jsem to zalomil na lavičce vedle vstupu, při psaní článku, někdy před 3 ráno.2015-03-20 07.54.09Po několika hodinách spánku nespánku mne začali budit kolem jdoucí lidé. Park byl už otevřený, takže jsem si ho prošel a na místní rozhledně uprostřed parku snídal a obdivoval dole cvičící hlouček slečen, okolní mrakodrapy a celkově jak to tady válčí.
Později, s přibývajícími lidmi v ulicích, jsem si uvědomil, že lidé tady mají jednoduchý životní styl. Pracovat, utrácet a vypadat dobře (tedy kromě místních, co slouží té hrstce ostatních). Hodně lidí tady sportuje a celkově jsou tady v centru spíše hezcí a dobře vypadající lidé, obyčejný lid je jinde.
Z parku jsem se odebral na ne příliš dobře naplánovaný výlet po širším okolí centra Hong Kongu.Ulice Hollywood nebyla ještě v plném proudu, spousta obchodů byla ještě zavřená. Jelikož jsem neměl v plánu nic kupovat, vůbec mi to nevadilo. Aspoň šlo projít.
Na Západní trh jsem sice také dorazil příliš brzy, ale aspoň jsem našel kousek od něj dobrou směnárnu. Dostal jsem za 100 juanů 120 HKD, na letišti jenom 112 a vedle té dobré směnárny mi chtěli dát jenom 110 HKD.
2015-03-20 15.13.24Dlouho jsem potom hledal další známou atrakci – nejdelší venkovní eskalátor na světě (ve skutečnosti soustava eskalátorů). Slouží k lepší dopravě z/do středních částí Hong Kongu. Zavede vás do několika dalších slavných čtvrtí jako je Soho, ale pokud zrovna nejste Angličan, tak je to nezajímavé, protože tyto „atrakce“ resp. čtvrti cílí především na anglický sentiment ke koloniální éře.
Bohužel, nepřečetl jsem si jak to na tom eskalátoru chodí, takže když jsem tam přišel poprvé, tak směřoval od vrchu dolů. Musel jsem tedy pěšky nahoru. Když jsem ho vyšel, tak poslední eskalátor byl už sepnutý do směru směrem nahoru. V některých úsecích mi blesklo hlavou, co je těžší, jestli tohle nebo Velká čínská zeď
Měl jsem za to, že směr po nějakém čase prohazují, chyba lávky. 😦
Z vršku jsem se snažil dostat do botanické zahrady a ZOO, které je zdarma (jsou tam pouze opice, orangutani a ptáci, cca otázka 30 min), moc to nešlo. Všechny ulice jsou tady takové všelijaké, ale především úzké a klikaté. Vrátil jsem se zpět k eskálátoru a chvíli čekal na sepnutí režimu směrem dolů. Po pár minutách mi to bylo divné, že to jede pořád nahoru a vrtalo mi hlavou, jak by to fungovalo.
2015-03-20 15.17.16Sledoval jsem místní (poznáte je snadno, buď jsou v byznys casual a spěchají do práce/na schůzku nebo v teplácích a tričku, v ruce nákup s čínskými polévkami) a sestoupil níže. U prvního 7eleven, který má zdarma wi-fi, jsem si našel, že do 10 ráno eskalátor jezdí jenom dolů, v 10 se směr obrátí. Já ten kopec vyšplhal v 10:02. 😀
Pokračoval jsem tedy pěšky směrem dolů, projel se tradiční šalinou s výborným výhledem až do severního přístavu a prohlédl si tak velkou část Hong Kongu. Metrem se vrátil zpět (šalina 40 minut, metro 10 min), opět dlouze hledal eskalátor, našel a vítězoslavně ho vyjel.
Vrátil jsem se dolů a rovnou si to namířil k přístavišti směr Macau. Přes týden je to levnější a nějak tuším, že to budou vyhozené peníze.2015-03-20 09.04.34Po cestě jsem se ještě zastavil v Západním obchodě. Opravdu má atmosféru, ne jako ostatní obchoďáky všude kolem. Začal jsem si víc a víc uvědomovat, že Hong Kong je spíše místo pro turisty, kteří chtějí utrácet peníze, které nepotřebují, za věci, které už vůbec nepotřebují.
Když by lusknutím prstů zmizely všechny obchoďáky, moc by tady toho nezbylo.
Prošel celní kontrolou, nalodil se na trajekt a při pohledu na Hong Kong to zalomil v křesle.

Zítra o mém návratu na pevninu, o pravděpodobnosti a gay komunitě v Hong Kongu.

(Psáno na mobilu, publikováno emailem.)

Mrakodrapy v centru Mrakodrapy v centru 2  Bytovky v centru Boční ulice Jízda šalinou okolo Hong KonguJízda okolo Hong Kongu 22015-03-20 08.56.32  Temné zákoutí HK 2015-03-20 11.53.38IFC na pobřeží ostrova HK       ICC na břehu Kowloon HK2015-03-20 00.32.54

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Zápisky z Hong Kongu I. – První dojmy a první noc pod širým nebem

  1. Sedmi napsal:

    😀 uz se tesim na pokracovani… ale nepripada ti, ze to beres vsechno hrozne hopem? (omlouvam se za to spojeni, co asi nedopadne, protoze uz jste oba uplne jinde… )

  2. Pingback: Cestopis: Čína, Hong-Kong, Macao | My space, my world.

  3. influenza napsal:

    Seš hustej!

Zanechat Odpověď

