Zápisky z Hong Kongu III. – Muzea, noční trh a vzpomínky na Koreu

Postřehy:
Hong Kong žije mnohem více než ostatní čínská města.
Je tady mnoho národnostních menšin.
Metro jezdí až do půlnoci.

Z hostelu jsem vypadl až v půl dvanácté, spal jsem jako zařezaný. Dnešní plán byl jasný. Návštěva muzea historie a popř. i věděckého muzea. Obě jsou hned naproti sobě a jsou kousek od hostelu.Cestu k muzeím jsem našel vcelku bez problému, ale kvůli tomu, že mají špatně značený vstup, jsem musel obejít celý komplex dokola. Doporučuji přicházet skrze nadzemní pěší chodník. Vstupenky mají taky vyřešené divně. Musíte se je koupit na jednom místě, pak obejít půlku budovy ke vstupu. Pokud máte batoh nebo nějaké zavazadlo s sebou, můžete si ho dát do úschovny, ale která je zase na jiném místě, kousek od pokladen, ale kolem kterých nemůžete projít, i když vchod tam je.
Hong Kongské muzeum historie 2015-03-21 13.35.22Samotné muzeum historie má několik pater. Zajímavé to začíná být až 2. patře, které začíná příchodem Portugalců a Britů do Číny, opiovými válkami a dále do současnosti.
Nic, co byste nenašli v dobré historické knize nebo na Wikipedii, ale tady to má trochu jinou atmosféru. Mají to poměrně dobře zpracované a celkově tady mají dobře stylizované expozice. Při ceně 10 HKD rozhodně stojí za návštěvu.
Naproti muzea historie najdete muzeum vědy (Science museum), ale je to spíše přírodovědní muzeum. Je trochu dražší (30 HKD) a chtěl bych říci, že pro děti, ale na základě těch, co tam byly, že je to spíše pro dospělé, i když ani to ne. Děti tam dělaly bordel a pro dospělé to bylo moc dětské. Najdete tady všechno možné, od funkce lidského těla, výrobu elektřiny, telekomunikační techniku, zrcadlový sál nebo také expozici bezpečnosti práce.
2015-03-21 15.07.43Zrovna tam měli speciální výstavu – zvláštní hmota, kde měli feromagnetické kapaliny a jenom kvůli tomu bych tam šel hned znova. Plus zrcadlový sál taktéž velice povedený. Za mne palec nahoru.
Když jsem se z muzeí vymotal ven, byl akorát čas navštívit Noční trh, který mi byl doporučen Petrem a Dagmar jako dobré místo pro nákup elektroniky. Pravda je, že to je další bleší trh, elektroniky tam moc není, pořád se to opakuje a ceny jsou silně přestřelené. Chvíli jsem to procházel, zvažoval jsem laser, kterým se dala zapálit cigareta, ale pak jsem si rozmyslel.
Tak tak jsem to stihl na nábřeží Tsim Tsa Sui na světelnou show, která se pořádá každý den v 20:00.
2015-03-21 20.25.41Na nábřeží jsou obří reproduktory, takže nemusíte mít rádio pro hudební doprovod. Ze show jsem si na zadek zrovna nesedl, ale jde spíše o to posedět na nábřeží, sledovat přístav na protější straně a užívat si výhledu, ideálně s přáteli.
2015-03-21 21.10.31Na nábřeží je také chodník hvězd, obdoba toho v Hollywoodu [Číňané zkopírují opravdu všechno 😉 ], tak jsem si udělal pár fotek herců, které znám.
Trajektem jsem dojel zpět na ostrov a vydal se na střechu IFC nákupního centra, kam můžete volně přijít, protože je to otevřený prostor pro přilehlé lavičky, kde si můžete sednout a pojíst jídlo nakoupené v přilehlých restauracích nebo si jednoduše přinést vlastní.
Konečně jsem dojedl dovezené ovesné vločky, protože od prvního dne v Hong Kongu se mi pořád rozsypávaly po batohu. Pocit sytosti ale nevydržel dlouho. Nakoupil jsem jídlo ve slevě v 7eleven a platil Octopus kartou, což je Hong Kongská verze OpenCard, jenom funkční a je zde široce přijímána. Lze ji zakoupit na každé stanici metra u okýnka, vratný depozit 50 HKD (pokud ji vrátíte dříve jak za 3 měsíce od koupě, ztrhnou vám 9 HKD), minimální prvotní nabití 100 HKD, což je na jízdu metrem na pár dní zbytečně moc, ale dá se to také utratit za jídlo nebo lístky do muzeí. Lístky na metro jsou díky tomu levnější, ale to byste museli jezdit hodně nebo jí vrátit až po třech měsících, aby se vám to vyplatilo. Jde spíše i rychlost a pohodlnost. Ta je opravdu skvělá a přál bych si něco takového mít i doma.
Nahoře byla spousta lidí a rozptylové podmínky byly na nic, takže jsem to brzo zabalil. Když už jsem tam byl, zkusil jsem se skrze free wifi a WeChatu domluvit na schůzce s Wesleyem. Kupodivu měl čas a tak jsme se domluvili na schůzce u Tsim Tsa Sui, kam jsem dojel metrem, protože je to rychlejší než trajekt.
Někdy okolo 23 hodiny jsme se konečně našli. Wesley koupil nějaké pití a šli jsme na nábřeží pozorovat Hong Kong. Wesley aktuálně vydělává zhruba tolik, co já v ČR, jenom žije v podstatně dražším městě. Jelikož pracuje jako účetní, po kterých je tu větší poptávka než nabídka (osobně nechápu, jak je to možné, když mladí nadávají, že nemůžou najít práci), takže má zvláště v tuto část roku hodně práce. Aktuálně pracuje 17 hodin denně, což mu ale nezaplatí, bude si to muset vybrat jako náhradní volno.
Běžná čtvrť Tsim Tsa Sha TsuiVyprávěl mi o protestech, které tady byly minulý rok, o tom, jak je těžké v dnešní době žít v Hong Kongu, jak je těžké si najít dobře placené zaměstnání, nemluvě o zajímavé práci. Srovnávali jsme s Koreou, ČR a obecně se světem. Říkal mi, že by se chtěl odstěhovat, nejlépe na Taiwan, protože ten je (zatím) suverénní stát a je tam snadné získat občanství. Čínská vláda začíná pozvolna omezovat západní svobody a mladým lidem se to zrovna moc nelíbí. Ani se nedivím. Kdyby neměl v Hong Kongu rodinu, odstěhoval by se i dále.
Celkově jsme se poflakovali a klábosili až do rána. Wesley mi ještě ukázal místa, kde se opravdu dá koupit nějaká elektronika a vzal mne do obchoďáku, který je celý zaměřený na mobily. Pořád to nebyl Yongsan Electronic market v Soulu, ale ceny byly slušné. Kdyby nebyl tak slabý kurz, něco bych si opravdu koupil.
Křižovatka před restauracíRáno jsme zašli do restaurace na snídani, kde do mne Wesley nacpal tolik místních si specialit, kolik se jich do mne vešlo.
Wesley mi doporučil autobus jako nejlevnější způsob jak se dostat na letiště. Měl pravdu. Vlak stojí 100 HKD, taxi okolo 200 HKD, podle toho odkud přesně vyjíždíte a bus stojí mezi 30 až 40 HKD. Všechny autobusové linky na letiště jsou navíc značeny speciální značkou, nad jízdním řádem, takže se dají snadno najít.
Na jedné křižovatce, u stanice autobusu směrem na letiště, jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí do života. Nikdy bych nevěřil, že když jsem tehdy v guesthousu v Soulu plácnul, že se za Wesley přijedu podívat, že se to opravdu stane a že to bude trvat jenom dva roky.
Feromagnetická kapalinaCestou na letiště jsem obdivoval obří přístaviště, domy pro dělníky a celkově jiný rozměr všeho, co tu mají.
Let zpět byl opět zpožděný, na palubě opět buzerace kvůli zapnutému telefonu. Kvůli tomu, plus zpoždění na všech letech, které jsem s nimi měl, jsou Xiamen airlines po Aeroflotu další aerolinie na mém Black listu.
Celkově se mi Hong Kong velice líbil, vřele doručuji dvou až tří denní zastávku. Je to zatím to nejlepší, co jsem v Číně viděl.

Zítra návrat do + malý zázrak v Šanghaji. Výlet na předměstí, do Šanghajských Benátek.

(Psáno na mobilu, publikováno e-mailem.)

2015-03-21 21.12.152015-03-21 16.11.57

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Zápisky z Hong Kongu III. – Muzea, noční trh a vzpomínky na Koreu

  1. Pingback: Cestopis: Čína, Hong-Kong, Macao | My space, my world.

Zanechat Odpověď

