Zápisky z Xianu – Megalomanská terakotová armáda

Systém tříd čínských vlaků mi zatím zůstává záhadou. Když jsem jel do Šanghaje, měl jsem sedět, ale byl jsem v lůžkovém voze. Teď jsem měl jet v lůžkovém voze také, můj lístek byl navíc dražší a měl to být vyšší standard, opak byl pravdou. Nefungovala klimatizace a z prostor pro kouření táhl smrad. Okna nešla vůbec otevřít. Ten první vlak byl rozhodně lepší (vlak typu D).
Nad ránem jsem dojel do Xianu. Podle instrukcí Lana a Nelsona jsem se přesunul na stanici, odkud jel přímý autobus k vykopávkám. Cesta trvá přes hodinu a skoro celou jsem ji prodřímal.
Vstupenka stojí 150 juanů a je to nejdražší památka, kterou jsem v Číně navštívil. Naštěstí jsem uhádal studentskou slevu 50 %. 🙂
Otevřené jsou tři vykopávky, přičemž jedna je mnohem větší než ty ostatní. Na radu Nelsona jsem si najal anglicky hovořícího průvodce, ale občas mi dalo dost práce pochopit, co chce říci.
Terakotová armána XianVětší část armády je stále ještě pod zemí, přičemž se čeká na správnou technologii exhumace hrobky. Každý voják je prý jedinečný, protože každá socha je odrazem skutečného vojáka. Vzhledem k tomu, že drtivá většina hrobky, včetně samotného císaře, je ještě pod zemí, tak je to odvážné tvrzení.Terakotová armáda Xian bojovník Největší problém je barva vojáků. Ti, kteří ještě nebyli vykopáni jsou hermeticky uzavření a pokud jsem rozuměl dobře, tak by barva byla do několika minut po odkrytí zničena. Kvůli tomu čekají s odkrytím celé hrobky.
Nevím na kolik je to pravda a na kolik je to alibismus, ale mám pocit, že kdyby vláda chtěla, tak by hrobka byla už dávno odkrytá, nehledě na UNESCO. Taktéž mi přišlo, že správnou technologii nehledají nějak aktivně, protože průvodce nebyl schopen odpovědět na mou otázku, co dělají pro objevení správné technologie.
Artefakty z druhé a třetí vykopávky jsou k vidění především ve skleněných skříních. V samotných vykopávkách toho moc není, protože byly z větší části znova zasypaný.
Hrobka jako taková má mrazivou atmosféru, zvláště když vám průvodce řekne, že všichni, co s ní měli co dočinění jsou v hrobce pohřbení také. S že jich za těch 40 let muselo být dost. Návštěva zabere několik hodin a stálo to za to. Škoda jen, že je to trochu z ruky. Neměl jsem čas na samotný Xian, ale něco říká, že tam není nic dalšího zajímavého k vidění.
MaskaZpátky jsem se dostal opačným postupem. Na nádraží mne opět čekal chaos, ale už si zvykám. Vyzvedl jsem lístek na vlak, opět nejlevnější lůžkový vlak do Pekingu a s úspěchem se nahodil. Záhadu čínských vlakových tříd jsem ani tentokráte nerozluštil. Měla to být stejná třída jako předtím (třída T), ale vlak byl celkově jiný.
V kupé bylo opět celou cestu hrobové ticho, svítili jenom obrazovky našich mobilů. Přes vedro se mi podařilo na pár hodin usnout. I tak mi přišlo, že vlak většinu cesty jenom stál v nějaké stanici a čekal. Ale bylo mi to už jedno, čeká mne už jenom jedna zastávka a pak hurá domů. Už se těším, až padnu do vany a potom do postele.

Ještě ve vlaku jsem si stihl naplánovat poslední den v Pekingu. O něm bude příští a asi i poslední článek z tohoto výletu.

(Psáno na mobilu, publikováno e-mailem.)

2015-03-25 11.25.57 2015-03-25 11.19.13

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Zápisky z Xianu – Megalomanská terakotová armáda

  1. Pingback: Cestopis: Čína, Hong-Kong, Macao | My space, my world.

Zanechat Odpověď

