Note 5 uveden a Samsung je oficiálně na přesdržku!

Dnes na trochu netradiční téma – o tom, jak Samsung přemýšlí prdelí a jak mu to všichni žereme. Jinými slovy, nekorektní, sprostý hejt na korejského giganta. Tento článek si za rámeček rozhodně nedají. Co je moc, to je moc. Někdo to musí napsat, protože si jako zákaznici nemůžeme donekonečna nechat srát na hlavu.

Před 5 dny Samsung uvedl nový vlajkový model řady tabletofonů Note 5. A jediná slova, co mne napadají jsou tato:

Když pominu fakt, že Samsung tuto kategorii sám v roce 2011 vytvořil a že se do miliardového byznysu snaží nacpat prakticky každá IT firma, která má vývojové oddělení a některé ani to ne, tak Samsungu rapidně klesají prodeje i zisk v mobilní divizi (Odkaz 1, odkaz 2, odkaz 3). A to přeci akcionáři nemohou přežít, nebo ne? Zvláště, když je zde všudy přítomný strašák Apple.

Úplně vidím korejské manažery, kteří kroutí hlavou nad propadem zisků z prodeje předchozí vlajkové lodi a lámou si hlavu nad tím, proč se ty telefony neprodávají? „Vždyť naše revoluční změna designu v podobě plastové imitace kůže na zadním krytu a vyššího výkonu procesoru je přeci to, co uživatelé chtějí?“ HOVNO! Nepotřebuji design, když to stejně dám do obalu, protože lepší telefon v obalu než kůl design s pavoukem na

Stejně tak asi uvažovali ve vývojovém týmu pro nový Note 5. Lámali si hlavu nad tím, jak by zvedli zisk a nacpali více miliard do chřtánu akcionářům. Pak jednoho napadl spásná myšlenka – uvedeme horší telefon, za více peněz!

Na co uživatel potřebuje paměťovou kartu? Můžeme tak prodat více kusů sotva dostačující 64 GB varianty, na které máme vyšší rabat. Nač by si uživatel vyměňoval baterii, když ji můžeme vyměnit za tučný poplatek v servisu. Nač vylepšovat čtečku otisků, která je úplně na hovno, když dobrou čtečku otisků mají telefony, které jsou jenom 3krát levnější. Proč dávat větší baterii, když můžeme dát menší. Ale hlavně, proč ho vůbec uvádět v Evropě, když ji můžeme dát úplně jiný telefon, bez užitečného pera, ale s debilními zahnutými okraji, které mi stejně v krytu budou na hovno? Oni by ho tam stejně nekupovali, protože nejsou tak blbí, jak domácí a americký trh. I když…

Imbecilita korejských vývojářů/manažerů opravdu nezná mezí. Tak do nebe volající zdvižení prostředníčku zákazníkům si opravdu nepamatuji. Jako kdyby se mne někdo snažil ojet otevřeným deštníkem a ještě mi tvrdil, že to bude příjemné.

A proč mne to tak sere? Byl jsem hrdým uživatelem řady Note od začátku roku 2012. Přesně si vzpomínám, kdy jsem poprvé viděl Note a měl ho v ruce. Bylo to Slávkův kousek, v posilovně, o 3 patra níže v téže budově, ze které teď píšu tento článek. Po 10 vteřinách mi bylo jasné, že svůj Galaxy S2 zahodím a vyměním za Note. O 3 dny se tomu tak i stalo. Tento první kousek mám do teď, i když z něho moc vlastně nezbylo, protože jsem na něm postupně vyměnil všechny důležité komponenty. Note II jsem si koupil přímo v Soulu, o Vánocích téhož roku, jako dárek. Tehdy jsem zjistil, jak Samsung strašně vyjebává s evropskými zákazníky, protože šidí evropské balení telefonů (nejen řady Note). Třetí Note jsem si koupil v dubnu roku 2014. Chyběl mi druhý telefon na internet, protože můj Note II zůstal na Kubě. Tehdy jsem díky přítomnosti KNOW PITu zjistil, že se dokáži obejít i bez rootu a celkově, že mi nic moc nechybí.

Pak přišel iPhone s opravdu originální inovací – čtečkou otisků prstů a já jenom smutně koukal, jak musím šmatlat prstem po displeji. „Duchapřítomní“ vývojáři Samsungu přispěchali s Note 4, který již měl čtečku otisků prstů. Do teď si vzpomínám na vymaštěného prodejce z oficiálního obchodu Samsungu, který mi tvrdil, že má s touto čtečkou otisků 95 % úspěšnost. Realita je tak okolo 35 %.

A proč jsem byl vlastně hrdý uživatel této řady? Proč jsem 2 roky používal paralelně 2 Note telefony? Ne, opravdu to nebylo kvůli tomu, že bych se potřeboval na někoho povyšovat nebo machrovat, jak si mysleli kamarádi jedné bývalé, kteří mne vůbec neznali, ale přesto mne šmahem zaškatulkovali, kam se jim chtělo. Když je náplní vaší práce tu a tam hasit IT problémy v práci nebo roky používáte Memostation, který nemá mobilní aplikaci, tak se musíte připojovat z mobilu na počítače. A vzhledem ke svému životnímu stylu, jsem se často připojoval v terénu s mobilem, kde se velká obrazovka s vysokým rozlišením a s přesným dotykovým perem opravdu hodí.

Výkon a kvalita displeje, to je samozřejmost. Kolega z práce odolával chytrým telefonům řadu let a teprve nedávno si pořídil dual SIM Číňana za několik tisíc. Teď si vybírá nový telefon, protože mu na tom nejede pořádně ani navigace. To já o Note nemohu říci. Ba naopak, Note byl mým neocenitelným nástrojem při mnoha dobrodružstvích na 3 kontinentech.

A nevím, co nosíte vy za kalhoty nebo kabelky, ale mně se vždy Note do kalhot vlezl, jenom se na něm blbě sedí, takže ho vytáhnete z kapsy, což stejně všichni udělají tak jako tak, protože by bez xichtbooku nepřežili ani jednu společenskou konverzaci se skutečnou osobou.

Mohl bych ještě hodinu jmenovat, proč telefony řady Note byly opravdu to nejlepší, co se na trhu dalo koupit. To, bohužel už neplatí. Takže do centrály Samsungu vzkazuji: „You fuck me, I’ll fuck you too!“ Note 5 zůstane navždy zapovězen mé kapse u kalhot. Možná příště.

A mezitím vám dám jednu radu, jak se vyhrabat z těch sraček, které jste si sami nadrobili. Výroba telefonů není raketová věda. Je to pravý opak. Uživatel je vcelku nenáročný. Chce hlavně velkou baterii, aby telefon přežil aspoň jeden den, tj. od rána do večera, ne od rána k první nabíječce, co se dá potkat. Dostatečný výkon, aby utáhl intuitivní grafické prostředí a případné hry, pokud je má potřebu někdo hrát. Paměťovou kartu, protože i 64 GB varianta je opravdu málo (mapy do navigace, několik větších her, pár filmů do letadla nebo autobusu, pár GB hudby, protože operátoři minimálně v ČR jsou na data strašné kurvy, ale to je zase jiný příběh), spolehlivost, vodě odolnost (nepotřebuji telefonem natáčet potopení Jamese Camerona do Mariánského příkopu, ale přijmout třeba hovor ve sprše by bylo super), bezdrátové nabíjení, bez zbytečných hovadin na straně hardware (Skleněná záda? Hezké, ale uvidíme jak moc hezké budou po prvním pádu na zem) i software (please, somebody kill the Touchwiz) a nehrát závody o to, kdo bude mít nejdražší telefon.

To vše zabalit do několika různých barevných variant a velikostí displeje. Je to do prdele tak těžké???

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Pocity (vržené na papír), Počítače a Internet. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Note 5 uveden a Samsung je oficiálně na přesdržku!

  1. Leni napsal:

    Ještě, že si mobil kupuju tak jednou za 5 let, takže toto nemusím až tak řešit. 😀 😀

  2. Pingback: Jak blokovat a serfovat na Androidu bez reklam a nutnosti root | My space, my world.

  3. Tomáš napsal:

    Krásně jsi to napsal a vystihl.

  4. czroak napsal:

    Na NOte 7 se radši ani ptát nebudu :D. I když..je v něm skoro všechno…co by si člověk přál..kromě té ISIS baterie.

Zanechat Odpověď

