Cestopis: Finsko – Odlet

Sliby se mají plnit. Konečně tedy došlo na slib Ivošovi, že se příště uvidíme ve Finsku. Ležel tehdy na posteli v bolesti od vyvrtnutého kotníku, což se mu podařilo při naší, 8 měsíců odkládané partii squashe. To jsem ještě netušil, jak divoký to bude půl rok a co všechno na mne potká. O tom si ale povíme v článku The end 2015. Teď k samotnému odletu do Finska.

Do Finska se lze z Prahy dostat Air Finland za cca 3500 Kč, když to koupíte tak 2 týdny dopředu. Norská nízkonakladovka Norwegian Air vás tam dostane ještě levněji, i když je kupujete pár dní dopředu.
Pokud čtěte pravidelně víte, že vypravit se jen tak na letiště, to by ode mne bylo příliš jednoduché. Těch pár dní před odletem bylo naprosto hektických. Co se mohlo kazit, tak se přímo sralo. Nevěděl jsem kam dříve skočit. Mnoho zakázek, mnoho akcí, mnoho plánů, málo času. Takže klasika.
Den před odletem mne čekala v Praze firemní mikulášská besídka. Minulý rok jsem nemohl kvůli zamrznutí vlaků po celé ČR a doktorské promoci. Letošní cesta probíhala naprosto hladce, když pominu fakt, že jsem se musel na Hlavním nádraží v Brně otočit a jet zpět domů pro hodinky, které jsem tam zapomněl. Bez nich si už nějak nedokážu představit vyjít z domu.
Během jízdy jsem napsal 48 emailů, většinu pracovních. V Praze jsem se po cestě zastavil ve Slevomatu, kde si opět objednali mé služby.
Za celý den jsem nestihl dopravit do svého žaludku nic, vyjma kelímku čokolády v žlutém autobusu. Na večírku jsem tedy zapadl ke stolu, donesl si haldu jídla a začal „slavit“.
Po hodině přejídání nastal čas pozdravit všechny okolo, aby si všimli, že tam jsem. Vyhrál jsem jednu partii kulečníku a vzal šipky, protože byly úplně na nic.
Mezitím jsem se domluvil se Smejkym na sauně, kam jsem se později vytratil. Při čekání u sauny YMCA na Náměstí Republiky jsem potkal slavného dvojníka Jima Carryho, co spáchal s Kazmou prank na Svěráka.
V sauně jsme se Smejkym poklábosili co nového a vypotili tělo i ducha.
Když jsem se vrátil na večírek po 3 hodinách, nikdo si ani nevšiml, že jsem pryč. Krásné shrnutí mého společenského statusu ve firemním prostředí. Na baru jsem potkal jednu kolegyni, která je většinou tichá a nenápadná. Víno a Fernet ji trochu rozvázali jazyk a přiznala se mi k věcem, které bych si ní nikdy neřekl. Myslím, že je jenom otázkou času, než o nás budou kolovat řeči.
Po půl hodině jsem se namátkově rozloučil se slovy, že se celou dobu skvěle bavím, ale už musím jít, protože kamarádka, u které spím, chce už jít spát. Mou snahu ušetřit firemní peníze si vyložili po svém.
Dominikou jsme si řekli co nového a šli spát. Škoda, že nebylo více času, dobře se mi s ní povídalo.
Druhý den ráno jsem se dal do příprav na samotnou návštěvu Finska. Pořídil jsem si rukavice, které jsem zapomněl v Brně, vyřídil kupu dalších emailů, naprogramoval nějaké věci do jedné a druhé práce, stáhl mapy, zařídil letenku a rande na odpoledne – sraz s Kubou.
Setkali jsme se na Andělu, kde jsme se naháněli na jednotlivých koncích. Naposledy jsem ho viděl při výletu v Adršpachu s paní Colombovou (o tom někdy příště). Měl přijet na oslavu narozenin, ale bohužel mu to nevyšlo. Přemluvil jsem ho na návštěvu fitka, protože oba začínáme mít IT postavu.
I s Kubou jsme si řekli, co nového. On mi říkal o svých budoucích plánech, já o rozchodu a paní Colombovou, rozhodnutí prodat byt, podat výpověď a zvednout kotvy. Na výsledek si ještě musíte počkat do konce roku.
Při odchodu jsem trochu zaflirtoval s obsluhou fitka, kterou asi přestal bavit její 11letý vztah a u východu na eskalátoru jsem se srazil s nejznámějším tureťákem v ČR, Ivo Tomanem.
Rozloučil jsem se s Kubou a vydal se směr letiště Václava Havla. Letěl jsem z něj poprvé. Doprava teda nic moc, značení autobusu směr letiště na Zličíně taktéž. Na druhou stranu, samotné letiště mne překvapilo, protože díky salónu Kooperativy mezi branami D a C, je to nejpohodlnější letiště, které jsem zatím navštívil.
U letištní kontroly si mne vychutnali. Asi díky botám jsem pípal i při opětovném, rychlém průchodu detektorem kovu. S klidem jsem pronesl velkou zubní pastu, naopak pán v gumových rukavicích byl pečlivý. Ohmatal co se dalo. Nebál se ani rozkroku či pohledu do hýžďové škvíry přes hranu lemu kalhot.
V letadle Norwegian Airlines jsem měl celou řadu pro sebe. Boeing 737-800 se hladce odlepil, bez přesunu mého žaludku na sedadlo do řady za mnou.
Norwegian Airlines jsou nízko nákladová společnost, takže servis na palubě 0. Ani vodu nedostanete, pokud si ji nezaplatíte. Zato mají free WiFi po celou dobu letu. Ano, čtěte správně, free WiFi během letu. Slouží také k distribuci TV signálu a prohlížení filmů během letu. TV je zdarma, vysílají ovšem jenom americké zprávy. Filmy stojí 5 euro kus.
Funguje pořádně až když dosáhnete letové hladiny a rychlost dosahuje několik stovek Kb/s. Dost na načtení webů, xichtbooku nebo publikování tohoto článku.

Příště o rozespalém Ivošovi, tisíci jezerech a globálním oteplování, které neexistuje.

KUTlime, toho času někde v oblacích nad Baltským mořem.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Cestopis: Finsko – Odlet

  1. Leni napsal:

    No teda, ty furt jenom někde cestuješ. 🙂

  2. Leni napsal:

    A kam chceš jít?

    • KUTlime napsal:

      Zatím nikam, jediní vážní zájemci o byt nemají zatím dost peněz, aby mne vyplatili a mám pocit, že ani v nejbližší době mít nebudou.

  3. jolana88 napsal:

    🙂 nejznámější tureťák – ještě jsem neslyšela, ale Dobrý.

Zanechat Odpověď

