Florencie aneb „See you in Europe, man!“

Cestopis o Finsku jsem začal slovy, že sliby se mají plnit. Ne ani tak kvůli tomu, že to jsou sliby, ale nikdy nevíte, kolik srandy si užijete při jejich plnění. A slibem začal i tento výlet. Psal se první týden únoru 2015. Já seděl v jedné firmě a školil Inventor. V kapse jsem cítil vibrace telefonu. Telefonní předvolba volajícího čísla ukazovala na Belgii. V Belgii sídlí centrála našeho druhého odběratele služeb z práce. Hlavou mi blesklo co jsem mohl udělat za průšvih, že by se to dostalo tak vysoko. S polknutím jsem dal přijmout hovor a řekl: „Yes, please?“

2

Nebyla to centrála, byl to můj bývalý spolubydlící Šin z Koreje. Volal, že je v Evropě a že má menší výlet po několika zemích západní Evropy. Já si v tu chvíli vzpomněl na svůj slib Šinovi, že až bude příště v Evropě, tak si zajdeme sednout. Požádal jsem ho o jeho cestovní itinerář. Byl poměrně bohatý a volba nakonec padla na Florencii. Chtěl jsem se tam podívat už dlouho, Šin tam byl o víkendu a mezi Florencií a Brnem je ideální dopravní spojení. V pátek večer nasednete do autobusu Student agency, v sobotu dopoledne jste ve Florencii a v neděli odpoledne odjezd. V pondělí ráno jste zpět v Brně a můžete jít rovnou do práce. Jediný zádrhel, který celý plán měl, bylo to, že naše setkání se Šinem vycházelo na víkend se svatým Valentýnem a přítelkyně z toho nadšená zrovna nebyla. Sice mi řekla, že to nevadí, ale moc mne to nepřesvědčilo. To jsem tehdy ještě netušil, že to bude náš poslední Valentýn, ale o tom jindy a jinde.

Když jsem se snažil nastoupit do autobusu, tak mi stevard oznámil, že jsem si jízdenku vůbec nekoupil a moje rezervace dávno vypršela. Naštěstí v autobusu ještě bylo místo, tak mi na stánku udělali novou rezervaci. Když jsem čekal, než na mne přijde řada, přede mnou stála velice půvabná blondýna, kterou jsem odněkud znal, ale nemohl jsem ji zařadit. Až někde u Pohořelic se mi podařilo napsat správný dotaz do Google, který mi odhalil, že jedu spolu s Miss Earth 2012. Aby toho nebylo málo, tak 100 km před Benátkami jsem si všiml, že vedle v uličce sedí Soňa Baranová, na kterou koukám každý víkend v pořadu @online.

Zprvu jsem si nebyl jistý, protože ji znám pod značnou vrstvou make-upu a v úplně jiných šatech. Nezbývalo nic jiného, než se zeptat. Jedna otázka vedla k druhé, druhá k třetí a nakonec jsme mluvili o všem možném až do Florencie. Vyměnili jsme si kontakty a domluvili na případné technické konzultaci k tématům @online, pokud by je potřebovala.

S Šinem jsme měli předem domluvené místo setkání na příjezdu autobusu na náměstí Montelungo. Ten však přijel o hodinu dříve, než měl. Našel jsem nějakou WiFi a napsal Šinovi, že už jsem tady. Chvíli jsme se tak různě naháněli okolo stanice Santa Maria Novella. Nakonec jsme se našli. Oba jsme nemohli uvěřit, že se opět vidíme.

David před palácem VecchioKdo má rád staré domy, úzké kamenné uličky, staré kostely, ten bude ve Florencii v sedmém nebi. Člověk neví, kam se má vydat dříve. My se pěšky vydali směr náměstí della Signoria. Tvarem atypické náměstí, kterému vévodí palác Vecchio a lodžie dei Lanzi, kde je venkovní výstava soch. Vedle, před palácem Vecchio, je přesná replika Michelangelova Davida. Originál stojí v galerii dell‘‘Accademia. Originál byl do roku 1873 právě tady, před palácem Vecchio.

Propletli jsme se davem k trhu del Porcellino, dále přes most Vecchio, prošli kolem pálace Pitti až na konec ulice Romana, kde je vstup do zahrady di Boboli. Náš další cíl bylo Michelangelovo náměstí, ale bylo jednodušší se vrátit po ulici Romana na nábřeží a dojít bočními uličkami skrze Palestra S. Nicolo, po schodech až k náměstí.

Celou dobu jsme mluvili a vtipkovali na vlastní účty. Doháněli jsme poslední dva roky. Bavili jsme se o životě, Šinově synovi, manželce, práci, jeho studiu, já o přítelkyni a naší práci, o cestování, kamarádech, akcích atd. V podstatě jsme nezavřeli pusu několik hodin. Šin je jediný Asiat, o kterém vím, že chápe sarkazmus a sám ho umí používat. Proto se s ním tak dobře baví.

Na náměstí jsme pojedli, počkali, až vyjde duha a vydali zpět na druhý břeh. Opět jsme se prodrali davem k náměstí Santa Croce. Přemluvil jsem Šina, abychom se šli podívat dovnitř baziliky Santa Croce.

Florencie s duhouNa výzdobě se opravdu nešetřilo, a pokud zrovna půjdete kolem, tak to opravdu stojí za návštěvu. Další v itineráři byl Dantův rodný dům. Nenápadná stará budova (ostatně jako drtivá většina budov ve Florencii).

Bazilika Santa CroceKvůli ubytování, Šin nevěnoval moc pozornosti exponátům, které byly věnovány Alighieri rodině, jeho životu a jeho vrcholnému dílu Božské komedii. Pokud ho máte rádi, tak byste tuto zastávku neměli vynechat. O pár kroků dál je pro změnu dům rodiny Buonarrotů, kde je muzeum umění.

Dantův rodný důmŠin začínal být mírně nervózní, protože nemohl vyřešit to ubytování. Měl domluvené Airbnb, ale dotyčná se mu neozývala. Přestalo mne bavit mrznout venku, tak jsem Šina zatáhl do náhodně vybrané pizzerie. Dali jsme si dvě pizzy a obě byly výborné. Jenom kvůli těm pizzám bych tam jel znova. Italové prostě umí a La Strada v Brně se proti průměrné italské restauraci může klouzat.

Šinovi se po dlouhých peripetiích podařilo domluvit se s domácí a najít adresu, kam máme jít. Místo jsme úspěšně našli a Šin si slíznul pěknou italskou scénu od domácí za to, že ji nechal 2 hodiny čekat a neozval se tak, jak měl.

Hodili jsme věci na pokoj a šli znova na Michelangelovo náměstí. Náměstí della Signora, lodžie di Ranzi a vůbec celé Florencie měla úplně jinou atmosféru. Na Michelangelově náměstí jsme si dali čaj a pozorovali večerní Florencii. Není tak přesvětlená, jako většina měst u nás a dobře jsou vidět pouze dominanty – radnice, katedrála Santa Maria del Fiore a bazilika Santa Croce.

Vrátili jsme se na byt, dali si prchu a usnuli jak dřeva. Ráno jsem ukázal Šinovi malé překvapení, které jsem si pro něj přichystal. Šin má rád americký fotbal a oba se rádi koukáme na Superbowl. Stáhl jsem Supebowl, který se hrál před dvěma týdny, abychom se něj mohli společně podívat, tak jako jsme se dívali na Superbowly v Koreji. Šinovi volala žena, takže jsme ve třech prohodili pár vět v angličtině. Ukázal mi pár fotek syna. Vůbec mu nebyl podobný a já si z něho utahoval, jestli mu ho v porodnici s někým nevyměnili.

Bronzová socha od Rafaela SantiSocha od MichalangelaDopoledne jsme vyrazili do národního muzea Bargello, kde je nádherná sbírka soch, mezi nimi několik dalších kusů od Michelangela a Rafaela Santi. Šin to neměl moc s čím srovnávat, tak z toho byl unešený. Já sice ano, ale byl jsem na tom stejně. Musím smeknout před schopnostmi renesančních mistrů s dlátem.

Z muzea jsme zamířili do katedrály Santa Maria del Fiore. Před ní byla strašně dlouhá fronta, kterou nezbývalo než vystát. Ale jakmile otevřeli, tak už to šlo rychle. Čekáním jsem si zkrátil vyjednáváním o ceně selfie tyče, kterou mi nabízel jeden černoch z Ghany. Začal původně na 30€, ale to jsme se jenom oba zasmáli. Pokračoval na obvyklých 15€, ale já mu řekl, že mu dám max 2€. To se zase zasmál on.

Kopule katedrály Santa MariaZ 15€ snížil na 10€, já trval na 2€. Slevil na 7€, já stále trval na 2€. Pak konečně povolil na 5€. Tady jsme se sekli asi 20 metrů fronty, kdy jsme si střídavě předávali selfie tyč a opakovali nabídky. Když se přiblížili schody, na které už on prý nesměl, tak si konečně ode mne vzal 2€ a já si nechal selfie tyč.

Selfie s prodejcem selfie tyčeZvenku se to nezdálo, ale bazilika byla obrovská. Interiér byl chudší, většina prostředků asi padla na samotnou monstrózní stavbu a malbu stropu, která je dech beroucí. Koupili jsme si lístek až na kopuli, odkud je vidět celá Florencie. Je to určitě nejlepší výhled na celou Florencii a neměli byste ho minout. Za ty peníze to určitě stojí.

Florencie jako nadlaniZ baziliky jsme šli zkusit štěstí do galerie dell‘‘Accademia, podívat se na originál Davida (stejně mám pocit, že je tam vystavena jenom kopie). Fronta u vchodu byla však tak dlouhá, že nás úplně odradila, nehledě na to, že mně se pomalu krátil čas.

Místo toho jsme zvolili delší trasu směrem k autobusu. Se Šinem jsme prohodili posledních pár vtípků a rozloučili se. Tentokráte jsme si neslibovali, kde se uvidíme příště. To už necháme náhodě.

Šin a KUTlimeFlorencie je nádherné město. Z ČR je snadno dostupné díky přímému autobusovému spojení Student Agency. Hlavní památky zvládnete za víkend, pokud jste fanoušci do umění, tak ve Florencii můžete strávit týdny. A ty pizzy! Za mne má Florencie palec nahoru. Brzy snad na viděnou. A to platí i pro Tebe, Šine!

Kompletní fotoalbum ZDE

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Florencie aneb „See you in Europe, man!“

  1. Leni napsal:

    Ve Florencii jsem taky kdysi byla, akorát jenom na pár hodin. Výhled z kopule se mi taky moc líbil, na náměstí, jak je socha Davida, měli strašně dobrou zmrzlinu a pak jsme tam zažili takové menší dobrodružství, když se nás pár ztratilo zbytku skupiny.

    • KUTlime napsal:

      Tu skvělou zmrzlinu tam mají pořád. 😉
      Nedivím se, že jste se ztratili, hodně uliček je dost podobných a člověk snadno ztratí orientaci.

      • Leni napsal:

        Ono to tenkrát bylo hlavně kvůli našemu „skvělému“ průvodci, kterého nikdy nenapadlo kontrolovat, jestli jsme všichni. V Benátkám nám utekl úplně sám a dlouho jsme ho pak hledali, ve Florencii s částí skupiny. 😀

Zanechat Odpověď

