Cestopis: Švédsko – Stockholm – Přílet

Dneska krátký článek o našem „poklidném“ přesunu, ranních slzách, sportovním výkonu na kodaňském letišti a o tom, jak jsme se vypravili do přenocovat do divočiny.

Kodaň se s námi rozloučila pochmurným počasím. Ráno jsem našel brečící Robin u své postele. Vzápětí jsem pochopil, že to není kvůli tomu, co se stalo včera, ale kvůli jedné dobré kamarádce Robin, která na ní žárlí, má asi moc volného času a stará se o věci, které se jí netýkají. Robin mi zhruba vysvětlila o co jde a jak v noci moc nespala. Nechal jsem ji usnout u mě v posteli a já šel dolů na WiFi si to s onou kamarádkou vyříkat, protože objektivně musím říci, že je úplně mimo a Robin si to od ní nezaslouží.
Navštívili jsme znova národní muzeum, kde jsme strávili zbytek času, ale o tom více ve stále nedopsaném článku o Kodani. Cestou na letiště se bohužel kazilo, co mohlo. Většina z toho bylo moje vina. Začalo to u automatu na lístky, který akceptovat jenom mince. Sháněl jsem drobné kde se dalo. Zachránila nás směnárna na rohu, které jsem si všiml už když jsme přicházeli. Blesklo mi hlavou, že bychom to tam mohli rovnou vyměnit, ale neudělali jsme to. Vlak přijel na terminál 3, my potřebovali na terminál 2. Přehlédl jsem, že máme už palubní lístky od Skypickeru a zbytečně jsme hledali check in. Ten byl samozřejmě na druhém konci terminálu 2. Tam nám řekli, že jsme o 5 minut promeškali check in. V tu chvíli jsem naštěstí našel palubní lístky v mobilu. Paní nám vytiskla nějaké další lístky s tím, že si máme pospíšit, protože brána zavírá za 5 min. Ve skutečnosti to byly 4 minuty, ale to je drobnost. Vůbec nechápu, jak to mají namyšlené, protože teoreticky se poslední check in může odehrát přesně 10 minut před zavřením brány, která je, jak jsme zjistili na úplně opačném konci letiště. A že to letiště není zrovna malé. Nějak mi nedošlo, že Ryan Air tlačí na ceny všude, takže má nejlevnější kiosek na jednom konci letiště a léta k nejvzdálenějším branám na druhém konci letiště.
Takže jsme si dali sprint na 1000 m překážek s batohy na zádech. Když jsme dorazili k bráně, byla tam dlouhá fronta. Nikdy jsem neviděl frontu radši. Sprintem nám to cca 12 min, ale na bezpečnostní odbavení jsme čekali jenom 5 minut. Asi to někdo napočítal podle odbavení Usain Bolta nebo geparda nebo nevím.
V letadle jsem provedl magii s nacpáním našich batohů do zaplněného zavazadlového boxu, zatímco pilot už to s námi klopil na dráhu. V tu chvíli mi došlo, proč bránu zavírají tak brzo. Než pilot přijede celé letiště zpět, tak to chvíli trvá. Nicméně, všechna čest, po asi 20 letech toto byl můj první let na minutu přesně.
V průběhu letu jsem psal článek o Kodani, u kterého jsem usnul. Probral jsem se až ve chvíli, kdy s námi pilot praštil o zem. A to doslova. Tvrdší dosednutí jsem nezažil.
Ryan air léta na nejvzdálenější stockholmské letiště Skanska. Penny market v Týništi nad Orlicí je větší než samotné letiště. Díky menšímu nedorozumění z mé strany jsme čekali na bus zbytečně 40 minut. Další hodinu a půl zabrala cesta. Scedksy) Švédský venkov je úplně odlišný od finského nebo dánského. Není to placka, což kvituji s povděkem. Domy, příroda vše je konečně jiné. Všude jsme bylo plno cizinců. Připadal jsem si jako v Londýně na Victoria couch center.
Když jsme vyjížděli do Stockholmu, působil na mne mohutným dojmem. Mnohem více mi připomínal Prahu nebo Vídeň.
image

První ubytování, co jsme sehnali, bylo 30 km od centra města a tam se nám ještě nechtělo. Zatáhl jsem Robin do jednoho muzea na rohu náměstí Gustava Adolfa, které mělo mít ještě hodinu a půl otevřeno a mělo být zdarma. Muzeum mělo slušnou sbírku egyptských památek a podle toho, že byly pod zámkem v trezoru tlustém, jak Jirka Paroubek po volbách, tak bych řekl, že i originály. Nejlepší byla spodní místnost s hrobkami. Atmosféru dotvářela tlumená světla, která se zesilova, pokud jste přišli k vitríně. To jsem ještě nikde nezažil a že už těch muzeí po světě bylo.

Když zavřeli, tak jsme bohužel zjistili, že nejbližší spoj do divočiny, kde bydlíme, jede za 1,5 hodiny. Robin byla zima a mně také už jenom z pohledu na Švédky, v sukních nebo jenom v triku a saku. Bylo mi vedle nich v zimní bundě a čepici trapně.
Uklidili jsme se tedy do místního obchoďáku, kde jsme počkali na správnou chvíli, kdy si koupit lístek. Ten platil jenom na 75 minut a my museli jet 68.
Metrovlakem jsme odjeli hluboko do předměstí Stockholmu, kde jsme přistoupili do jednoho autobusu a později přesedli do jiného. V 22:36 nás autobus vyklopil uprostřed pustini, kde kolem byly jenom pár domů. Kde nic, tu nic. Nikde ani živé duše. Pouliční osvětlení už vůbec ne.
image

Nezbývalo nic jiného, jít zhruba směrem, kde by to mělo být. A tak jsme uprostřed ničeho, ve tmě, bez podrobné mapy hledali dům s číslem 18. Jestli čekáte, že jsme hodinu bloudili, než se nás někdo ujal, tak vás musím zklamat. Našli jsme to na první dobrou. Dům mi padl do oka už z dálky a po delší době jsem vyslyšel intuici.
Wilfred je průměrný švédský učitel. Postavil si vlastní dům, opravuje kola a ve volném čase objíždí na nějakém svém kole severní polokouli. Ale o tom třeba zase příště.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

