Cestopis: Švédsko – Den v přírodě

Dneska to bude krátký článek. Robin má na ženu opravdu výdrž, asi bych těžko hledal jinou ženu, s takovou výdrží, ale nic se nemá pokoušet.

image


Dnes jsme vyhlásili zevlovací den. Ráno jsme nebyli stále rozhodnutí, zda pojedeme do Stockholmu, nebo zůstaneme u Wildfrieda. Ten to však rozhodl za nás. U snídaně se mne zeptal, zda bych mu nepomohl s jedním problémem. Potřeboval jednoduchý link, který by mohl předávat svým zákazníkům. Přivydělavá si prodejem kol, v Dropboxu uchovává seznam kol na prodej a jejich fotky. Chvíli to trvalo, než jsme se domluvili, co vlastně potřebuje, ale pak jsem mu zřídil jednoduchou doménu a přesměroval ji kam potřebuje.
Nejtěžší na tom bylo asi si poradit s švédským nastavením Google a Dropboxu. Zaplať pánbůh za vynález ikon.
Před polednem jsme se vydali na pěší túru po okolí. Během 8 hodin jsme ušli 12 km s několika pauzami. Okolní lesy jsou díky mechem porostlými skálami poměrně snadno přístupné. Všude jsou malé kopce, které se snadno zdolávají.

image

Cestou jsme minuli jeden (asi) myslivecký posed. Vyškrábali jsme se nahoru a pozorovali krajinu. Vyprávěl jsem Robin o tom, jak jsem jednou narazil na dívku, co jí vzrušovaly posedy a jak jsme jeden málem zbořili, jak se kýval ze strany na stranu. Robin mne málem poprskala smíchy.

image

Na jedné mýtině jsme se uvelebili v suchém mechu a slunili se. Na obloze nebyl ani mráček, ptáci nám cvrlikali nad hlavou a slunce pěkně hřálo.

image

Během chvilky jsem usnul. Robin spala asi taky, ale přes ostré slunce jsem na ní neviděl. Až později, když jsem byl vzhůru, tak jsem ji slyšel „spát“. Ale prý jsem „spal“ taky a dost nahlas, aby to slyšela přes okolní zvuky.

image

U druhého jezera jsme narazili na nádherný dům přímo u jezera. Úplně jsem si ho zamiloval. Takový bych si přál časem mít. Představoval jsem si, že bych tady chtěl strávil rok. Představoval jsem si, co bych dělal v létě a co v zimě, pokud by tady byla snesitelná.
V létě bych se chodil po ránu plavat do jezera, sbírat borůvky a popíjel borůvkové koktejly u dobré knihy. Občas bych přivítal známého na grilování nebo partii člobrdla. V zimě bych se znova vrátil k dobrým knihám a věnoval se psaní. Vymyslel jsem i kategorii, do které bych články zařadil – Myšlenky od jezera. Tak třeba někdy…

image

image

image

Při cestě od jezera jsme prošli okolo skleníku, ve kterém bylo spousty ale opravdu spousty salátu. Jak jsme později zjistili, byl to největší skleník ve Švédsku. Nás pobavilo upozornění ve švédštině a v polštině na zdi.

image

To už se naše procházka chýlila ke konci. V jejím průběhu jsme s Robin vzpomínali na naše kamarády v ČR a plánovali další výlet do Skandinávie za přírodou. Mohli bychom vzít větší auto, jet v 5 nebo 7 lidech, spát pod širákem a nahánět polární záři. Říkali jsme si koho bychom vzali. Při zpáteční cestě jsme s Robin trochu zvážnili. Ptala se mne, jestli chci děti, rodinu a já ji povídal o svém ideálním světě, který se opíral o bílý dům, který jsme dnes viděli. Byl to zajímavý rozhovor, už jenom kvůli tomu, že na to, že máme na ona témata velice odlišné názory.

image

Vrátili jsme se k Wildfriedovi, udělali si večeři a podívali se s ním jeden smutný film, který za chvíli končí. Zítra končí i moje první a určitě ne poslední návštěva Švédska. Vracíme se do Stockholmu a pak zase jinam. Škoda, klidně bych u Wildfrieda ještě pár dní zůstal. Příroda okolo bych se mohl toulat ještě dlouho. Aspoň se mám na co těšit do budoucna.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Cestopis: Švédsko – Den v přírodě

  1. Sedmi napsal:

    Příroda je tam nádherná… A ty domy u jezer mají taky něco do sebe. A skoro každý druhý tam má člun 😃 tak koukni na nabídku prací ve švédsku, jako it bys neměl mít problém…

Zanechat Odpověď

