KUTlime vs. Korporát: 0:1 v předkole

V Česku je zajímavý zákon, který zajišťuje obživu širokému počtu praktických lékařů – povinné zdravotní prohlídky při nástupu do zaměstnání. Moje nové zaměstnání není výjimkou. A tak jsme se s korporátem utkali v předkole mého nástupu. Bohužel, tohle kolo jsem prohrál.

Můj nástup byl jemně překotný. Šéfovi přistála 19tého na stůl má výpověď s tím, že od prvního chci nastoupit jinde.
Mezitím, co jsem seznamoval šéfa se svým záměrem, dostal jsem dlouhý email od HR, kde byla informace o lékařské prohlídce, kterou musím absolvovat. Můj bývalý šéf ovšem kladl důraz na to, abych předal agendu dokud jsem byl v práci a na to nebylo zrovna moc času. Jako bonus jsem si měl vybrat nečerpané volno z minulého roku, takže času bylo ještě méně. Když jsem se namátkou zkoušel dovolat na linku pro objednání prohlídky, ale bylo věčně obsazeno. Nechal jsem na záznamníku své číslo, s tím, že se ozvou zpět, ale neozvali.
Ve středu, týden před nástupem, jsem si konečně našel čas, abych vydržel 15 min na lince, na spojení. Tam mi řekli, že nejbližší volný termín pro objednání je příští čtvrtek, 4 dny po tom, co mám nastoupit.
Aby toho nebylo málo, tak mi obvodní odmítla vydat výpis ze zdravotní dokumentace bez nové preventivní prohlídky, na kterou jsem zrovna neměl čas. Ale bez ní bych se nehnul z místa, takže první zastávka další den vedla k obvoďačce.
Po té, co zjistila, že nevidím pořádně na jednom oko, mám pupeční kýlu, špatná záda, podivný kašel, tak jsem málem omdlel po odběru krve na testy a jako bonus – ani ty testy nebyly v pořádku.
Po vele úspěšné návštěvě obvoďačky, jsem zkusil navštívit závodní lékářku a domluvit se s ní na bližší termín. Ideálně zítřek, tj. v pátek.
Ráno jsem si procvičil zadržování moči, když jsem 20 min hledal něco, do čeho bych zabalil ranní moč.
V ordinaci závodní lékařky však nikdo nebyl. Ani ráno, ani odpoledne.
Volal jsem na informační linku uvedenou v ordinaci. Další odpověď: „Zkusíme najít jiného doktora a ozve mě se vám co a jak.“ Neozvali se.
Dneska jsem byl znova v ordinaci závodní lékařky, zase tam nikdo nebyl. Na vstupním školení mi paní z HR zkonfiskovala pracovní smlouvu a jsem tu vlastně na návštěvě. Měl jsem mít výjimku od ředitelky HR, ale tu mi neudělili. Bezpečák byl že mne trochu vykolejený, ale ten pocit byl vzájemný.

0:1 pro korporát.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Korporát. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na KUTlime vs. Korporát: 0:1 v předkole

  1. jolana88 napsal:

    chjo – takovej velkej – a taáákhle s ním točí 😦 Doufám, že píšete „zpětně“ a vše je již vyřízeno. Držím palce. Jen maličkostI – Preventivní prohlídka není povinná – a ze zákona Nesmí praktický vydání výpisu ničím podmiňovat. (Nejen) vstupní prohlídky jsou povinné xxx let, de facto si je zaměstnavatel může dát nejen pro 2.- 4. kategorii, ale i DPP atp. Ale – vtip (pro Vás tedy asi ne) je v tom, že smlouva Může legálně obsahovat odkládací podmínku (předložení lékařského posudku se závěrem o zdravotní způsobilosti zaměstnance k práci). Což je záležitost HR. (váš případ, podle popsaného). Nezajištěním PL (protože doktora musí zajistit zaměstnavatel, ne Vy) porušují zákony, a to jednotliví zodpovědní pracovníci.
    Vydržte 🙂

  2. Sedmi napsal:

    Hezký… A s těmi výsledky prohlídky se chystáš něco dělat?

  3. Pingback: 2016 – The end | My space, my world.

Zanechat Odpověď

