Barcamp Brno 2016 z pohledu účastníka a řečníka

Barcamp je tradičně akce, při které fakulta informačních technologií VUT zažije největší počet žen. Chodím na něj už několik let, letos poprvé jsem měl tu možnost se zúčastnit ne jenom jako účastník, ale i jako řečník.

Barcamp Brno 2016-06-05 11.23.00

Ráno jsem se trochu zasekl. Warm-up párty mne tedy moc nerozehřála, spíše naopak. Čtyři hodiny spánku fakt nebyl dobrý nápad. Naštěstí (nebo spíše naopak), řidič, co mne vyignoroval na zastávce na znamení, protože jsem koukal do mobilu, mne zahřál až až. Chvíli jsme si hráli na honěnou, ale stoupání na Palackého vrch a semafory zvrátili souboj ve prospěch autobusu.

Nicméně i tak jsem se kvalitně zahřál při sprintu na koloběžce z Žabin směr FIT VUT. Když jsem vešel do prázdné přednáškovky, tak jsem si řekl, že nikdo o mou přednášku nikdo nestál? Posléze jsem si uvědomil, že vlastně začínám až za 45 minut a v 9:00 byl pouze oficiální začátek.

Využil jsem volného času a vrhl se na soutěž krále Barcampu. Letos bylo více soutěží a byly i pestřejší. U některých jsme se docela zapotili.

Jako řečník jsem si nemohl na nic stěžovat. Technické problémy se mi vyhnuly (vyjma workshopu). Měl jsem plný sál lidí a spousty dotazů z publika. Bohužel mi chybělo tak 15 min na to, abych řekl vše. Zpětná vazba byla vesměs pozitivní. U dvou osob mne překvapilo, jak si u některých slajdů lidé vyložili myšlenku, kterou měla reprezentovat. Mám zase nad čím přemýšlet.

Na přednášky jsem se dostal až po obědě. První odpolední blog jsem si zrovna nezvolil dobře. Z přednášky o pozornosti jsem odešel po 15 minutách, protože jsem nebyl schopen udržet pozornost. Kodér mezitím skončil svou přednášku, tak jsem odešel, sotva jsem si sedl. Skončil jsem u 10 způsobů jak dovrtat firemní kulturu. Bohužel, opět přednášející Tonda Moravec už své způsoby stihl říci, než jsem přišel, tak jsem stihl jenom konec přednášky a diskuzi.

Nejlepší přednáška, co jsem viděl, byla od Janka Rubeše o pražských taxikářích. Byla to dobrá show, Janka to evidentně baví a je to vidět. Tomu nešlo nic vyčíst. Na další přednášku jsem se nechal přesvědčit – Matěj Krejčí a jeho Fuck it, Fuck them, Fuck them all. Takový slabší odvar Petra Ludwiga, okořeněný šovinistickými podtextovými narážkami, ale jinak dobrý. Mluvil jasně a srozumitelně, držel se šablony a pořád si pamatuji jednu klíčovou věc z přednášky. Matěj mi taky nahrál smeč, kterou jsem skvěle využil. Skončil o něco dříve, tak jsem zaskočil ještě na Jezevce, co byl o patro níže a z 15 minut, co jsem viděl, bych řekl, že to byla druhá nejlepší přednáška, co jsem na Barcampu navštívil.

Barcamp Brno 2016-06-04 16.50.10Super kulturní vložkou byl koncert Solitutticelli Cello Ensemble. Při soutěžích jsem dostal soustu reklamních věcí a na stánku FEI jsem vyhrál dokonce balíček chilli – pečivo s chilli, bonbóny s chilli, pohlednici s chilli, kytku chilli a kondom. Pečivo a bonbóny jsem daroval bratrovi jedné slečny ze Zlína, se kterou jsem se tam seznámil, kytku zase jednomu kamarádovi z kolejí. U mne by asi stejně chcípla, nikdy jsem nebyl moc velký zahradník. Co se týče kondomu, tak jsem nenašel dobrovolnici, se kterou bych otestoval, zda na něj bylo také aplikováno chilli.

Barcamp Brno 2016-06-04 16.31.49

Organizačně má Barcamp ještě své limity. U programu chyběla mapa areálu a mapa partnerů, kteří byli zapojeni do soutěže o krále Barcampu. Hodila by se mapa stánků a soutěží, kterou by si člověk mohl postupně odškrtávat.

Minulý rok králové a královny Barcampu dostaly slušivé korunky, které jsme hrdě nosili. Letos to byly třpytivé klobouky. Bohužel, třpytky z nich padaly o sto šest a člověk je měl všude. Když jsem se šel seznámit s Jankem Rubešem ze Strem.cz, tak první věta, co mi řekl, bylo: „Ahoj, hele víš, že máš na obličeji třpytky?“

Jako punk dobrý, ale co si budeme povídat, asi to nebylo záměrné a někdo to nedomyslel. Dneska ráno jsem si musel vysávat postel, oblečení jsem radši zahodil. To je jen taková drobná pakárna. Horší bylo, že klobouky nikdo nenosil, takže virální efekt z minulého roku: „Hele, proč nosíš tu korunu? To chcu taky.“ letos nebyl. Dost možná i proto se do soutěže nezapojilo tolik lidí.

Přesun afterparty z restaurace Tusto do kavárny Morgal v Místodržitelském paláci Moravské galerie taky nebyl krok správným směrem. Pro mne osobně byla afterparty minulý rok zlatý hřeb celého dne, letos sestřelila jinak dobrý pocit z celé akce. Zlepšila se sice poloha, ale ve všech ostatních ohledech to bylo horší. Shodli jsme se na tom prakticky všichni Ti, které jsem potkal a byli i na afterparty minulý rok.

Letos přišlo mnohem méně lidí. V uzavřeném a studeném prostoru dvorku jsme se zrovna necítili příjemně. Letošní catering v kontextu minulého Tusta, bych se zdráhal nazvat cateringem. Na jednu rundu se čekalo cca 15 min ve frontě u baru. Já osobně bych do Morgalu nikdy nešel. Už kvůli tomu prostředí.

Barcamp Brno 2016-06-04 21.32.08Joachim mi říkal důvody, proč to přesunul, ale upřímně jsem měl pocit, že spíše neměl takový budget. To je naprosto v pořádku, to se dá pochopit, ale říkat, že přesunutí je kvůli tomu, že se v Tustu nemůže objednávat na baru, což sice v Mogulu šlo, ale díky frontě to vyšlo úplně na stejno.

Uvidíme, jaký bude další Barcamp, jestli se to někam posune.

Díky Lence, že mi dělala společnost celý den, Robin a Michalovi, za to, že si udělali čas a přišli se osobně podívat na mou přednášku. Ostatní čtenáři budete mít časem možnost ji vidět na Slideshare.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Každodenní život, Lidé, společnost atp., Recenze. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Barcamp Brno 2016 z pohledu účastníka a řečníka

  1. Kamil napsal:

    Je k dispozici přednáška ke zkouknutí? 🙂 Zkoušel jsem hledat, ale neúspěšně…

Zanechat Odpověď

