Recenze: Lucie 30 let tour 24. 6. 2016, BVV Brno

Kapelou mého srdce je Lucie. O tom jsem již psal tady. V roce 2014 uspořádala kapela Lucie koncertní comeback. Psal jsem o tom zde. Rok s rokem (a rokem) se sešel a kapela Lucie se opět vydala na koncertní turné. Bohužel, poněkud předčasně. Pojďme srovnat nesrovnatelné. Koncert z roku 2014 a ten dnešní, z 2016.

V závěru recenze z roku 2014 píšu, že by to chtělo za 5 let nové album a třeba tak za 10 let zopakovat. Upřímně jsem si myslel, ale nenapsal, že za 2 roky to bude znova. Zájem byl veliký a nemůžu se zbavit pocitu, že touha po penězích také.

Koncert se měl nejprve konat na Velodromu a týden před začátkem ho přeložili na BVV kvůli velkému zájmu. Zajímalo by mne, jak ten zájem sledovali a proč to udělali až týden před začátkem. Popojedem…

Asi bych měl začít něčím, co by se dalo pochválit. Intenzivně jsem o tom přemýšlel, když jsem z výstaviště odcházel. Nepřišel jsem na nic, kromě zajímavé práce s pohyblivými promítacími plochami. Dalo by se ještě zmínit, že se na pódiu objevila původní zakládající sestava Lucie, takže asi dost lidí se dozvědělo, že Koller Lucii nezakládal, ale rovnou bych mohl vytknout nulovou práci s publikem a tématem, viz dále.

Co bylo opravdu na přesdržku byla organizace koncertu. Výhoda BVV je umístění na okraji centra Brna, kde je snadno dostupné MHD. Tak co uděláte jako pořadatel? Uzavřete koncert v zadní části areálu BVV, kde je jedna autobusová zastávka, se spojem jednou za 10 min a ostatní vchody uzavřete. Že by snaha ušetřit náklady?

Od jediného vchodu se táhnete stovky metrů širokou cestou mezi pavilony, abyste narazily na uzavírku vstupu. Dlouhá sada záterasů a úzké hrdlo čtyř stanů, kde se hromadí dav, který se koupe ve vlastním potu na betonové výhni, která dnes panovala.

Koncert Lucie Brno 2016 1Aby toho nebylo málo, zabavovaly se jakékoliv tekutiny. Nevím jak u vás milí čtenáři, ale u nás v Brně bylo vedro, že by tu chcíplo stádo velbloudů. To už není na přesdržku, to už je hazard se zdravím.

Aby toho nebylo málo, pódium bylo postaveno čelem na jih. Normálně si řeknete OK, čemu by to mohlo vadit. No jo, ale to by nějaký jouda musel přemýšlet, v kolik bude zapadat slunce. A tak se čekalo a čekalo, kdy koncert vlastně vypukne. A když jsme se zpožděním konečně začali, atmosféra byla na úrovni vyšší troposféry. Většinou se pódia na BVV staví čelem na sever, aby vynikly světelné efekty a byly vidět něco na projekci. Tady začalo něco být vidět až v polovině koncertu.

Koncert Lucie Brno 2016 2Další, za co bych někomu položil hlavu na koleje v blízké vozovně Pisárky, bylo ozvučení. Otevřený prostor se zvučí špatně. O tom žádná. Nicméně, i to souvisí s umístění pódia. Koncert Briana Adamse minulý rok byl ozvučen skvěle, byť probíhal prakticky na totožném místě, jenom to pódium bylo otočené jinak.

Reprodukci chyběli basy a středy. Nástroje byly slité dohromady, hlasy rovněž. Na pódiu byly čtyři smyčce, Koller s kytarou, Kodým s kytarou, PBCH s basou, Ondříček s klávesami a andělem z minulého turné, Dusilová, bonga a jediné, co bylo slyšet byly bicí Adama Kollera. Často to nebyl zpěv, ale nesrozumitelné skřeky. Slovy jedné paní na zastávce, co jsem se s ní bavil, tak kdyby nepředstavili Lenku Dusilovou, tak ani neví, že tam je. Naprosto souhlasím.

Koncert sám o sobě byl delší, uslyšeli jsme zase všechny známé šlágry a několik písní navíc. Mrzelo mne, že jsem neslyšel např. Slunečnici, která je mnohem lepší, než některé vybrané písně. Ale dejme tomu… zabejkali jsme si Šrouby do hlavy s Kollerem, tak co víc si přát, že?

Koncert Lucie Brno 2016 3Světelná show byla taky o ničem. Ale hlavně asi kvůli tomu, že tma byla až na poslední třetinu koncertu. Když to celkově srovnám s koncertem v Rondu z roku 2014, tak je to nebe a dudy. Tehdy šlo vidět hardcore práce za přípravou celé show. Tady jsem viděl jenom touhu vydělat při výročí 30tých narozenin kapely Lucie.

Minulý brněnský koncert začal slovy Davida Kollera: „Ahoj Brno! Uděláme si mejdan?“ A taky jsme si ho udělali. Na BVV se šlo rovnou na Rouháš se bohům. Žádné entrée, prostě rub na to, ať to máme za sebou.

Ozvučení, choreografie, scénografie, světelná show… Každý aspekt jako úplně z jiného vesmíru. Myslím, že se stačí podívat na fotky v recenzi roku 2014 a je to hned jasné, že to bylo o něčem jiném.

Mrzelo mne, že např. při čekání se nepromítaly nějaké archivní fotky a třeba i během samotného vystoupení. Pár písní měly v pozadí videoklip, byť některé neměly svůj originální – Medvídek, Amerika. Klidně bych si mezi písněmi nebo na začátku poslechl něco o historii, co se na wikipedii nedočtu, ale bohužel. Jako lepší příležitost seznámit lidi s fakty o svém třicetiletém dítěti než koncert, už fakt nevím. Bylo tam spousty mladých lidí, co na Lucii nevyrostlo a jdou spíše za jménem. Nebylo by od věci jim vysvětlit, proč je Lucie Lucií. Co už…

Pro mne osobně měl koncert hořkou příchuť, protože jsem si stejně jako na muzejní noci nezvolil dobrou společnost. Tu mi dělali Eliška a Robin. Na koncert jsme přišli relativně pozdě, protože dámy razily ležérní styl vaření a následného válení se v posteli, i když jsem jim říkal, že je čas jít.

Co bylo však nejvíce ubíjející, byly klepy, o kterých se ty dvě bavily. Nikdy bych nevěřil, kolik hodin se vydrží bavit dvě holky o takových nesmyslech. U Elišky to beru, má pověst drbny, ale u Robin mne úplně zarazilo. Takto ji vůbec neznám. A dost mne to zamrzelo. Když pominu fakt, že si celý den jely duo a já byl tak nějak do počtu, jejich znuděné obličeje a čištění nehtů během koncertu, mi neskutečně pily krev.

Koncert Lucie Brno 2016 4Když se šly napít a už se nevrátily, tak se mi neskutečně ulevilo. Na druhou stranu, měl jsem chuť jim dát zleva a zprava, protože jsem si mohl koupit lístek k pódiu, mít lepší výhled, fotky a třeba i lepší zážitek. To jsem sice mohl i tak, ale myslel jsem si, že s nimi dvěma to bude fajn večer. Jaký to omyl…

Bavit jsem se začal asi opravdu až ve chvíli, kdy jsem tam byl sám. Když už nic, tak jsem si z koncertu odnesl pro sebe vnitřně jednu důležitou věc – uvědomil jsem si, proč jsem nikdy nenavázal opravdový vztah s Robin. Tento večer mi v tom udělal jasno. Čistě a srozumitelně jsem byl schopen přečíst své pocity a uvědomit si, co z nich plyne.

Ale zpátky k té Lucii…

Letos se to moc nepovedlo, snad to příště bude lepší. I přes špatnou letošní zkušenost, tak příště půjdu. Horší než letos, to být moc nemůže.

*****

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Recenze. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Recenze: Lucie 30 let tour 24. 6. 2016, BVV Brno

  1. LZ napsal:

    Tyjo. Po včerejším rozporuplném zážitku projíždím net, jestli nenajdu nějakou recenzi, která by mi potvrdila nebo vyvrátila moje rozporuplné pocity z celé akce. Že na ni narazím zrovna tady, mě překvapilo :-D. Musím souhlasit ve všech bodech. Z mého pohledu byl největší propadák organizace, z toho, co tu nezaznělo: už od sedmi se nebylo možné nacpat do okružní linky, jediného spoje ke vstupu, intervaly DPMB taky nezkrátil, takže MHD bylo pro zlomek vyvolených, ostatní šli pěšky. Cesta zpět byla ještě tragičtější, to už pro změnu nejezdilo vůbec nic (aspoň já jsem za 3 km cesty podél trasy 44 nepotkala jediný autobus a i kdybych potkala, nevejdu se do něj). Nepovažuji se za nejmenší, proto mě nemile překvapilo, že nic nevidím, pokud se hodně nesnažím. Pomohlo by zvýšit pódium tak o 2 metry nebo to mělo být na nějakém svažujícím se terénu, bylo by to o něčem jiném, ale asi nad tím nikdo moc nepřemýšlel. A pak mě hodně nasralo samotné publikum. Proč někdo (bohužel hodně lidí), chodí na koncert nahrát si ho celý na telefon? Z koncertu samotného nic nemá, záznam je stejně nekvalitní, pochybuju, že se na něj někdy podívá, a když stojím za více takovými lidmi tak vidím místo kapely akorát efekty ze svítících displayů.. :-/ Chtěla jsem tak oslavit státnicový úspěch podobně jako v roce 2014, kdy to bylo parádní, ale jsem z toho docela otrávená. Ještě že konec dalšího studia mi vychází až za 4 roky, pokud půjde vše podle plánu 😛 Na druhou stranu, kvalita jejich koncertů prostě asi tvoří oscilující posloupnost. Před pauzou v působení kapely jsem byla na 2, z nich jeden byl super a další taky celkem propadák. Chtěla jsem něco pozitivního napsat na závěr. V superlativech nic vychválit nemůžu, ale relativně fajn mi přišly písničky, co přidávali. Konečně nějaké obrazové a světelné efekty, interakce s publikem. To asi způsobilo, že jsem neodcházela ani nadšená, ani zklamaná.

  2. Martin napsal:

    Hodnotit koncert podle toho, že mi nedala zašukat kámoška….
    Dobrý 😀

  3. Brie napsal:

    Musím souhlasit že to mohlo být zvládnuté trochu lépe, ale zvuk, obraz a zážitek se kvalitativně zvyšoval čím blíže pódiu jsem se ocitla…
    Mně nejvíc mrzelo že kotel byl jak po vymření, ne že bych se v tom vedru divila ale i tak jsem já člověk ve vyšších teplotách umírající pařila víc než většina lidských sloupů kolem mě a to jsem k tomu trpěla díky svému opravdu skvělému nápadu že bych si po letech mohla vzít i glády abych neskončila s plochými nohami. Kéž bych věděla že taková újma hrozí mnohem méně než neustálé mobily s rukama všude a s dovolením, cloníte, chci selfie s tím a tím, třeba desetkrát než byla alespoň trochu nerozmazaná…kdyby si ti lidi raději užili atmosféru jako my.
    PS: Rozhořčení z výběru společnosti chápu, také jsem tu chybu už jednou udělala a proto sebou beru bráchu, tedy tentokrát on mě, vzhledem k tomu že Lucii mi odmala pouštel on, vím že on zábavu rozhodně nepokazí!

  4. Pingback: The bucket list aneb předtím, než natáhnu bačkory… (Aktualizováno 1. 7. 2016) | My space, my world.

  5. Pingback: KUTlime zvedá kotvy vstříc The bucket list #33 – KVIFF | My space, my world.

  6. Pingback: KUTlimeho kvízová derniéra | My space, my world.

  7. Pingback: 2016 – The end | My space, my world.

Zanechat Odpověď

