Recenze: Lucie – příběh jedný kapely #KVIFF 

Jestli je čekání ve frontě k něčemu dobré, tak je to možnost se rozhlédnout okolo sebe. Pak můžete zjistit, že Vaše oblíbená kapela má dneska premiéru dokumentu k 30. výročí existence. A zrovna máte i v tu chvíli volno! 

Nebojte se, nebudu vás nudit recenzí všeho, co jsem tu viděl. Na to ani já nemám. Po 3 dnech ve Varech jsem úplně hotový. Ale o této exkluzivní příležitosti by byla škoda nenapsat. Byl to dneska jediný film, u kterého jsem neusínal. 

Lucie příběh jedný kapely premiéra #KVIFF 1

Lucie – příběh jedný kapely se váže na pravě proběhlé turné. Dokument je komplikací záběrů natočených za celou dobu existence hudební skupiny. Kostra dokumentu je postavena na rozhovorech natočených v roce 1997. Nového materiálu se moc natočilo, unikátní jsou však archivní záběry točené především Davidem Kollerem. 

Příběh vypráví dvě paralelní linie Lucie. Její počátek a znovu obnovení činnosti v roce 2012. Občas se časové linie promíchají, občas skáčou tam a zpátky, bez hlubšího smyslu. 

Uvidíme původní zkušebnu, všechny důležité koncerty, odkryjí se některé inspirace pro známé hity. Nevyhneme se i důvodům, proč se Lucie rozpadla a znova sešla. Tato poslední dvě témata jsou však řešena povrchně (viz dále).

Dokument se nesnaží být rigorózním dokumentem, spíše shnuje dostupné zdroje a podává přehled o 30 letech tohoto hudebního uskupení.

Toť asi k dokumentu. Co se týče samotné premiéry ve Varech, tak atmosféra při čekání na Last minule vstup byla ostrá. Celkově to nebylo organizačně moc dobře zvládnuté, ale do divadla jsme se vešli prakticky všichni, kdo přišel a chtěl, byť jsme se docela lokty našťouchali. 

Lucie příběh jedný kapely premiéra #KVIFF 2

Já měl to štěstí, že tentokrát jsem měl skvělou společnost už od začátku mého čekání ve frontě. Sedl jsem si vedle Petry, velké fanoušky Lucie. Celou dobu jsme povídali a notovali témata Lucií počínaje, přes předbíhání ve frontě, až po vtipy na stranu slečny, co organizovala Last minute vstup na akreditaci (byla trochu nepříčetná). 

Atmosféra v samotném sále Karlovarského městského divadla byla skvělá. Projekci předcházelo živé natáčení Na plovárně s Markem Ebenem, což jsem vůbec nevěděl, stejně jako včera, kde se mi to podařilo taky náhodou natrefit. Kluci z kapely se vcelku upřímně rozpovídali na různá témata a mně docvaklo spousty věcí – např. proč se Lucie rozpadla. To jsem nikdy vnitřně nepochopil. Museli to být kamarádi, tak jak to mohlo dospět do takové fáze, že se 8 let neviděli? Odpověď je jednoduchá. Zkuste být 18 let se 3 lidmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Když David vyprávěl, že poslední dvě alba skládali stylem, že se scházeli David + Michal na denní, PBCh a Robert na noční, aby se nepotkávali a točili desku odděleně, došlo mi, proč je Slunečnice a Dobrá kočka, která nemlsá tak jiná od předchozích alb. Škoda, že to Marek tak brzy utnul. Bůh ví, co by na sebe kluci ještě práskli. Šlo se mnohem hlouběji, než v samotném dokumentu. Novou desku by chtěli, ale to blokuje Robert Kodym, protože se mu nechce. 

Během promítání jsme s Petrou glosovali, zpívali s ostatními známé hity a občas potlačovali slzy. Konec byl ve znamení bouřlivého aplausu celého publika. 

Pro mne osobně to byla slušná náplast na nepovedený koncert před týdnem v Brně.

Na plný počet to není, ale povinnost pro fanoušky i novou generaci, aby věděla, proč je Lucie nejlepší českou kapelou. 

*****

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Recenze. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Recenze: Lucie – příběh jedný kapely #KVIFF 

  1. Pingback: KVIFF: Hodnocení filmů | My space, my world.

Zanechat Odpověď

