Smuteční oznámení

Vážení čtenáři,
jako vykonavateli poslední vůle muže, kterého znáte jako autora tohoto blogu, mi přísluší smutná povinnost Vám oznámit úmrtí jeho autora. Z toho, co vím, vám mohu sdělit, že to byla pravděpodobně samo zaviněná nehoda, kdy můj klient nerespektoval výstražné cedule a v blízkosti bývalého vojenského objektu na území Bosny a Hercegoviny vešel do minového pole, kde o chvíli později narazil na minu. Svým zraněním na místě podlehl.

Takto nějak bude znít smuteční oznámení, až se opravdu odeberu na onen svět. Ale dneska to ještě nebude. Když jsem se před více než týdnem prodíral minovým polem okolo největšího jugoslávského vojenského letiště Željava, miny mne tehdy nezastavily. To se podařilo až pohraniční polici na chorvatské straně hranice, kam jsem se prodral. O den později jsem byl odsouzen podle 5. článku schengenské dohody k 15 dnům vězení. Neptejte se mne proč, když Bosna a ani Chorvatsko nejsou součástí schengenského prostoru. Na druhou stranu, výslech i soud byl v chorvatštině, tak co já vím, co si tam vlastně upekli. Nicméně, to je příběh na někdy příště a věřte, ještě se u něj hodně zasmějeme.

20160708_103705

Zrovna luštím mapu, kde přesně jsou minové pole. V pozadí zaminovaný vrchol, který jsme později téhož dne zdolali.

Tuto oznámení píšu z jiného důvodu. Když se mi podařilo z Chorvatska uprchnout na čestné slovo zpět do ČR, doma, při vítězoslavném sedu na stolici, mi umřel mobil. To poslední, co jsem před osudným restartem stihl, bylo napsat svému kamarádovi email, že mu nemůžu poslat platbu, protože mi blbne internet banking, resp. nemůže mi přijít potvrzovací SMS. Po restartu se mobil už vůbec neprobudil. Pokud to zrovna čtou mi kamarádi, tak si asi říkají: „No a co? Však Ty máš telefonů několik!“ Ano, to je pravda. Celkem 5 telefonů. Vezměme to postupně…

Note 4 umřel. O den později jsem ho zanesl do servisu Řípské, kde mají 30 dní na opravu. Když jsem si snažil vložit SIM kartu do své Nokia 800, který jsem cca před 3 měsíci ztratil a týden na to našel, uvědomil jsem si, že tehdy při ztrátě – při běhu na trolejbus, praštil jsem s ním o zem tak silně, že přestalo fungovat nabíjení a já jsem se na to tehdy lidově vybodl. I Nokia tedy putovala do Mobil pohotovosti na Svoboďáku. Tři až pět týdnů na opravu. Pak tu máme můj stařičký HTC Raphael ještě s Windows mobile 6.1. Jestli si říkáte, co to sakra je Windows Mobile, tak vězte, že Microsoft měl chytré telefony s operačním systémem ještě roky před iPhone. Toť asi k tomu, jak je ta věcička stará. Po té, co jsem do mého HTC vložil SIM a co po 3 minutách telefon nabootoval, ihned jsem si vzpomněl, proč jsem si tehdy kupoval nový telefon. Mé HTC sice běží, ale nefungují mu tlačítka, takže nemůžu vyťukat PIN na SIM. Pak mám doma ještě starší Motorolu V300, kterou jsem používal snad ještě na střední škole. Bohužel, nevím, kde je nabíječka. Zbývá zlatý hřeb – můj první Samsung Galaxy Note 1, do kterého jsem za těch 5 let i s opravami nainvestoval skoro 18 000 Kč. První základní deska, kterou k telefonu mám, se restartuje, jakmile telefon přejde z letového režimu a pokusí se o připojení na WiFi nebo GSM funkce. Asi chyba čipu, co se stará o bezdrátové funkce. Druhá základní deska má drobné vady v podobě baterie, co vydrží tak 5 minut a displeje, co se zapíná 20 sekund při každém pokusu rozsvítit. Pokud se tedy vůbec zapne. Zatím je to tak 50:50. Pobavilo mne i to, že se telefon vybil, i když byl v nabíječce. Nabíjecí čip je evidentně také v pytli. Celkově jsem jenom s tímto posledním telefonem laboroval asi 3 hodiny. Mezitím jsem ještě vyzkoušel starý tablet od Ivči, který si ale nedokáže připojit na WiFi, obejít kamarády, co bydlí blízko mne a mohli mít náhradní telefon, ale bez úspěchu.

Proč to tedy ale píšu? Všude, a tím myslím opravdu všude – tj. osobní i osobní pracovní email, xichtbook, Hangouts, Twitter, Blog, LinkedIn, všude mám zapnuté dvojfázové ověřování. To znamená, že pokud se mi bude chtít někdo nabourat nebo jenom přihlásit do účtu, buď musí najít místo, kde jsem přihlášený (a takové po sobě nenechávám) nebo mít přístup k mému telefonu, aby si přihlášení mohl autorizovat. A jelikož mi jaksi nemá kam přijít SMS, tak mám smolíka. Nikam se nedostanu. Mohl jsem si jí koupit nový mobil, ale kdo mne zná osobně ví, proč si ho zrovna letos jít koupit nemůžu.

Teď si asi říkáte, co to je za volovinu, tak si založ nějaký nový email a jede se dál, ne? To ano, ale bohužel i kontakty mám všechny v Gmailu a nikde jinde. Telefonní čísla ani emaily svých známých si nepamatuji. Od toho mám ty kontakty, že jo. Jinými slovy – celé roky jsem dělal všechno proto, aby mne nikdo nehacknul a pak jsem se ultimátně hacknul sám.

Když jsem se v jednu ráno hrabal ve svém Note 1, v zoufalé snaze ho zprovoznit, pochopil jsem, co mi tím vesmír chce říci. Zvláště, když jsem druhý den v práci, po dovolené zjistil, že nevím, kde mi hlava stojí a že mi nefunguje ani firemní účet IM. A tak jsem se na to vybodl a žiji teď bez mobilu, kontaktů a vnější svět o mne neví. Což je důvod, proč tohle píšu – pokud půjde vše dobře, tak tento email skončí jako článek na blogu a odtud by se měl automaticky přenést na můj xichtbook, kde si ho snad všimne dostatečné množství lidí (proto i ten první odstavec) a přečtou si, že nejsem mrtvý, neboť moje poslední zpráva na xichtbooku byla případné loučení, protože jsem se chystal do toho minového pole.

Pokud si kladete otázku, proč jsem to nenapsal už dávno, tak odpověď zní – email, skrze který publikuji tento článek a skrze který jsem publikoval své články o Číně z Číny, taky nemám nikde uložený. Ale má ho advokát, u kterého mám uloženou poslední vůli, kde je napsán právě pro případ mé smrti, abyste to vy, čtenáři, dostali také na vědomí, a jehož vizitku mám doma na stole. Minulý týden byl na dovolené a ozval se až dneska ráno.

Snahy spojit se s vnějším světem jsem už stejně vzdal. Všeho je moc, včetně mezilidského kontaktu. Už když jsem odjížděl do Varů, cítil jsem, jak jsem ze všech těch snah se na něčem domluvit a následných zklamání, totálně vyčerpaný. Je to příjemná změna. Teď mám opravdu klid. Nejsem frustrovaný z toho, že mi každý vymýšlí důvody, proč něco nejde. Mám spousty času přemýšlet, psát a dělat jiné věci, než někoho nahánět a vodit dospělé za ručičku. Toho mám dost v práci. Navíc, víte kolik srandy, si můžete užít v dnešním moderním světě, bez telefonu? Nespěcháte, protože nevíte jízdní řády. Všimnete si, že ve Vaňkovce je jóga nebo zadarmo, protože nečumíte do mobilu. Když píchnete kolo uprostřed ničeho a nevíte kde jste, kde je nejbližší pumpa nebo stanice MHD, abyste se dostali do Brna? To jsou radosti, které vám ani letní program TV Fanda nenabídne!

Kdybyste náhodou něco po mně chtěli a víte, kde bydlím, pošlete mi dopis nebo se stavte. Email vám nebyl dost dobrý, tak máte úplně smolíka.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Oznámení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Smuteční oznámení

  1. avespasseri napsal:

    Tak to je ovšem síla…

  2. Pingback: Bez čeho je KUTlime letos? | My space, my world.

  3. Pingback: KUTlimeho kvízová derniéra | My space, my world.

  4. Pingback: 2016 – The end | My space, my world.

Zanechat Odpověď

