KUTlime vs Korporát: Epizoda V. – Korporát útočí!

Jdeme do finiše. Zkušební lhůta končí a není cesty zpět. Rozuzlení příběhu souboje KUTlime vs. Korporát. Rozhodovaly nájezdy!

Zatímco první dva měsíce v Korporátu byla vcelku balada pro banditu, ten třetí připomínal spíše boxerský zápas. Vrátil jsem se z dovolené a nestačil se divit, co mašinérie Korporátu dokáže vyprodukovat za týden.

Od té chvíle jsme si vzájemně s Korporátem dávali přes držku až do teď. Rána střídala ránu. Když jsem si myslel, že mám všechna školení hotová, přistála další, ještě zoufalejší, než ta předtím. Když jsem si říkal, že mám konečně slušný playlist na SoundCloud, přišel BAN. Když přišla vlna veder, přišlo „Tytyty!“ kvůli dress codu a kraťasům. Když jsem se perfektně sžil s novými kolegy v kójích okolo, přišel pokyn přesunout se jinam. Když jsem myslel, že se nám v projektu slušně daří, udělal jsem jeho cenovou analýzu a byl oheň na střeše. Srazit Korporát na kolena byla opravdu výzva.

9552999378_fc798f3e1f_o

Výsledek byl však jasný. V průměru jsem věnoval souboji s Korporátem 10,5 hodiny denně. Zpravidla víc, abych mohl v pátek vypadnout dříve a ten čas věnovat zařizování věcí ve městě, kam se jinak nedostanu. Necelé dvě hodiny dojíždění denně byly ubíjející. Za tři měsíce jsem se dostal na průměrnou dobu dojíždění 54 minut s několika různými dopravními prostředky, trasami i hodinami odjezdu. Den se mi neskutečně zkrátil a kromě sportu jsem nebyl schopen už nic dělat. Změnu jsem si dostal, ale výsledku bylo vše stejné, ne-li horší. Opět mi to narušilo vztahy. Nemohl jsem se věnovat ženě, kterou jsem před časem potkal. S mým režimem se těch 100 km překonává dost špatně.

Všechny příznaky dlouhodobého vyčerpání byly zpět. Letargie, nespavost, únava, bolest při myšlení, poruchy soustředění, excentrické chování, špatné nálady. Všichni dobří rodáci krysího závodu.

Amazing-Hamster-WheelPřišla poslední třetina zápasu. S manažerem jsme si dali mítink jeden na jednoho dva týdny před koncem zkušební lhůty. Předmětem rozhovoru bylo zhodnocení mého dosavadního působení v Korporátu. Bylo nadmíru pozitivní. Šéf byl se mnou zcela spokojen.

Využil jsem chvilkové převahy a přednesl své požadavky, při kterých chci zůstat. Můj poslední tah na bránu. Původně jsem si chtěl říci o povýšení a zvýšení platu. Jedna kolegyně mne přesvědčila, že to není dobrý nápad. Tak jsem si řekl o povýšení a zvýšení platu a dodal i důvody, proč to chci.

Požadoval jsem změnu pracovní pozice na to, co reálně dělám, ne to, co mám napsané na smlouvě. Dále jsem požadoval na Korporát astronomické zvýšení platu o 9,1 % a podpořil poctivými argumenty, jako pochvala od nadřízených, výsledky na projektu a obecná proaktivita. Tento souboj jsem ovšem prohrál.

Být to jenom na mém manažerovi, dostal bych, co jsem chtěl. Bohužel, Korporát je jiný. Na vše jsou tabulky, postupy a rozpočty. Věřím, že udělal vše, co v tu chvíli viděl, že může. Bylo to ovšem málo.

Při jedné jízdě v šalině z domu zpět do centra po práci, přišlo procitnutí. Uvědomil jsem si, že svůj život trávím v šalině při jízdě místy, které mám rád, ale brzy by se mi zprotivily. Přišel čas jednat a hodit ručník do ringu. Korporát ovšem úder okamžitě vrátil. Přišel další mítink jeden na jednoho. Po něm další s jiným kolegou. A další…

Dva dny před mým odchodem, jsem měl nabídku na alespoň 5 % zvýšení platu, což je asi 3-4 tolik, kolik se normálně dává, tolik chvály od kolegů, že by moje ego mohlo hrát baseball přes Atlantik, 2krát týdně home office na stálo a příslib senior projekt inženýra po dokončení stávajícího projektu, tj. cca za 16-18 měsíců. Ostatní se k této pozici propracovávají klidně 5 let a více. Aby toho nebylo málo, ten den jsem dojel do práce jinudy a trvalo to jenom 35 min.

Nicméně, stále bych přehazoval stejný hnůj, jenom jinými vidlemi. A tak byl čas na další tah, ovšem na jiné šachovnici. Když se mne Tomáš, můj nový kolega z korporátní kóje zeptal, jestli nevím, jak se v MATLABu udělá jedna nestandardní věc a já ji vysypal z rukávu, stalo se přesně to, co jsem čekal. Tomáš a Vojta (mí sousedé v kóji) se shodli, že tímto bych se měl živit. Měli pravdu.

Když jsem v lednu letošního roku začal hledat práci, věděl jsem, co chci dělat a kde to chci dělat. Realita byla taková, že jsem nedělal to, co jsem chtěl dělat a ani kde jsem to chtěl dělat. Bylo na čase si uvědomit, že bojuji ve špatném ringu.

Ten poslední týden v práci, kdy jsem věděl, že odcházím, nebyl jednoduchý. Nechtělo se mi opouštět jistoty, kamarády a rozdělanou práci. Otázky: „Proč?“, věty: „Vážně?“, „To nééé.“ bylo těžko neslyšet. Člověk

Pro známé a kamarády – ne, nezbláznil jsem se. Jistá práce za hromadu peněz není vše. Když nemáte čas si je užít s těmi, se kterými chcete, je to úplně irelevantní. Tohle je promyšlený krok do neznáma s menším rizikem, ale potencionálně velkým ziskem. Mé cíle zůstávají, je potřeba se jim zase začít aktivně věnovat.

Dveře do Korporátu mám otevřené. Šéfovi bylo líto, že odcházím a vyčítal si to. Nicméně pokud budu chtít, mohu se kdykoliv vrátit. Tohle je poprvé, co jsem tohle slyšel. Poprvé, co bych se i vrátil.

Kdo tedy vyhrál…? Těžké soudit. Řekl bych, že to byla poctivá remíza. Na další kolo souboje si asi chvíli počkáme. Jsem trochu vyhořelý. Je potřeba doplnit palivo a tak se jdu zavrtat do země.

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Korporát, Oznámení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na KUTlime vs Korporát: Epizoda V. – Korporát útočí!

  1. Sedmi napsal:

    Hezký závěr první sezóny seriálu 🙂 to jsem zvědavá jestli bude další sezóna nebo něco jiného a zajímavějšího. Chápu tvoje rozhodnutí, dokud nemáš rodinu, je to jen tvůj risk. Držím palce.

  2. avespasseri napsal:

    Máš můj obdiv. Nestarat se o to, kolik mi kde dají, ale hlavně o to, abych se tam neudřel a neotrávil k smrti, není jen tak. Ani spousta svobodných to nedá pod náporem takových egolíbajících hlášek a nabídek :-)))) Ale když máš dveře otevřené zpět, nic moc neztrácíš a je pravděpodobnost, že získáš něco jiného než otrávený obličej a infarkt :-))))

  3. johny napsal:

    můžu se zeptat na nějakou aspon orientační výši platu v takovemto korporatu? Kolik si vydělá geniální expert s doktorátem by mě opravdu zajímalo.

  4. Pingback: 2016 – The end | My space, my world.

  5. Pingback: KUTlime vs. Start-Up: Epizoda V. – Veni, vidy, dopici | My space, my world.

Zanechat Odpověď

