Cestopis: USA/Kanada – Zhodnocení tripu Duben 2017

Ještě malé ohlédnutí za dubnovým tripem do států, polemika nad tím, co bylo nej, co povedlo, co se nepovedlo a tak vůbec.

Byť jsem na výletu nebyl sám, článek je psán většinou v ich formě a statistiky platí pouze pro mne, protože kluci měli odlišný program.

Během 16 dnů…

…jsme uletěli cca 14 444 km čtyřmi letadly, najezdili 2687 km třemi auty, 951 km pěti autobusy, nachodil jsem 168 km pěšky, okolo 100 km pomocí MHD, plavili 36 km trajektem, ujeli 32 km taxíkem a několik km letištními shuttly.Trasa našeho výletu - USA 2017Celkově jsme procestovali patnáct států a navštívili deset velkých měst. Navštívil jsem šest muzeí, jednu galerií, dva stadióny, čtyři vyhlídky z tří mrakodrapů a jedné věže, tři ponorky, jednu letadlovou loď s raketoplánem a jednu knihovnu – tu největší na světě.

Celá ta sranda stála cca 23 790 Kč, z toho 6200 Kč za letenku.

Celkově to hodnotím jako super výlet, byť nebyl tak dobrodružný, jak jsem čekal. Severovýchodní oblast USA nebyla tak odlišná od Havaje, Kalifornie a Texasu, jak jsem čekal a jak mi bylo řečeno. Sice mají větší problém s odpadky a bezdomovce potkáte skoro všude ve větších městech, ale třeba nepotkáte moc ulic, kde by bylo nablito nebo byly vytapetovány reklamou, jako v ČR. Vyjma Times square samozřejmě.

Lidé byli povětšinou milí a nápomocní. U kluků jsem pozoroval řekl bych klasické pohlcení americkou kulturou. Začnete být líní používat nohy, mozek a stravovat se jinak, než ve fast foodu. Michal chodil prakticky od začátku v tričkách s motivem NYC, oba nosili čepice s místními motivy. I když si stěžovali, že jim fast food nechutná a že už ho nechtějí ani vidět, stejně se šli vždycky najíst do něj. Nikdo jim u hlavy zbraň nedržel, byla to čistě jejich volba, byť fast food proklínali. Ale to je to pohlcení kulturou.

Nejlepší zážitek

Letecké muzeum Dayton, Ohio. Jediné místo na planetě, kde si můžete sáhnout na strategický bombardér B-2, projít se Kennedyho Air Force One nebo vidět letadlo, co svrhlo atomovou bombu na Nagasaki.

Letadlo co svrhlo bombu na NagasakiNejhorší zážitek

Suverénně AirBerlin a jejich jednání, nebo spíše nejednání, přesouvání mezi terminály bez patřičného proškolení personálu a tak vůbec. Za sebe – mám za sebou nějakých skoro 40 letů s více než 15 společnostmi a tohle bylo to nejhorší (ne)jednání, co jsem zažil.AirBerlin - the worst air company on the world

Nejsilnější zážitek

Památník 11. září na dolním Manhattanu. Divná směsice emocionálně-vizuálního zážitku a vlastních vzpomínek a špatných vln.Ground zero 9/11 cestopis

Největší překvapení

Urbanistické Chicago. Denní jízda nadzemkou Smyčkou, při které na vás bude dýchat duch starých časů, mafie, prohibice i finančního krachu na burze.Chicago cestopis USA

Největší zklamání

Tady jsem dost přemýšlel. Původně jsem si říkal, že to je asi Socha Svobody. Ve skutečnosti je mnohem menší, daleko od Manhattanu, nezajímavá. Na druhou stranu, přímo u ní jsme nebyli, tak by to nebylo fér. Chvíli jsem si říkal, že pro mne největší zklamání byli kluci. Myslel jsem si, že s  nimi bude větší zábava a že budou mít větší smysl pro dobrodružství. Ale jet s nimi bylo moje rozhodnutí, takže by to bylo taky nefér. Sbírka moderního umění v Metropolitní galerii v NYC bylo také slušné zklamání, ale nakonec to vyhrál Manhattan jako takový.

Od 42. ulice směrem k Brooklyn street to je jeden velká čínská, nebo spíše asijský čtvrť, všude je tam plno odpadků, čekal jsem více mrakodrapů, párky v rohlíku za nic nestojí, krkolomná doprava, šílený provoz a tak vůbec.USS Intepid NYC Enterprise New york

Největší dobrodružství

Vloupání se na ponorku USS Cod a její soukromá prohlídka s pomocí LED blesku mého telefonu.USS Cod Cleveland USA

Seznam států

Massachusetts, Connecticut, New York, New Jersey, Pennsylvania, Delaware, Maryland, D.C., Virgina, West Virgina, Ohio, Indiana, Kentucky, Michigan, Illinois

Seznam měst

Boston, NYC, Filadelfie, Washington D.C., Cincinnati, Springfield, Cleveland, Toronto, Detroit, Chicago

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Cestopis: USA/Kanada – Zhodnocení tripu Duben 2017

  1. biskin napsal:

    Hele, je ti jasny, ze v tech fastfoodech jsme jedli kvuli tobe, jo? Ty kdyz si jis svoje gumovy rohliky ze supermarketu, tak to mas hotovy jedna dve. Ale kdybys mel na nas cekat kazdej den hodinu na kazdy jidlo, nez se v klidu a ke spokojenosti najime, tak asi dlouho nevydrzis…
    Jednim z mych primarnich cilu na cestovani je, ochutnavat mistni jidla (v pripade USA i importovanych). A to se mi povedlo naplnit jen pri snidanich a ve dnech, kdyz ses trhnul. Tak bych nas zas tolik nehejtil. Dik.
    Michal

    • KUTlime napsal:

      Popravdě ne, nevěděl, na první pohled to tak nevypadalo, ale nebudu předstírat, že jsem se díval pozorně. Stačilo říci, mohli jsme se přizpůsobit situaci k oboustranné spokojenosti.

  2. KUTlime napsal:

    Čau, přemýšlel jsi někdy o léčení nebo něčem podobném? Nemyslím si totiž, že jsi v pořádku…jsem upřímně fascinován tvojí osobností, protože jsem asi v životě neviděl něco tak sebestředného, krátkozrakého, bez veškeré úcty a respektu. Otevřeně tady hejtíš spoustu lidí jako malé dítě…místo toho aby sis to s nimi vyříkal z očí do očí, domluvili jste se a šli vlastní cestou, tak tady na ně hážeš špínu. Nevím proč se divíš jak se k tobě někteří lidé chovají, já se spíš divím, že se s tebou ještě někdo baví. Asi ti můj krátký proslov nic nedá, ale měl by jsi se trochu zamyslet nad svým jednáním, přístupem k lidem a nainstalovat si protokol pokora 1.0. Howgh.

    • KUTlime napsal:

      Já bych si být Tebou zase odinstaloval srabáctví 3.0 a ideálně nainstaloval aspoň beta verzi odvahy 1.0, podepsal se a případně mi to řekl osobně, jak mi sám radíš.

  3. big schlong napsal:

    Mé jméno není důležité, znám tě, znáš mě, ale stejně nikdy nezjistíš kdo jsem (1:0 pro mě). Tvá odpověď potvrzuje můj komentář (2:0 pro mě). Jste na tahu maestro.

Zanechat Odpověď

