Recenze: Servisnamobil.cz aneb jak vydrbat se zákazníkem snadno a pomalu

Příběh jedné tragikomické opravy telefonu…

Dějství první – Island březen 2017

Jak jsem již psal v tomto článku, minulý rok jsem přešel z řady Ťamťung Note na Nexus. Hned potom je Google zařízl. Telefon byl se mnou poměrně krátce, ale hodně si toho zažil. Výlet do Makedonie, Srbska, Maďarska, Havaj… Postupně jsem ho vykoupal v moři, v blátě, ve sněhu, v písku a jednou i v záchodě, když jsem si neopatrně sundával kraťasy na záchodě. O nespočtu pádů ani nemluvě.

Všechno to přežil bez ztráty kytičky nebo funkčnosti. Pak stačilo jedno tankování na Islandu, pád zhruba z 30 cm na štěrk, který si našel 1 mm skulinu mezi fólií na displeji a krytem telefonu. A bylo vymalováno.

V polovině března, tj. 15. 3. 2017 jsem vytvořil poptávku po výměně poškozeného displeje mého Nexusu 6P u firmy Servisnamobil.cz alias United Shops s.r.o., Prachnerova 606/12, Praha 5, 150 00, Česká republika, IČO: 29010829, DIČ CZ29010829, dále označovaný jako „servis“. Pánové sídlí na adrese: www.servisnamobil.cz

Opravu jsem dle pokynů servisu sám nacenil na cca 3400 Kč, jakožto cenu dílu z katalogu partnerského projektu servisu (http://www.rajnamobil.cz/huawei-nexus-6p-lcd-display-dotykova-deska-black/) + cena práce za výměnu, která byla uvedena na webové stránce servisu (http://www.servisnamobil.cz/huawei-nexus-6p/).

Dějství druhé – Česká republika březen 2017

Byl jsem požádán o zaslání MT do servisu, což proběhlo. Skrze zásilkovnu.cz. Telefon byl předán 22. 3. 2017 večer k přepravě a dle informací z reklamačního oddělení zásilkovny.cz byl předán 23. nebo 24. 3. 2017 do servisu. A bylo ticho…

Dějství třetí – Polsko duben 2017

5. 4. 2017 jsem dostal informaci, že do té doby nezvěstný telefon je v servise, ale že daný díl nemohou sehnat. Resp. ano mohou, ale bude to stát 4500 Kč místo 3400 Kč a bude to trvat 2 měsíce.
Zavolal jsem do servisnamobil.cz a zeptal se, co se to děje. Servis mi, řekl, že posledních 5 dnů sháněli náhradní díl a jejich čínský dodavatel nemá potřebnou součástku. Servis mi nabídl opět opravu s délkou 2 měsíce a cenou 4500 Kč, nebo že telefon zdarma zašle zpět.

Optal jsem se, co dělali těch 8 dnů mezi vytvořením poptávky a doručením MT do servisu. Proč už v tu chvíli nezjistili dostupnost náhradní obrazovky, abych si ušetřil práci. Dotyčný mi odpověděl, že vždycky čekají, až jim dojde mobil do servisu, protože si lidi pletou telefony. To jsem kontroval s tím, že když je poptávka vedena jméno mé kamarádky Lucie, to neznamená, že nepoznám svůj telefon. Podotkl jsem, že si stačilo přečíst mou poptávku, kde detailně píšu, jaké součástky přesně potřebuji (ony jsou totiž zhruba tři různé druhy náhradních obrazovek k mému MT) a že je jasné, že to psal někdo, kdo pozná svůj telefon. Zeptal jsem se, jaké procento zákazníků uvede špatně svůj telefon. Odpověď: „No hodně.“

Bylo mi znova zopakováno, že „prostě tak to je“ a že mi klidně telefon zdarma pošlou zpět.

To jsem odmítl, obratem jsem si sedl k AliExpress.com a našel si potřebný díl. Za stejnou cenu, jakou ho nabízel servisnamobil.cz, resp. jeho partnerský projekt, jak nazývají svůj přeprodej dílů z Číny.

Zavolal jsem zpět, zeptal se, zda znají AliExpress, že tam díl je k dostání. Na to mi bylo odpovězeno, že ano, ale x důvodů, proč to nejde, jako např. že může trvat až 25 dnů, že to nemusí fungovat a kdo bude řešit záruku (AliExpress a záruka je jeden rok) a že čínské náhradní díly jsou šunt (neříkal jste náhodou Váš čínský dodavatel…?). Poděkoval jsem za informace, řekl, že mne to vcelku nezajímá a že si tedy díl sám seženu a pošlu ho do servisu.

Sám jsem si tedy objednal potřebný náhradní díl z Číny za +/- stejnou cenu a poslal ho rovnou servisu.

Dějství čtvrté – USA duben 2017

Po týdnů od objednání jsem dostal zprávu od prodejce na AliExpressu, že daný náhradní díl nemá, protože mají teď nějaké výrobní problémy, takže díl není a dlouho nebude k dispozici. Donutil mne vystornovat objednávku a díky jinému kurzu dolaru jsem přišel o 300 Kč. Platil jsem to v dolarech a banka použila samozřejmě jiný kurz při příchozí platbě. Moje blbost, že jsem to neplatil kreditní kartou. Na tohle jsou vcelku dobré.

Sedl jsem si tedy znova k AliExpressu a poptal díl u jiných obchodníků. U 7. obchodníka v pořadí jsem měl štěstí a opravdu mi přislíbil dodat obrazovku. Kdo nebo co vykoupil všechny náhradní obrazovky k Nexus 6P v Číně, to netuším.

Objednal jsem si tedy opět obrazovku na AliExpressu, za cenu cca 200 Kč vyšší než původní, celkem tedy 3100 Kč (+ 300 Kč ztráta na kurzu) a cestoval dál po USA.

Dějství páté – Nizozemí květen 2017

V Amsterdamu jsem zjistil, že náhradní díl dorazil do Evropy. Celníci si na něm zhustli a zkoumali ho tři dny. Už jsem přemýšlel, že si pro něj do toho Frankfurtu zajedu sám. Ale pak ho poslali do ČR, znova na celnici, kde tvrdl skoro týden.

Dějství šesté – Česká republika 2017

Na základě výše zmíněných skutečností jsem předpokládal ceníkovou cenu opravy (za práci) + cena dopravy (cca 34 Kč) zpět ke mně ze servisu.

Včera, tj. 11. 5. 2017 byl telefon opraven a na můj telefonický popud předán dopravci, aby byl MT dopraven zpět ke mně. Jinak by asi čekali, až naprší a uschne.

Při sledování zásilky jsem si všiml, že servisem požadovaná cena je vyšší, než mnou předpokládaná. Můj odhad byl 639 Kč, realita byla 834 Kč.

Zavolal jsem tedy do servisu na číslo +420 731 25 00 00, které je uvedeno na webu. Zeptal jsem se dotyčné osoby, které jsem se dovolal, na základě čeho byla stanovena cena. Byla to ta samá osoba, které jsem se dovolal vždycky předtím.

Bylo mi stroze a stoicky oznámeno, že si mne moc dobře pamatuje, že mám pořád nějaké problémy (WTF???), že se docela zasmáli, když přišel opravdu funkční náhradní díl z Číny, že jsem měl štěstí a že výměna displeje, pokud si přinesu vlastní díl, stojí 800 Kč.  Je to uvedeno na webu, a pokud se mi to nelíbí, nemám zásilku přebírat. MT se vrátí zpět do servisu, bude vrácen do původního stavu a bude mi naúčtována částka 100 Kč za pokus o opravu.

V obecném ceníku servisu na webu http://www.servisnamobil.cz/cenik/ je uvedena cena 536 Kč bez DPH za výměnu displeje, pokud není u ceníku oprav telefonu uvedeno jinak. V ceníku pro můj MT uvedeném na webu: http://www.servisnamobil.cz/huawei-nexus-6p/ je uvedeno 605 Kč s poznámkou cituji: „(cena za práci výměny lcd displeje, pokud si nepřinesete svůj vlastní díl, bude vám k této ceně účtován ještě díl dle našeho aktuálního ceníku)“.

Nemám problém s cenou, 200 Kč sem, 200 Kč tam, už jsem za to vyhodil dost peněz, ale mám problém, když si někdo jen tak z prdele mění podmínky bez nějakého odůvodnění.

Když jsem dotyčné osobě argumentoval tím, že zrovna koukám na ceník na webu, resp. na oba dva ceníky na webu a nikde není cena 800 Kč uvedena, bylo mi opět odpovězeno, že nemám zásilku přebírat.

Poděkoval jsem, zavěsil a začal vyťukávat coi tečka cz do mého prohlížeče.

Kdybych tohle věděl, tak si na ten Nexus fakt dám pozor.

End of story

Z webu servisnamobil.cz: Úspěšnost oprav 100 %. Opraveno v průměru za 5 dní. Realita? 2 měsíce a musíte je k tomu vyloženě dokopat, aby to vůbec opravili. Vyhnul bych se jim obloukem.

*****

KUTlime se představuje:

Jsem snílek, chorobný workoholik, detailista, flákač, publicista, hráč, buřič, závislák na produktivismu, technologiích a návratu zpět na strom. Extrovertní samotář, cholerik, kterému pořád v testech vychází sangvinik. Bývalý fotograf, budoucí cestovatel, současný amatérský terapeut. Věčný geek a kritik, nerozpoznatelný bodybuilder a mnoho dalšího. Kontroverze a renesance sama Mám mozek a nebojím se ho používat. Mám mnoho vlastností, které mne činí na první i druhý pohled nesnesitelným člověkem, za to ceněným spolupracovníkem. Seznámení se mnou pouze na vlastní nebezpečí. 8-)
Příspěvek byl publikován v rubrice Každodenní život, Lidé, společnost atp., Počítače a Internet. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Recenze: Servisnamobil.cz aneb jak vydrbat se zákazníkem snadno a pomalu

  1. Leni napsal:

    Ta manipulace s cenami docela zavání nekalými obchodními praktikami.

  2. Pavel napsal:

    Škoda, že jsem nečetl Váš příběh dříve než jsem těmto odborníkům předal LG G4 na opravu mikrofonu. Telefon je u nich téměř 3 měsíce (nelze sehnat mikrofon, tak jsem jim poslal odkaz na dva české e-shopy kde ho mají skladem). Před 14 dny mi slíbili poslat opravený telefon. Teď už týden nikdo nezvedá telefon. 😦

  3. Pavel napsal:

    Tu ČOI zvažuji. Telefon jsem po výhrůžkách dostal dnes zpět. Nicméně, mikrofon neopravili a telefon vrátili je kompletně nefunkční 😦

Zanechat Odpověď

